Netværds-enable en printer
Fra : Jan Eliasen

Dato : 08-03-08 19:44

Hej allesammen

Jeg har en HP Photosmart 3210, som jeg er vældig glad for. Men nu har
vi fået mere end een PC i huset, og i stedet for at dele printeren, så
PC1 skal være tændt for at PC2 kan skrive ud, så vil jeg gerne sætte
den separat på netværket. PC2 er en bærbar, som vi gerne vil kunne
skrive ud fra uden at vade ind på kontoret og skifte kablet over

Findes der en eller anden boks jeg kan købe, som gør de tmuligt for
mig at sætt emin printer på netværket? Eller er jeg nødt til at købe
en helt ny printer?

På forhånd tak!

--
eliasen, representing himself and not the company he works for.

Private blog: http://blog.eliasen.dk

Private email: jan@eliasen.dk

Fra : Mads

Dato : 08-03-08 20:10

On Sat, 08 Mar 2008 19:43:56 +0100, Jan Eliasen
<eliasen@nospam.nospam> wrote:

> [...]
>
>Findes der en eller anden boks jeg kan købe, som gør de tmuligt for
>mig at sætt emin printer på netværket? Eller er jeg nødt til at købe

Kik på edbpriser. Klik på Netværk og klik på Printserver.
Så er der over 200 at vælge imellem. Priser fra 130 kr og op.

Fra : Jan Eliasen

Dato : 08-03-08 20:20

On Sat, 08 Mar 2008 20:10:28 +0100, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Kik på edbpriser. Klik på Netværk og klik på Printserver.
>Så er der over 200 at vælge imellem. Priser fra 130 kr og op.
Hej, og tak for dit svar.

Men hvad med kvalitet? Kan jeg bare tage den billigste? Jeg ville nok
tage den næst billigste, så jeg i det mindste får 100Mbit/s :)

Jeg kan også vælge den her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=431986 - så det er
trådløst... men er den god nok? Der skal ikke vildt mange penge til,
før jeg egentlig hellere vil bruge penge på en ny printer med
indbygget netværk... den jeg har er et par år gammel.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-08 20:59

Mads wrote:

> Kik på edbpriser. Klik på Netværk og klik på Printserver.
> Så er der over 200 at vælge imellem. Priser fra 130 kr og op.

Du glemmer: Fravælg alt der står Netgear på.

Jesper Poulsen

Fra : Mads

Dato : 10-03-08 21:11

On Mon, 10 Mar 2008 20:58:33 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Du glemmer: Fravælg alt der står Netgear på.

Næh det har jeg ikke glemt. Jeg har aldrig ejet et Netgear produkt,
så det firma har jeg ingen erfaringer eller meninger om.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-08 21:20

Mads wrote:

> Næh det har jeg ikke glemt. Jeg har aldrig ejet et Netgear produkt,
> så det firma har jeg ingen erfaringer eller meninger om.

Jeg har set en Netgear-printserver i aktion - den kræver propriertær
software for at virke.
Giver ikke andet end problemer.

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 08-03-08 20:20

> [...]

>Findes der en eller anden boks jeg kan købe, som gør de tmuligt for
>mig at sætt emin printer på netværket? Eller er jeg nødt til at købe

DLink DPR-1260 trådløs printserver kan stærkt anbefales - Med den kan
du både printe og scanne over netværket.

Og i følge Dlink's site er din 3210 printer understøttet.

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=2316&question=DPR-1260

<mlr>

Fra : Esben

Dato : 09-03-08 00:08

"Jan Eliasen" <eliasen@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der en eller anden boks jeg kan købe, som gør de tmuligt for
> mig at sætt emin printer på netværket? Eller er jeg nødt til at købe

Prøv at se bag på printeren om der ikke allerede skulle være et netværksstik
i den.

--
Esben

Fra : Jan Eliasen

Dato : 09-03-08 22:59

On Sun, 9 Mar 2008 00:08:03 +0100, "Esben"
<esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote:

>Prøv at se bag på printeren om der ikke allerede skulle være et netværksstik
>i den.
Hehe... Det var jeg fuldstændig(!!!) sikker på, at der ikke var. Men
siden du nu skrev det her måtte jeg jo hellere kontrollere.. og der er
sørme et netstik omme bagi den...

Jeg klamrer mig til håbet om, at der IKKE var det tidligere, men da vi
fik en ny for 1 måned siden (den gamle gik i stykker 14 dage før
reklamationsperioden ophærte...), så var det en nyere model.

Klamre, klamre...

TAK for din mail! Jeg har annullereret ordren hos compumail om en
printserver

Fra : Esben

Dato : 09-03-08 23:08

> [...]
>
> Klamre, klamre...
>
> TAK for din mail! Jeg har annullereret ordren hos compumail om en

Velbekomme :) (men der har nu altid været netværksstik i den model)

--
Esben

Fra : Jan Eliasen

Dato : 09-03-08 23:19

On Sun, 9 Mar 2008 23:07:58 +0100, "Esben"
<esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> wrote:

> (men der har nu altid været netværksstik i den model)
SSSSSHHHHHHHH!!!!!!!!!!