rejer?
Fra : sigurno

Dato : 10-02-08 13:05

Er der nogen som ved lidt om rejer? Er det galt at spise lidt rejer næsten
hver dag, i varm såvel som kold mad. Jeg tænker på kolesterol indholdet. Jeg
har ikke noget problem med kolesteriotal, men kunne godt tænke mig at høre
jeres mening/meninger

Mvh.

Sigurno

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-02-08 13:15

Sigurno skrev:

> Er der nogen som ved lidt om rejer? Er det galt at spise lidt
> rejer næsten hver dag, i varm såvel som kold mad. Jeg tænker
> på kolesterol indholdet.

Kolesterol i blodet bestemmes først og fremmest af kroppens egen-
produktion af kolesterol, og i mindre grad af kolesterolindholdet
i den føde man indtager.

> Jeg har ikke noget problem med kolesteriotal, men kunne godt
> tænke mig at høre jeres mening/meninger

Hvis man ikke har problemer med kolesteroltallene, ser jeg ingen
grund til at bekymre sig om kolesterolindholdet i føden. Øget
indtagelse af kolesterol med føden vil bevirke nedsat produktion
af kolesterol i kroppen. Men alt med måde.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Broegger

Dato : 11-02-08 08:15

"sigurno" <pawlova@cafeer.dk> skrev

> [...]
> indholdet. Jeg har ikke noget problem med kolesteriotal, men kunne
> godt tænke mig at høre jeres mening/meninger

Jeg døjer lidt med forhøjet kolesterol. Min læges budskab er klart. Hold
dig fra animalsk fedt. Men rejer og æg er fuldt tilladt.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : sigurno

Dato : 14-02-08 21:17

"Broegger" <thomas@removethisbroeggerne.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Hilsen Thomas
> du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

Er det virkelig sandt. Det er altså lidt varieret, det budskab man får fra
lægerne. Nogen forbyder rejer totalt og også æg.Men det er også min mening
at det er det animalske fedt, som er den store synder.

Mvh.

Sigurno