Grimme/syge dufte - hvornår bør lugt gi ud~
Fra : Bo Warming

Dato : 05-02-08 14:46

Grimme/syge dufte - hvornår bør lugt gi udstødning af afvigere?

Stenalderfolk har fundet mad ved at lugte sig frem, så de var næsten som
hunde med deres næser.

Et tyfuslig giver nedsivning af smitstof i drikkevand, og måske jordbær, du
plukker nær liget, er berørt, så man holder afstand, når stank af råddent
kød - eller lort der spreder kolera og salmonellabakterier mm

Når en stamme gik ny veje og lugtede urin, der ikke var deres egen, så har
deres adrenalin pumpet ud i blodet og de har set sig frygtsomt omkring efter
fjender - ejerne af det afmærkede territorium som de var trængt ind i.

Mænds urin er meget værre stinkende end kvinders og børns, for små,
individuelle steroid-rest-profiler påvirker den ammoniaklugt, der er
hovedparten af det registrerede, og derved signalerer mænd aggressivitet og
skræmmer nogle uønskede artsfæller væk.

Armhulen har talgkirtler, hvis fedtudskillelse af hudbakterierne nedbrydes
til smørsyre mm der er del af gennemtrængende stank - evt sexet stank hvis
rette person-par har nærmet sig hinanden.Går man nøgen som aber, så dannes
sjældent en rigtig ubehagelig smørsyrestank -

- og fodsved er pga netop smørsyre-molekylerme ubehagligt lugtende, når man
i varmen tager en sko af og især mellemrum mellem tær har været uden
ventilation i lang tid

Engang fik jeg let lyskesvamp, der både smertede pga svag, såragtig hud og
gav stank som min søn kunne fornemme på meters afstand, når vi gik udendørs.

Selv registrerede jeg det kun, når infektionen var værst, men hjælpsomme
sanseoverlegne er en hjælp, når man vil justere sin adfærd.

Medfødte stofskifte sygdomme og et hav af sjældne sygdomme kan give lignende
frastødende lugt - men det er vist altid *snobberi*, når man vil udstøde af
det gode selskab en ubehageligt lugtende person. Men det er som med
nøgenhed - man må bøje sig for indarbejdede traditionelle tabu-holdninger.
At nogle tør være pionerer og lege med tingene, ser jeg dog "Edisonsk
opfinder-virksomhed" i, for ligesom sexsnerperi omstødtes via provokatører,
så bør mobning af urininkontinente og andre uforskyldte afvigere, justeres
ned efterhånden som folk bliver fri ånder med integritet og tolerance .

Der er stor fariæisk glæde i at sige til sig selv "Tak, gud , at jeg ikke er
som ham det ildelugtende møgsvin"
så måske tolerance kun øges, hvis folk har travlt med noget vigtigere end
lugt