Restauratører i Kalundborg
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 04-03-08 20:04

Hej

Er der nogen herinde som ved om det er muligt at finde noget om
restauratører i kalundborg i 1914?

Hilsen
Inger Lise

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-03-08 00:25

Inger Lise Holmstrup Christiansen wrote:
> Hej
>
> Er der nogen herinde som ved om det er muligt at finde noget om
> restauratører i kalundborg i 1914?

address?

ellers start med Vejviser i lokal arkive

også 1916 FT

og skat og enærings brev

og reklame i aviserne

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Fra : Jørgen Kobel

Dato : 05-03-08 11:24

Hugh Watkins <hugh.watkins@gmail.com> skrev:

> [...]
>
>Hugh W
>
>--
>For genealogy and help with family and local history in Bristol

Hvad skulle vi danskere gøre uden dig

Fra : Hugh Watkins

Dato : 05-03-08 11:40

Jørgen Kobel (slet KD5TY) wrote:

> om

> Hvad skulle vi danskere gøre uden dig

LOL

brug http://www.dis-danmark.dk/forside.php mere ofte

jeg er i arkikverne næsten hverdag
med http://karl-dane.blogspot.com/

og efter Kl 1600 idag

Følgende materiale er nu hjemkommet og ligger klar til brug på læsesal
fra kl. 14 førstkommende hverdag efter ovennævnte dato.

Udtaget småtryk 33,-321 8°

Aarhus Vare- og Forretnings-Vejviser (1916-17). 57 S.. . - Aarhus, 1916.

Stregkode:: 202000671131
Afhentningssted:: Slotsholmen, Læsesal Vest
Med venlig hilsen

Det Kongelige Bibliotek <<

fordi jeg skal ind FT 1916 og har brug for addresse
og ikke råd til rejse til Aarhus for et uge

Lokal Arkiv i Køge er også et skattekiste med sjældent lokal vejviser og
STRØMSHOLT / KRISTOFFERSEN dokumenter og billeded

mvh

Hugh W

Fra : Hugh Watkins

Dato : 06-03-08 00:48

Hugh Watkins wrote:

> [...]
>
> Det Kongelige Bibliotek <<
>
> fordi jeg skal ind FT 1916 og har brug for addresse
> og ikke råd til rejse til Aarhus for et uge

just for fun with only 56 pages
I have put it on line see

http://www.flickr.com/photos/hughw36/sets/72157604055475577/
a couple of out of focus pages
but I was looking for GOTTLIEB and handskemager

mvh

Hugh W

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 06-03-08 15:39

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <iholmstrup@nakskovnet.dk> skrev i en
meddelelse news:47cd9d06$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Er der nogen herinde som ved om det er muligt at finde noget om
> restauratører i kalundborg i 1914?
>
> Hilsen
> Inger Lise
-----------------
Har du et navn på ham / hende?
Jeg kan remse nogle restauratører fra Kalundborg op, men bogen er fra 1937.
Ludewig
Onsager,
Johannes Pedersen,
Waldemar Poulsen,
Marie Andersen,
Hans Hansen,
Elise Jørgensen,
Koudal,
Jens Peder Jensen,
Martin Larsen
Olga Ludewig,
Henning Mathiesen,
Alfred Nielsen,
Cristian Nielsen,
Michael Nielsen,
Bernhard Carl Christian Petersen
Holger Pode Sørensen.
------
Men bedst hvis du har et navn.
Flemming Svendsen

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 06-03-08 15:55

Hej

Min restauratør hedder Søren Hansen Sørensen

Hilsen
Inger Lise

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 07-03-08 12:09

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <iholmstrup@nakskovnet.dk> skrev i en
meddelelse news:47d005b6$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej
>
> Min restauratør hedder Søren Hansen Sørensen
-------------
Det var en skam, der er i værket "Hotelværter og Restauratører" kun een der
ligner:

Søren Peter Hansen, gæstgiver f. 2.maj 1882 i Slangerup, gift 25. sept. 1906
m. Christiane, f. Carlsen død 12, juli 1932.
Ansat som tjener - derefter ølhandler, 8-årig gæstgiver bevilling okt 1917,
indehaver af Blovstrød Kro, 1917 -1922 Store Lyngby kro fra 1922 - 24,
livsvarig beværterbev. 18. febr. 1926, Indehaver af gæstgivergården
"Landbohjemmet" i Hillerød fra 1925, kasserer i Frederiksborg amts
Landværterforening 1917- 22.
Adressen var Slangerupgade 6 Hillerød.
-------
Det er jo nok ikke ham, men jeg tror du skal kontakte lokalhistorisk arkiv i
Kalundborg, de har måske en kopi af borgerbog eller lignende.
Bemærk de har en del aviser.
http://www.lokalarkiver.dk/lava/arkiverne/kalundb.htm
Flemming