Tro ej aviser om psykiatri
Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-08 16:44

I Information 26.2 lyves, at der eksisterer en sygdom kaldet "kronisk
skitzofreni" og at denne kan betyde selvmordsrisiko, men kan behandles - så
brug af placebo i stedet for psykofarmaka er selvmords-forårsagende dvs
uetisk!

Ralph Hemmingsens Psykiatrilærebog fra 2000, som de lægestuderende bruger,
har et 100-sider-kapitel "Det skitzofrene spektrum" (som er bogens længste
og 3 gange længere end de andre kapitler) og, af det fremgår , at næsten al
særhed kan være del af skitzodiagnose, og af retspsykiatri-kapitlet
fremgår, at selvmordsrisiko kan være 13% ved produktiv skitzofreni. Altså er
det ikke uetisk at lade en informeret skitzofren får placebo i stedet for
medicin. Informations påstand om at medicin-udeladelse kan kaldes dødelig,
er helt gal, og er en urimelige reklame for pille-industrien.

Al Skitzofreni er produktiv nu og da - intet er kronisk

Men uanset hvor produktiv skitzofrenien er for en patient, er psykofarmaka
aldrig livsvigtig og det er skandaløst, at Information anbefaler, at man
nægter patienter at nyde fordel af de måske fordelagtige placebo-piller -
som også er nødvendige for at evt gavn af medicinen kan fastslås.

Information lader sig spænde for pille-industriens reklamevogn, når de
misinformerer at "uden piller sker selvmord".

Med venlig hilsen Bo Warming cand.scient, fysikkemi-gymnasielærer, Bjelkes
Alle 46, Nørrebro

Fra : Peder Sandberg

Dato : 28-02-08 22:31

Bo Warming skrev:
> [...]
> misinformerer at "uden piller sker selvmord".
>

> Med venlig hilsen Bo Warming cand.scient, fysikkemi-gymnasielærer, Bjelkes

Nu har man så opdaget at de såkaldte lykkepiller / SSRI præparater /
antidepressiva må betegnes som placebo da de er uden virkning på andre
end ekstremt depressive. Tankevækkende....alle dem der har fået det godt
af dem...hvad har de i virkelighedne fået det godt af ? mystisk...

Mht. schizofreni er det jo mange forskellige ting. Primært skyldes det
omsorgssvigt i den meget tidlige barndom subsidiært traumatiske
oplevelser. Dette ødelægger hjernes udvikling og dermed dens kemiske
balance. Den medicin man idag anvender er meget problematisk pga. dens
massive bivirkninger. Dødsfald observeres ikke så sjældent. Eneste grund
til at dette tillades er pga. samfundets store angst for schizofrene og
hvad de evt. rummer af latente trusler. Dækhistorien er man ønsker at
hjælpe den schizofrene til at slippe for sine hallucinationer og
tvangstanker. Men dette sker kun i mindre udstrækning, delvist og meget
individuelt. Man sløver den schizofrene så meget at pågældende ikke
magter at reagere på hallucinationerne.

I primitive samfund har man en helt anderledes strategi over for
såkaldte psykisk syge. Folk med alternative oplevelser , som vi
rubricerer som psykisk syge anser de som værende i kontakt med
åndeverdenen og de får en særstatus af positiv art i stammesanfundene.
Dette afstedkommer positivt livsindhold for de psykisk syge (som vi
kalder dem!) og de magter at fungere i harmoni med deres omgivelser.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-02-08 02:27

"Peder Sandberg" <ps-booking@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> særstatus af positiv art i stammesanfundene. Dette afstedkommer positivt
> livsindhold for de psykisk syge (som vi kalder dem!) og de magter at

Skriv nogle læserbreve om det, for du har 100% ret og næsten ingen tør sige
det

Jeg har aldrig prøvet hallu cinationer men jeg forstår ikke at det kan være
sygdom, hvis du ikke har lederjob og ikke må opleve noget uvirkeligt og
videregive det som fact.

AT høre stemmer er vel som at have indbygget gratis radio og
syns-hallucinationer som "hjerne-TV"

Kun når folk søger hjælp eller er voldelige kan psykiatri-diagnoser
undskyldes.

Lægers saglighed er som usenetternes mudderkast. "du er paranoid - tag
piller"
Intet forstår de som muliggør andet end overfladisk symptombehandling.