Uppere og downere gør ikke psykotisk
Fra : Bo Warming

Dato : 03-03-08 18:35

Uppere og downere gør ikke psykotisk

Den kloge psykiater Henrik Rindom sagde i en sjusket ordstrøm at fantasy
"gør psykotisk".
i TV2 idag

Men psykose er en temmelig varig adfærdsændring. og det opnås aldrig med
disse piller

Da skitzofren psykose og undergruppen paranoid psykose er de store diagnoser
af slagsen i Danmrk og gør aggressiv i Danmark (men gør flegmatisk i Japan)
så mente han nok at upper kan give mindelser om farligt humør hos disse
psykoseramte patienter.

Downere der gør søvning og passiv har virkning i retning af den næststørste
psykose, depression (uni og bi polar, det sidste er maniodepressivitet)

Men det er dybt kompliceret ved blandingspræparater og ofte styres det af
forventninger og små mængder gør aktiv og store mængder passiv - som
alkohol.

Depression kan være ret kronisk men skitzofreni er oftest noget med hyppige
anfald - sygdommen er produktiv i særlige situationer. Og helbreder ofte sig
selv og når det sker og piller er påtvunget staklen, så giver man pillerne
æren og opnår kun derved reklame for lortet.

Brugt fornuftigt er valmue-ekstrakterne ægte lykkepiller for de der har tid
til nedturene - som Conan Doyle og Samulel Coleridge, hvis forfatterskaber
baseredes på opturene af opium.
Hvis jeg kunne købe god speed ville jeg gøre det, for det sidste jeg havde
fra min studietid brugte jeg til tandpine-symptombehandling og en sådan brug
kan man jo få behov for efter fx et trafikuheld eller et muslimangreb.
Rettidig omhu er at have forråd selv, og bryde loven.

Englands mest solgte lægemiddel i århundreder var laudanum dvs opium opløst
i alkohol. Som kan "oppe" den der vil oppes , med skønne hallucinationer, og
downe infamt ved overdosis. Placeboeffekt, altså forventningseffekt er
enormt vigtig og heroin-narkomaner kan undertiden snydes ved injektion med
inaktive molekyler, har jeg læst i Scientific American.