The World Almanac - book of facts. 1941 - ~
Fra : Patruljen

Dato : 16-02-08 06:50

Et simpelt regnestykke - leveret fra World Almanac - books of facts.

Verdens population af jøder i 1941; 15.192.089.
http://christianparty.net/jews1941.htm

Verdens population af jøder i 1948; 15.753.638.
http://christianparty.net/jews1948.htm

Hvad blev der af de 6 millioner ?

Mvh.

Fra : Per Hagemann

Dato : 16-02-08 16:58

Patruljen wrote:
> [...]
>
> Verdens population af jøder i 1941; 15.192.089.
> http://christianparty.net/jews1941.htm
>
> Verdens population af jøder i 1948; 15.753.638.

Når man sammenligner tabellerne, er næsten alle tal ens i 1941 og 1948, også
for katolikker, protestanter og muhamedanere. World Almanac er ingen
ordentlig kilde. Du må dykke ned i de enkelte landes befolkningsstatistikker
før og efter krigen, men vil nok støde ind i problemer ved opgørelsen af de
polske og russiske jøder.

Fra : Ivannof

Dato : 16-02-08 22:51

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> befolkningsstatistikker før og efter krigen, men vil nok støde ind i
> problemer ved opgørelsen af de polske og russiske jøder.

Hvad er så en "ordentlig" kilde? Og hvorfor er ovennævnte ikke en ordentlig
kilde? Den findes dog som kilde på Hovedbibloteket i København som
opslagsværk.

Hilsen Ivan

Fra : @

Dato : 17-02-08 14:16

On Sat, 16 Feb 2008 22:51:03 +0100, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

>"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad er så en "ordentlig" kilde?

det er en kilde som ikke leverer forkerte tal

hvis kilden påstår at der ikke eer blever flere af hverken den ene
eller anden slags fra '41 til '48 så er kilden absolut utroværdig

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Ivannof

Dato : 17-02-08 19:42

> det er en kilde som ikke leverer forkerte tal
>

> hvis kilden påstår at der ikke eer blever flere af hverken den ene
> eller anden slags fra '41 til '48 så er kilden absolut utroværdig

Jeg forstår. Man skal gå ud fra at der SKAL mangle 6.000.000. Hvis ikke der
gør det er bogen utroværdig.

Så hvis jeg skal checke tallet 6 mill. så skal jeg finde en bog, hvor
forskellen på før og efter er 6 mill.

Hold da kæft. Det er over en tredjedel af alle jøder der skulle være
udryddet! Der burde være ca. 9.192.089 af dem i 1948, og almanakken siger
15.753.638. Alene dette kan jeg se bekræfter bogens underlødighed.

hilsen Ivan

Fra : Niels Pedersen

Dato : 17-02-08 18:10

Patruljen skrev:

> [...]
>
> Verdens population af jøder i 1941; 15.192.089.
> http://christianparty.net/jews1941.htm
>
> Verdens population af jøder i 1948; 15.753.638.

Du mener vel 600000 ? Altså en faktor 10 mindre....

Fra : Patruljen

Dato : 18-02-08 05:31

On 17 Feb., 19:41, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> udryddet! Der burde være ca. 9.192.089 af dem i 1948, og almanakken siger
> 15.753.638. Alene dette kan jeg se bekræfter bogens underlødighed.

:)

Fra : Anders Lund

Dato : 19-02-08 14:38

Patruljen skrev:

> [...]
>
> Verdens population af jøder i 1941; 15.192.089.
> http://christianparty.net/jews1941.htm
>
> Verdens population af jøder i 1948; 15.753.638.

Den er let at forklare. Datamaterialet er ikke blevet fuldt opdateret
imellem de to udgaver. Antallet af jøder i europa er 9.372.686 både i
1941 og 1948. Så selvom det burde være indlysende for dem i 1948, at der
var sket en ændring i antallet af jøder i europa, har de alligevel valgt
at bruge et gammelt tal, da de åbenbart ikke har haft adgang til et
nyere dataset.

Anders Lund