Ny ISP? Hvem skal man kigge på?
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 08-03-08 21:05

JEg synes efterhånden mit TDC-bredbånd 4Mbit/512 kb abonnement er blevet
noget for dyrt i forhold til konkurrenterne.

Jeg er dog ikke blind for at at visse udbydere konfigurerer deres hardware
så skrapt, at en hel del porte er lukkede.

Jeg var egnetlig på vej over i Outwave - på TDC's net, men firmaet virker
til at være i store vanskelligheder, så jeg har måtte hive i nødbremsen og
springe fra. Så hvad duer godt også herude på Djursland hvor en række af
lowcostfirmaerne ikke dækker. F.eks så dækker Fullrate ikke her i Ryomgård.

Overvejer lidt at byde ind på fibernettet herude, men Ryomgård ser ikke ud
til at komme med i denne omgang hos NRGI.

Så hvad er HOT, og hvad er NOT

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-03-08 22:04

On Sat, 8 Mar 2008 21:04:35 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> lowcostfirmaerne ikke dækker. F.eks så dækker Fullrate ikke her i Ryomgård.

Har du checket Clearwire, SkyLine og Djurslands.net?

-A

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-03-08 11:19

Asbjorn Hojmark wrote:

> Har du checket Clearwire, SkyLine og Djurslands.net?

Clearwire kan ikke levere herude, og en kammerat har prøvet dem i Århus.
Routerne er sat alt for restriktivt op til at de reelt leverer varen :
Ubegrænset bredbånd. Skyline har jeg ikke tjekket, men Djurslands.net er
desværre for ustabilt her i området, til at jeg kan leve med det.

Jeg kigger lige nærmere på Skyline.

Tak for tippet

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : ----OR----

Dato : 08-03-08 22:13

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> JEg synes efterhånden mit TDC-bredbånd 4Mbit/512 kb abonnement er blevet
> noget for dyrt i forhold til konkurrenterne.

Jeg har TDC 15/1 Mb for 315,-kr/måned. Det er vel ok. Måske du også kan få
det: http://privat.tdc.dk/internet/netway/
Lav en bestilling uden at godkende.
Hos os er den reelle hastighed 13265/865. Målt med OKLA.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-03-08 22:30

Frodo Nifinger skriver:

> JEg synes efterhånden mit TDC-bredbånd 4Mbit/512 kb abonnement er blevet
> noget for dyrt i forhold til konkurrenterne.

199/md ?

Det er hved jeg giver for samme hastighed.
Har lige opgraderet fra en 512/128 der kostede 159/md

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-03-08 11:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Frodo Nifinger skriver:

> 199/md ?
>
> Det er hved jeg giver for samme hastighed.
> Har lige opgraderet fra en 512/128 der kostede 159/md

Aha?
Nu er det TDC bredbånd, altså fra fastnetsdelen af TDC.jeg får mit ADSL. Og
jeg gir næsten 2200 kr i kvartalet for flatrate ADSL og telefonabonnement,
men uden samtaler.

Det ku være man skulle ringe til TDC og høre, om de ikke kan levere en
billigere løsning, end min nuværende. For det er for dyrt nu.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 09-03-08 11:58

> Nu er det TDC bredbånd, altså fra fastnetsdelen af TDC.jeg får mit ADSL.
> Og jeg gir næsten 2200 kr i kvartalet for flatrate ADSL og
> telefonabonnement, men uden samtaler.

http://www.cybercity.dk tager 249 kr. for 4096/512, 40 kr. ekstra for
telefonabonnement hvis du vælger at få det gennem dem, det må give en
besparelse på 1150 kr./kvartalet

Så vidt jeg umiddelbart kan se kan de godt levere i Ryomgård..

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-08 13:02

Frodo Nifinger skriver:

> Aha?

Ja der var tilbud for nyligt til nye (og gamle) TDC kunder, samme
hastighed koster ved det nuværende tilbud 259 kr/md

> Nu er det TDC bredbånd, altså fra fastnetsdelen af TDC.jeg får mit ADSL.

Samme her

> Og
> jeg gir næsten 2200 kr i kvartalet for flatrate ADSL og telefonabonnement,
> men uden samtaler.

Okay, vi har samlet betalt omkring 1100 kr/kvartal det sidste lange
stykke tid for ADSL og telefoni (incl samtaler), det stiger så 120 kr nu
jeg har skiftet hastighed.....

> Det ku være man skulle ringe til TDC og høre, om de ikke kan levere en
> billigere løsning, end min nuværende. For det er for dyrt nu.

Det var da en god ide.

Fra : Anders

Dato : 21-04-08 12:13

Prøv www.dansknet.dk - det bruger TDC's kobber.