God opskrift til brunsviger
Fra : Anne-Mette Hansen

Dato : 09-02-08 17:20

Hej

Er der nogle som har en god opskrift til en brunsviger?
Jeg plejer at bruge opskriften fra God mad, nemt at lave.
Men jeg synes simpelthen at "snasken" bliver for stiv/hård.
Så jeg mangler en anden opskrift hvor "snasken" bliver "blød."
Og det skal være fynsk brunsviger.

Mette

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-02-08 17:57

"Anne-Mette Hansen" <smoelfmus@*FJERN*post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> Men jeg synes simpelthen at "snasken" bliver for stiv/hård.
> Så jeg mangler en anden opskrift hvor "snasken" bliver "blød."

Prøv at søge bare en uge tilbage i gruppen. Evt. med
groups.google.com.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-02-08 19:03

> Prøv at søge bare en uge tilbage i gruppen. Evt. med
> groups.google.com.
>
> Mvh Trine

Hej Trine og Anne-Mette.

Jeg fandt Trines opskrift, for jeg havde gemt den:

Ingredienser

* Dej:
o ½ l mælk
o ½ pund margarine
o 50 g gær
o 700 g mel
o salt
* Snask:
o ½ pund margarine
o 1 pund mørk farin
o kanel

Fremgangsmåde

1. Margarinen smeltes og mælken hældes i.
2. Når det er afkøles opløses gæren der i.
3. Saltet tilsættes og dejen æltes med melet.
4. Dejen hæver til dobbelt størrelse.
5. Ingredienserne til fyldet smeltes i en gryde.
6. Dejen fordeles i en stor bradepande og der prikkes
fordybninger i den med knoerne.
7. Snasket fordeles på dejen.
8. Bages ca. 20 minutter ved 200°C.

Trine.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 20:10

Tove Krieger wrote:
> Jeg fandt Trines opskrift, for jeg havde gemt den:
>
> Ingredienser
>
> * Dej:
> o ½ l mælk
> o ½ pund margarine
> o 50 g gær
> o 700 g mel
> o salt
> * Snask:
> o ½ pund margarine
> o 1 pund mørk farin
> o kanel

Og så feder den slet ikke

Mvh
Torben

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-02-08 21:40

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Og så feder den slet ikke
>
> Mvh
> Torben

LOL Nej, ihvertfald ikke førend i morgen.

Fra : Gamle

Dato : 09-02-08 22:10

Tove Krieger wrote:
> LOL Nej, ihvertfald ikke førend i morgen.

Lyseslukker

Mvh.
Torben

Fra : Max

Dato : 10-02-08 00:01

Hej Tove

> LOL Nej, ihvertfald ikke førend i morgen.

Der er vi heldigvis ikke hjemme :)

--
Mvh Max

Fra : Anne-Mette Hansen

Dato : 11-02-08 15:43

> Prøv at søge bare en uge tilbage i gruppen. Evt. med
> groups.google.com.
>
> Mvh Trine
>
> --
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med komplet sortiment i de søde Gjøltrolde
>
> http://www.triane.dk - I Biersted, nord for Aalborg

Tak for det.. den er nu afprøves og var succes.

Fra : Steen Suder

Dato : 10-02-08 17:50

Anne-Mette Hansen wrote:

> [...]
> Men jeg synes simpelthen at "snasken" bliver for stiv/hård.
> Så jeg mangler en anden opskrift hvor "snasken" bliver "blød."

Min søster har for vane at røre et brev vaniliecreme op med snasken inden
den kommer på dejen.

Det virker!

--
Steen Suder

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-02-08 18:11

Steen Suder <sfs_news_spam@suder.dk> writes:

> Min søster har for vane at røre et brev vaniliecreme op med snasken inden
> den kommer på dejen.
>
> Det virker!

Du mener, så er der mere til hende selv? :) Jeg har godt smagt det, og
jeg synes det ødelægger kagen totalt.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-08 19:44

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Min søster har for vane at røre et brev vaniliecreme op med
> snasken inden den kommer på dejen.
>
> Det virker!

Det ser da også endda *meget* fornuftigt ud. Det kan så være at man
tilmed kan spare en smule på "snask" ingredienserne.

Fra : Per, Herringe

Dato : 10-02-08 20:12

I meddelelse: 47af45f8$0$90270$14726298@news.sunsite.dk
skrev Tove Krieger bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> "Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser da også endda *meget* fornuftigt ud. Det kan så være at man
> tilmed kan spare en smule på "snask" ingredienserne.

Er vi så ikke ved at bevæge os lidt væk fra det fynske

--
MVH Per, Herringe
Beware of people who messes with fynsk brunsviger

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-02-08 20:18

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse

> Er vi så ikke ved at bevæge os lidt væk fra det fynske

Det gør nok ikke så meget. Man skal jo spise den - ikke snakke med
den

Fra : Gamle

Dato : 11-02-08 00:41

Tove Krieger wrote:
> "Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør nok ikke så meget. Man skal jo spise den - ikke snakke med
> den

Når bare den er leifi' er sproget ligegyldigt.

Mvh.
Torben