Sognet HEM - hvor er det i 1906
Fra : Hvornum

Dato : 07-03-08 22:13

Hej

Er der en her der kan fortælle mig, hvor sognet HEM er blevet af?
Folketælling - År: 1906 - Sogn: Hem - Herred: Onsild - Amt: Randers

Hem er med i 1890

Mvh

Max Hvornum 4623

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 10-03-08 00:34

Hej igen Max!

Ved FKT 1906 kan det ske, at en enhed - eller en del deraf - ligger under
det sidste af den foregående enhed.

F.eks. fandt jeg Adelgade-B...gade fra Middelfart under det sidste af
Kerteminde. Meget underligt, men jeg ville prøve, om Hem i Randers Amt kunne
ligge under det foregående sogn, altså enten sognet før i alfabetet i den
komplette sogneliste - eller (nok mere sandsynligt) indenfor Onsild herred.

Er dette ikke tilfældet, er det nok bedst at melde fejlen til AO.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug
www.dannebrog.biz

Fra : Hvornum

Dato : 10-03-08 10:37

Hej Ulrich

Det havde jeg også tænkt på, noget i den retning, men ikke just alfabetisk
orden, men fx. under et nabosogn.

Mvh

Max Hvornum 4623