Program til diagram skitser.
Fra : Jakob

Dato : 02-03-08 21:51

Hej alle,
Jeg søger et program som jeg kan bruge under forelæsninger i økonomi til
hurtigt at lave udbuds- og efterspørgsels-diagrammer etc. Det vigtigste
er ikke at jeg har masser af funktionalitet og præcision, da jeg bare
har brug for skitser. Graph sketcher http://www.graphsketcher.com/ lader
til at være svaret på mine bønner, men det findes åbenbart kun til mac
Er der nogen der har kendskab til et tilsvarende program der kan
køre under Windows XP?

--
Jakob

Fra : Max

Dato : 02-03-08 21:59

Hej Jakob

> kendskab til et tilsvarende program der kan køre under Windows XP?

Hvad med SmartDraw ?

http://www.smartdraw.com/specials/context/chart.htm?id=214982&gclid=CMuajvSo75ECFQLBPAoddlLfxQ

--
Mvh Max

Fra : Jakob

Dato : 02-03-08 22:27

Max wrote:
> Hej Jakob

> Hvad med SmartDraw ?
>
> http://www.smartdraw.com/specials/context/chart.htm?id=214982&gclid=CMuajvSo75ECFQLBPAoddlLfxQ

Nah det lader ikke helt til at kunne det samme. Det skal være noget som
giver mig en X og en Y akse hvor jeg hurtigt kan justere skalaen og
knalde nogle kurver ind. Lige som Graph Sketcher kan, som demonstreret
her: http://www.graphsketcher.com/demo/economics_731.mov . Jeg har
simpelthen ikke kunnet google mig frem til noget der minder om det,
hvilket undrer mig. Sådan et program MÅ da findes til Windows også..

--
Jakob

Fra : Max

Dato : 02-03-08 22:43

Hej Jakob

> demonstreret her: http://www.graphsketcher.com/demo/economics_731.mov

Jeg kan ikke se MOV filer, men har du nu checket ordentlig
hvad SmartDraw kan ?

Ps: det du efterlyser er vel ikke en af de graf funktioner der er i Excel ?

--
Mvh Max