Lokalarkiv i Flensborg
Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 10-02-08 11:35

Er der en som kan hjælpe mig med adressen på et lokalarkiv i Flensborg, hvor
jeg slå op i byens kirkebøger - fra før 1925.

Jeg ved godt, at der er en mulighed i Åbenrå, men når jeg alligevel skal til
Flensborg.

Med venlig Hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 10-02-08 14:20

Scripsit Finn Rune Jensen:

> Er der en som kan hjælpe mig med adressen på et lokalarkiv i
> Flensborg, hvor jeg slå op i byens kirkebøger - fra før 1925.

Byarkivet i Flensborg
Rådhuset
Rådhusplads 1
24937 Flensborg
Tlf +49 461 85 25 35

Lars Erik Bryld

Fra : ego

Dato : 10-02-08 14:55

"Finn Rune Jensen" <finnrune@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor jeg slå op i byens kirkebøger - fra før 1925.
>
> Jeg ved godt, at der er en mulighed i Åbenrå, men når jeg alligevel skal

http://www.flensburg.de/kultur/stadtarchiv/

mvh
k.a.hansen

Fra : Finn Rune Jensen

Dato : 11-02-08 18:27

Mange for hjælpen Lars og "ego"

Med venlig Hilsen

Finn Rune Jensen

www.finnrune.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-02-08 18:15

"Finn Rune Jensen" <finnrune@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en som kan hjælpe mig med adressen på et lokalarkiv i Flensborg,
> hvor jeg slå op i byens kirkebøger - fra før 1925.

Ligger disse optegnelser ikke i Landsarkivet for Sønderjylland
i Åbenrå?

Mvh. Bodil.

Fra : Ulrich Alster Klug

Dato : 02-04-08 06:51

Der er vist noget med, at de mikrokort af de slesvigske kirkebøger, som
Statens Arkiver nu har fået, kun dækker frem til for 100 år siden. Dvs. at
1908-1925 i hvert fald ikke kan ses i DK.

Desuden er ikke alle sogne indkøbt; man er vist ikke nået så langt i det
nordtyske med at affotografere kirkebøgerne. - Men jeg mener, at Flensborgs
sogne er der kopi af, hvis jeg husker rigtigt.

Mvh.

Ulrich Alster Klug
www.dannebrog.biz

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:47b5c890$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Hugh Watkins

Dato : 02-04-08 08:49

Det ver et emne på sidste bruger mode på rigsarkivet
en Bruger råd melerm sagde der ver nogen pensionister i KIel at vil
laver undersøgelse for circa 100 euro

mvh

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG