Hjælp til at finde accelerometer
Fra : PC Hansen

Dato : 16-02-08 18:18

Jeg ønsker at måle den resulterende accelerationen for slag og spark på
et måleaperat.
Jeg ønsker ikke bare at måle den maksimale accelerationen, men en
nogenlunde højopløselig (over tiden) sampling.

Jeg har fundet nogle komponenter online, men ikke med priser, og jeg har
svært ved at vurdere hvornår det er dyre dyre professionelle komponenter
og hvornår det er mere i mit prisområde.

Jeg vil antage, mend et er et gæt, at 25G vil være tilstrækkeligt mens
5G ikke er.
Opløsningen behøver ikke være voldsomt fin, men jeg ville da også gerne
kunne gå den anden vej og holde måleren i hånden og registrere
hastigheden, nogenlunde nøjagtigt, ved at integrere acclerationen over tid.
Målere som outputter analog spænding vil være brugbare, men jeg vil
reelt hellere betale lidt mere og få noget jeg kan stoppe direkte i en
seriel port eller usb.

Nogle gode tips?

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 20-02-08 00:51

"PC Hansen" <phan@sen.dk> wrote in message
> [...]
> Målere som outputter analog spænding vil være brugbare, men jeg vil reelt
> hellere betale lidt mere og få noget jeg kan stoppe direkte i en seriel

Har du forstand på elektronik?
Et eller andet sted i rodet har jeg nogle accelerometre ude på arbejde.
På størrelse med ... næsten ingenting. 4x4x1mm. Eller så.

Hvis du smider mig en postadresse sender jeg dig gerne et par stykker.
Men det kræver altså elektronik-kundskab at bruge dem. Der skal laves print,
der skal laves computerprogram og -interface og andet godt før du
får noget ud af dem.
Jeg kan ikke huske modelnummer, men de er fra Analog Devices.
Jeg vil lige lede efter dem onsdag, så jeg kan fortælle mere.
(Hvis jeg kan finde dem!)

/Bo.

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 20-02-08 23:17

"Bo Braendstrup" <bo.braendstrup@mail.dk> wrote in message

> "PC Hansen" <phan@sen.dk> wrote in message

<klip>
> Jeg kan ikke huske modelnummer, men de er fra Analog Devices.
> Jeg vil lige lede efter dem onsdag, så jeg kan fortælle mere.
> (Hvis jeg kan finde dem!)

Jeg har fundet dem! Men det er en model (ADXL320) der "kun" kan klare
plus/minus 5G.
Dumå stadig gerne få et par stykker, hvis du sender din postadresse
til min email-adresse. Det skal ikke koste dig noget.

Mvh, Bo.