Hvis danskere stoppede al vask, hvilke syg~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-08 12:15

Hvis danskere stoppede al vask, hvilke sygdomme ville blusse op?

Hoffet i Versailles brugte meget parfume til at overdøve kropslugt.

Hvis en konge havde forbudt denne overdøvning, var ingen sygdom brudt ud af
den grund, sføli.

De der ikke kan lide deodoranters parfume har lige så stærke
sundhedsargumenter til at kræve andres lugtløshed som de, der forlanger nul
pisning på fællesarealer.

En debattør har på denne ng modsagt mig om at urin ikke kan sprede smitte.
Google angav at den sjældne tropesygdom lassa feber kan smitte via urin. Der
stod dog ikke at det er sket, men virusen dør altså ikke af urinen.

Hvis al krops- tøj og hus og mad vask ophørte og folk lortede frit og
drikkevand ikke rensedes så kunne tænkes koleraepidemi fra drikkevand igen.

Hvis køkkenpersonale ikke vasker hænder efter at have lavet stort og mad med
salmonalla mm står lunt længe, så kan folk der spiser maden få diarre og
evt alvorlige senfølger.

Hvis folk aldrig badede ville der være mere hudsvamp med irritationer i
lyske og mellem tær.

Ellers er der ingen fordele ved hygiejne, når man da ikke er kirurg,
fødselslæge, jordmor eller lignende.

Allergi og psoriasis menes forårsaget delvis af for megen hygiejne. For
megen renlighed.(Politiken 10.2.08)

Det er bedragerisk at ordet hygiejne bruges i betydningen "noget
sundhedsgavnlig renlighed". , for fjernelse af bakterier der er en sund
udfordring for vort immunsystem, er altså undertiden bevist at være
sundhedsSKADELIG

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-02-08 12:38

Bo Warming wrote:
> Hvis danskere stoppede al vask, hvilke sygdomme ville blusse op?

Almindelig forkølelse, influenza og andre virale sygdomme, hvis håndvask
forsvinder.

Af bakteriesygdomme er der f.eks. kolera og plettyfus
Derudover er der en række sygdomme forbundet med parasitter. indvoldsorm,
børneorm mm.

Du kan godt være beskidt og rask, hvis du er associal og uden kontakt med
andre mennesker.
Men hvis alle mennesker ophører med hygiejne og har social kontakt vil
sygdomme spredes voldsommere, end under hygiejniske forhold.
Det er forlængst bevist statistisk. Får man alle børnene i en børnehave til
at vaske hænder hver gang efter toiletbesøg, falder antallet af sygedage for
hele institutionen til en femtedel.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-08 16:15

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Almindelig forkølelse, influenza og andre virale sygdomme, hvis håndvask
> forsvinder.

Disse er nok alle LUFTBÅRNE så hvad vi gør mht ren hud, ren mad, rent vand,
rene huse er totalt nytteløst
Ren hud måske også

Min farbror isolerede sig i familiens sommerhus i 50 år efter en ond
tvangsindlæggelse og fik alligevel forkølelser hvert halve år - en pædagog
besøgte ham og kyssede ikke men drak kaffe på meters afstand.

> Af bakteriesygdomme er der f.eks. kolera og plettyfus

Kolera kræver som nævnt at lort siver ned i drikkevand og da det
forhindredes 1853 i Kbhv så var alt andet ligegy ldigt

Plettyfus som dræbte hovedparten af de holocaustede arbejdslejrslaver,
spredtes pga massesuggestion og psykosomatik og derfor virkede Zyklon _B
ikke godt nok via vasketøjet9

> Derudover er der en række sygdomme forbundet med parasitter. indvoldsorm,
> børneorm mm.

Du taler som du har forstand til

For en venneløs person som mig - og jeg er her del af et flertal - er det en
berigelse med børneorm og jeg er ked af at den tropesygdom gik i sig selv
pga mit styrekede og toptrænede immunforsvar

Eneste negative symptom er lidt kløe en gang om månedern og jager du
pegefingeren skråt op og graver orme og lort ud, så er problemet TOTALT VÆK

At gå tur med en skødehund er intetsigende i sammenlignning med den symbiose
jeg havde

> Du kan godt være beskidt og rask, hvis du er associal og uden kontakt med
> andre mennesker.

Er jeg asocial? Hvem skader jeg?

> Men hvis alle mennesker ophører med hygiejne og har social kontakt vil
> sygdomme spredes voldsommere, end under hygiejniske forhold.

Du ØNSKETÆNKER
Fremlæg beviser eller indicier - det kan du ikke
Men læs Politiken igår - hvis minde rengøringsvanvid så mindre allergi og
psoriasis.

Den vigtigste årsag til depression er psoriasis

Hader du denne voksende patientgruppe?

> Det er forlængst bevist statistisk. Får man alle børnene i en børnehave
> til at vaske hænder hver gang efter toiletbesøg, falder antallet af
> sygedage for hele institutionen til en femtedel.

Det er *forventningen* om at ritualer gør rask, at sæbe gør rask osv , som
virker - på kort sigt - , altså placeboeffekt, så statistisk beviser er
netop nul-bevis
Psykosomatik er alt - modbevis det?

Fra : kk

Dato : 11-02-08 13:13

> [...]
> sundhedsgavnlig renlighed". , for fjernelse af bakterier der er en sund
> udfordring for vort immunsystem, er altså undertiden bevist at være

Sikken en gang pis!
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-08 16:16

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Sikken en gang pis!

En så uvidenskabelig argumentation viser næsten at jeg har ret

Fra : kk

Dato : 11-02-08 20:05

> "kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> En så uvidenskabelig argumentation viser næsten at jeg har ret

Ja, næsten, men også at du er en gammel gris! (Uvidenskabeligt)
mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-08 00:30

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, næsten, men også at du er en gammel

Forklar hvor du nu næsten er overbevist om rigtigheden i min trådstart.

gris! (Uvidenskabeligt)

Har du været i min nærhed?

UDtaler du dig udfra trediehånds rygter og du råber igen til himlen at du
hader fornuft, dokumentation, videnskabelighed, ærlighed, sandhed `?

Hvorfor tror du jeg aldrig er syg ? - fordi en passende bagatelagtig lugtløs
grad af urenlighed er langt sundere end allergiskabende overdreven vask, som
er normal.

Din intolerance imod folk der har kropslugt er sammenlignelig med
intolerance mod bøsser og jøder, ikke ?

Du kan blot lide at rakke ned på folk jvf janteloven, ikke ?

Du har ikke selvværd nok til at ignorere afvigelser som ikke generer sig
fysisk - du opfinder problemer for at kunne hade - ikke ?

Overvej at blive en ven af menneskeheden og SLAP AF - prioriter væsentlige
idealer såsom at få muslimtruslen bekæmpet.

Fobi imod ligegyldig krops- og urinlugt er klart et karakterbrist

Fra : kk

Dato : 12-02-08 09:50

> "kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse

> gris! (Uvidenskabeligt)
>

> Forklar hvor du nu næsten er overbevist om rigtigheden i min trådstart.

kk: Jamen det er jeg slet ikke!

Har du været i min nærhed?
kk: Nej.

> UDtaler du dig udfra trediehånds rygter og du råber igen til himlen at du
> hader fornuft, dokumentation, videnskabelighed, ærlighed, sandhed `?

kk: Nej, men jeg finder det besynderligt at du ofte behandler emner af
særdeles ulækker karakter, og tilmed har den frimodighed at kalde det
videnskab, når det vitterlig er lokumssnak på grundskolenivesu.

> [...]
> vask, som er normal.
>
> Din intolerance imod folk der har kropslugt er sammenlignelig med

kk: Den vurdering er din egen.

> Du kan blot lide at rakke ned på folk jvf janteloven, ikke ?

kk: Ikke specielt, men det er da en ide.

> Du har ikke selvværd nok til at ignorere afvigelser som ikke generer sig
> fysisk - du opfinder problemer for at kunne hade - ikke ?

kk: Har det noget med selvværd at gøre?

> Overvej at blive en ven af menneskeheden og SLAP AF - prioriter væsentlige
> idealer såsom at få muslimtruslen bekæmpet.

kk: Den med muslimerne kan jeg tilslutte mig, men jeg orker ikke at være ven
med alle.

> Fobi imod ligegyldig krops- og urinlugt er klart et karakterbrist

kk: Jamen det er så i orden, det har jeg det fint med.

mvh
kk

Fra : fribytteren

Dato : 12-02-08 03:54

On 12 Feb., 00:30, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> Du kan blot lide at rakke ned på folk jvf janteloven, ikke ?

Hej Bo W.,

At folk forsøger at rakke ned på folk ved hjælp af Janteloven, viser
blot at de aldeles slet ikke kender Janteloven.

Janteloven skal ikke udøver over for andre, den skal derimod udøves
over for en selv.

I stedet for "du" skal man indsætte "jeg" og i stedet for "os" skal
der indsættes "andre".

På den måde bliver Janteloven til en regel der er vendt mod en selv og
den bliver verdens bedste regel at leve med.

"Jeg skal ikke bilder mig ind at jeg er bedre end andre." Janteloven
4. bud.

Fulgte alle debattører på usenet dette bud, ville al mudderkastning
forsvinde.

Sagt på en lidt anden måde:

"Lad den af jer der er ren, kaste det første mudder".

Med venlig hilsen
Lars kristensen

Fra : Max

Dato : 12-02-08 12:18

Hej fribytteren

> "Lad den af jer der er ren, kaste det første mudder".

Og så siger jeg "jeg er ren" og så kan jeg smide
med alt det mudder det skal være.

--
Mvh Max