Undgå stegesvineriet
Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 20:37

Jeg er ved at være træt af, at der sprøjter stegefedt udover alt i
nærheden, når jeg steger kød på panden.
Hvordan undgår jeg det?
- et låg over panden vil vel ændre det til at kødet bliver kogt og ikke
stegt?

--
Leonard

Fra : Max

Dato : 09-02-08 20:49

Hej Leonard

> Hvordan undgår jeg det?

Køb et stegelåg hos isenkræmmeren, det er et låg
lavet af et finmasket net der fanger sprøjtene.

--
Mvh Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-02-08 20:47

Leonard skrev:

> Jeg er ved at være træt af, at der sprøjter stegefedt udover
> alt i nærheden, når jeg steger kød på panden.
> Hvordan undgår jeg det?

Bliver vegetar og spiser kogte grøntsager? ;)

> et låg over panden vil vel ændre det til at kødet bliver kogt
> og ikke stegt?

Man kan få nogle stænklåg af vævet metaltråd med en maskestørrelse
som en sigte. Et sådant stænklåg holder de fleste fedtsprøjt til-
bage uden at maden bliver kogt, men låget er ikke særlig sjovt at
gøre rent bagefter.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Leonard

Dato : 09-02-08 21:01

On Sat, 9 Feb 2008 19:46:49 +0000 (UTC), Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> som en sigte. Et sådant stænklåg holder de fleste fedtsprøjt til-
> bage uden at maden bliver kogt, men låget er ikke særlig sjovt at

Det kan vel komme i opvaskemaskinen - jg synes aldrig det er sjovt at
gøre rent og rydde op efter madlavning.

--
Leonard

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 09-02-08 21:51

Leonard skrev:

> Det kan vel komme i opvaskemaskinen

Ja, hvis man har sådan en. Det tænkte jeg ikke over.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 23:30

>Det kan vel komme i opvaskemaskinen - jg synes aldrig det er sjovt at
>gøre rent og rydde op efter madlavning.

Pas på med opvaskemaskinen,de stænklåg jeg har set er laaangt fra
rustfrie.

/gubbi

Fra : Kirsten Marker

Dato : 10-02-08 09:50

Disse stegepandenet fås også rustfrie hos en rigtig isenkræmmer, de koster
også noget mere, men er faktisk uopslidelige selvom de daglig kommer i
opvaskemaskinen.

Mvh
Kirsten