Maling, som sod kan vaskes væk fra
Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-08 08:50

Grafitisprays er nemme at fjerne , især når rette opløsningsmidler bruges
lynhurtigt.
Hvorfor bruger man ikke mere maling som sod ikke kan hæfte på - fx på biler
der er i risiko for at blive afbrændt, hvilket især er _tilsodet_

Der er ikke meget maling der brænder med eller blærer op.

Jeg herser med mine lejere at de ikke skal lade tøj flyde overalt i rum mod
gaden - hvis alt tøj er i lukkede skabe kan en molotov lettere brænde ud,
uden at forrette stor skade..

Hvis der er ild omkring en computer, behøver andet end ledningerne til og
fra tage skade?

Kort efter jeg flyttede ind i dette hus var der en indbo-brand pga et
østtysk defekt varmetæppe.
Den varede fra jeg kom hjem fra gymnasiet og åbnede entredøren og røggasser
straks overtændte og til brandvæsenet kom og vandskadede superdestrukltivt
og næsten intet var totalødelagt - kun udvendigt sodet og alle bøger kunne
renoveres

Forsikringsselskabet forlangte at vi flyttede ud så deres håndværkere kunne
ombygge - og vi adlød - men havde vi fået pengene havde jeg boet i sodet hus
i de følgende 30 år og været lige glad for det. Lugten damper hurtigt af
soden.

Køb og smidvæk samfundt er sindsygt

En Tingbjerg skole kaldtes først udbrændt men nu til morgen ser an at det
centrale lærerværelse er intakt.