Hjælp ønskes til tydning
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 09:56

I folketællingen fra 1890 for København, kan vi ikke tyde et fødested. Er
der nogen der vil komme med et bud?

http://www.hobby-forum.dk/download/nn.jpg

http://www.hobby-forum.dk/download/nn2.jpg

Erik Nielsen - Odense

Fra : Henning Christensen

Dato : 09-03-08 23:47

Hej Erik!

Du må give os et større stykke af teksten. Man skal bruge mere for at "lære"
håndskriften at kende.

Venlig hilsen
Henning

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-03-08 01:46

Heller

FT 1890 >> København >> gadenavn >> opslag nummer

og hvad laver ham / hun i andre arkivalier

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-08 22:07

"Henning Christensen" <henning-c@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Erik!
>
> Du må give os et større stykke af teksten. Man skal bruge mere for at
> "lære" håndskriften at kende.
>
> Venlig hilsen
> Henning

Hej Henning.

Her er mere fra samme tælling.

http://www.hobby-forum.dk/download/nn3.jpg

Det drejer sig om 8. linie fra neden.

Erik Nielsen - Odense

Fra : Henning Christensen

Dato : 11-03-08 07:14

Hej igen!

Det bedste vil være, hvis du fortæller hvilken FT og hvilket opslag det
drejer sig om.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-08 17:46

> [...]
> Hej igen!
>
> Det bedste vil være, hvis du fortæller hvilken FT og hvilket opslag det

Hele siden kan ses på FT1890 for København, Linnésgade, opslag 18. Han
hedder Jacob Peter Christensen.
Erik Nielsen - Odense

Fra : Henning Christensen

Dato : 12-03-08 20:20

Hej Erik!

Den er vanskelig.
Jeg sidder i øjeblikket sammen med 9 andre læsere af gotisk.
Vi er blevet enige om, at vi må vide noget mere.
Kan du ikke skrive til mig direkte. Fortæl f.eks. hvad du har af øvrige
oplysninger om ham og resten af familien.
Bor du, så du har let ved at komme til Københavns Stadsarkiv, er det også en
mulighed.

Fra : J. H. Larsen

Dato : 14-03-08 19:40

Mit bud er, at der står Vinninge, - altså muligvis Vindinge.
I følge Krabsen findes 2 sådanne sogne - i Tune Herred, Roskilde
Amt og Vindinge Herred, Svendborg Amt.

Med venlig hilsen,
J.H. Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-08 14:57

"J. H. Larsen" <j-larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Mit bud er, at der står Vinninge, - altså muligvis Vindinge.
> I følge Krabsen findes 2 sådanne sogne - i Tune Herred, Roskilde
> [...]
Hej J.H. Larsen
Tak for hjælpen.
Vi har afprøvet det, og du har ret. Der står Vindinge.
Tak til alle der hjalp.
Erik Nielsen - Odense