Kvinders overlegenhed skyldes selvtillid p~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-08 17:19

Kvinders overlegenhed skyldes selvtillid pga resultater: børn

Intet er så vigtigt i dyreverdenen som formering, så hannernes livmormangel
gør dem til affaldskønnet.

Når man er født vinder, så bliver selvtillid selvfølgelighed, og de
selvopfyldende profetier går i selvsving, så piger er mere modne end drenge,
tidligt i barndommen

De får så meget forærende, at de let fristes til at dovne den og derfor ikke
dur som bestyrelsesmedlemmer.

Når "KVINDEN DRAGER MANDEN OP TIL GUD" ifølge Goethes "Faust" så er det om
at kvinden, der forelsker sig, har en smittende optimisme vedr mandens
udvikling og den lever han op til.

Manden har også hypnotisk indvirkning på kvindens udvikling, så hun lever op
til hans profetier - sådan er forelskelse ofte.

Ligesom racers personlighedsforskelle er om opvækstmiljø, er kønsforskelle
om den dramatiske forskelle i social arv, der skabes af de sexede og usexede
legemers og ansigters udstråling.

Kvinders lange levealder er nok især et resultat af social-arv-skabt
selvtillid, men vedr kønsbundne sygdomme som kvinder aldrig får, er mangel
på det nytteløse Ykromosom altafgørende (om end sygdoms penetrans kan
afhænge af social arv og andre opvækstmiljø-vilkår)..

At kvinder altid er blevet jobmæssigt forkælet og let er blevet forsørget,
bidrager til selvtillid, der giver intuition og sjette sans.

Fra : Niels

Dato : 10-03-08 02:39

Luk nu røven. Hvad skal vi med alt det ævl? Skriv en bog eller en blog på
din hjemmeside i stedet for at spilde båndbredde her!

Fra : Bo Warming

Dato : 10-03-08 09:15

"Niels" <nielsen@> skrev i en meddelelse
Skriv en bog eller en blog på
> din hjemmeside i stedet for at spilde båndbredde her!

Dine forslag tager jeg i tænkebox, tak.

På den anden side er kvindernes ligestillingsdag en passende anledning at
samle nogle berømtheders fyndord om m/k-forskelle og de der ikke kan lide
min facon, åbner vel næppe.
Nogen har udtrykt påskønnelse .
Tråde med hurtige korte svar er ofte efter-manden-mudderkast - er der mere
dk.videnskab i det?

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-08 04:24

"Niels" <nielsen@> skrev i en meddelelse
> Luk nu røven. Hvad skal vi med alt det ævl? Skriv en bog eller en blog på
> din hjemmeside i stedet for at spilde båndbredde her!

TAg nu nedenstående citater om SOCIAL ARV - de har lige så meget relation
til debatter på dk.videnskab som til dk.politik.
Og oftere er der udvist forståelse for mine indlæg her end på dk.politik.

Men måske jeg bør i højere grad nøjes med at skrive multi-ng-indlæg på
dk.politik

_Årsag til alt i politik: mødre_

Når min søn skriver fra sin forskningsrejse i Kina, at han er glad for de
ambitions-skabende lege som jeg gjorde til en del af hans barndom, så tænker
jeg om hvad er TILBUNDS-GÅENDE ÅRSAG, og lander på ordsproget om at

"Den hånd der rører vuggen, regerer verden"

Da gud ikke kunne være overalt, opfandt han mødre. Jødisk ordsprog.

"Everyone carries within him an image of the woman, that he
gets from his mother; that determines whether he will honor women in
general or despise them og be generally indiferrent to them. Nietzsche

Det er svært at slås med en fjende, der har forposter i ens
eget hovede. Sally Kempton

Lykkens børn må rose deres moder.
Danske Ordsprog

ALLE HAR EN PSYKISK SYGDOM, og altid er den opstået ved at vi kopierede vor
mor - og i mindre grad vor for, og især de dele af faderinput, som mor
fandt ønskværdige.

"Min søn er den mægtigste person i Grækenland. For athenienserne regerer
Grækenland, jeg athenienser¬ne, min kone mig og min søn min kone.
Themistokles

"Sandelig, mødrene, der opdrager børnene for fremtiden de første fem år af
deres liv, grundlægger lande og byer. Jean
Paul

" Alle børn er konger i deres mor's fantasi's kongerige.
Freud.

" Og således lader man de små børn komme til sig selv, for at
man i tide kan afholde dem fra at elske sig selv. Sådan mager tyngdens ånd
det Nietzsche

" Psychiatry's chief contribution to philosophy is the
discovery that the toilet is the seat of the soul.
Alexander Chase

Fra moderen. - Enhver bærer et billede på kvinden i sig fra
moderen: af dette bliver han bestemt til i det hele taget at højagte
kvinderne eller ringeagte dem eller i almindelighed være ligegyldig over for
dem.Nietzsche

Min største præstation har været, at jeg kunne befri mig
fra min mors, min svigermors og mine tanters for¬-mynderskab.
Rosalyn Carter

"Trætte mødre finder at lussinger tager mindre tid end fornufts-snak, og
trænger hurtigere ind i barnets hukommelse Will Durant

" An ounce (gram) of mother is worth a pound (kilogram) of
clergy. Spanish proverb

Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

Det evigt-kvindelige drager os opad
Goethe

At fædre skulle kunne konkurere med de magtfulde mødre er en naiv ambition

"Når en far berømmer sin søn, berømmer han sig selv.
Kinesisk ordsprog

"Barndomstiden er aldrig forbi.Der lever altid noget i os fra dengang, det
følger os, og det rækker helt ind i det evige. Olfert
Ricard

" Forældrene lever videre. - De uopløste dissonanser i forholdet mellem
forældrenes karakter og indstilling klinger videre i barnets væsen og udgør
dets indre lidelseshistorie.Nietzsche

Børn får de smuler,vi andre,der har magten, bestemmer de skal have.
Ingeborg Brugger

FÆDRE ER DYGTIGST TIL KONSEKVENS

- men ofte giver strengheden bagslag

" Hvo der er fød til pending(småmønt), bliver aldrig dalers
herre. Danske Ordsprog

" To a hoarding father succeeds an extravagant son.
Spanish Proverb

"Alle vore sympatier skyldes hvad vi blev tiltrukket af ved de mennesker
der lærte os op Cicero

" De, der altid lader børn gøre, hvad de vil, har fuldstændig
misforstået frihedsbegrebet. Det er simpelthen fejt at sige til sine børn:
I kan gøre, hvad I vil. Astrid Lindgren

" Den største forbrydelse forældre kan begå imod deres børn,
er at have glemt deres egen barndom Aksel Sandemose

" Barnet bør have frihed, men ikke magt over læreren "Rousseau
(det glemmer vor tids lærere!)

"Der er kun en eneste måde, hvorpå man kan opdrage sine børn, det er ved at
opdrage sig selv. D.G. Monrad

" Dette er den første generation, som er blevet opdraget af
tv og andre massemedier i stedet for forældrene. Margaret Mead

"Barnet opdrages ikke for dets egen skyld, men opdrages med henblik på det
billede, som forældrene ønsker, at andre mennesker må gøre sig af barnet i
deres meninger om dets optræden og måde at føre sig på". K.E. Løgstrup

" Man må bære over med sine forældre - de har en generations
mindre erfaring at bygge på, end man selv har. Nis Petersen
1897-1943

" Børn foragter deres forældre, indtil de selv bliver fyrre,
hvorpå de pludselig bliver ligesom forældrene - så systemet bevares.
Quentin Crewe

" Children begin by loving their parents. After a time they
judge them, Rarely, if ever do they forgive them. Oscar Wilde*

- Hvor forældre gør for meget for deres børn, vil børnene ikke gøre
meget for sig selv. Elbert Hubbard 1859-1915

Psykiatri gør det muligt for os at rette vores fejl ved at
erkende vores egne forældres. Lawrence J.
Peter

Vil du tie stille, når du taler med mig, sagde manden, hans
søn svarede igen. Danske ordsprog

Opdrag børn, og du kommer til at sætte pris på dine
forældres godhed. Kinesisk ordsprog

Opdragelse er eksempel og kærlighed, intet andet.
Friedrich Fröbel

-

The fundamental defect of fathers is that they want their children to be a
credit to them.Bertrand Russell, The New York Times, 1963

fæ There are one hundred and fifty-two distinctly different
ways of holding a baby - and all are right. Heywood
Broun

fæ Vil du gøre noget godt for et barn, så gør dets mor glad.
Jødisk ordsprog

fæ Vil man opdrage et menneske, må man begynde med hans
bedstemor. Victor Hugo

Who doesn't desire his father's death? Fedor Dostoevsky 1821 - 1881