Program i fjernsynet. Is der bestod af Van~
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 12-02-08 01:10

Hej derude.
Jeg faldt forleden over et program i fjernsynet, højst sandsynligt på
Discovery eller National geographic channel. Fangede det nu kun halvt,
men der blev omtalt is der bestod af 20% savsmul og 80% vand. Jeg er
interesseret i at læse videre omkring denne is, men har glemt hvad det
hed. Det tætteste min hukommelse kommer der på var Pyra ice, men det
giver ikke de store resultater på google så gætter mig til det ikke var
navnet :).

Jeg sætter min ild til der er andre derude der har set dette program,
eller muligvis kender til isen som kan give mig noget at søge videre på.

På forhånd tak.
Daniel.

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 12-02-08 04:13

Daniel W Johansen skrev:
> [...]
>
> Jeg sætter min ild til der er andre derude der har set dette program,
> eller muligvis kender til isen som kan give mig noget at søge videre på.

Jeg er blank.. var der en idé bag blandingen? udover at indefryse
savsmuld i is.

- cep

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-08 09:33

"Daniel W Johansen" <Danielwj2@FJERNgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sætter min ild til der er andre derude der har set dette program,
> eller muligvis kender til isen som kan give mig noget at søge videre på.

Pykrete ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Pykrete
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Habakkuk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-02-08 19:18

"Daniel W Johansen" <Danielwj2@FJERNgmail.com> skrev
> Jeg sætter min ild til der er andre derude der har set dette program,

Der er nok flere der brænder for den sag

--
M.V.H
Preben Riis Sørensen

Fra : Wilstrup

Dato : 12-02-08 23:45

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i meddelelsen

> "Daniel W Johansen" <Danielwj2@FJERNgmail.com> skrev
>
> Der er nok flere der brænder for den sag

Sådan går det ofte når der går ild i gamle huse! . Men lad
nu være at være så iskold over dette brændende emne, at du
glemmer at han stillede et spørgsmål som du måske kan svare på
med din ualmindelig gode begavelse