Kakao i thermokande
Fra : Ralph Køster

Dato : 07-02-08 16:10

Nu vi er ved kakaoen....

I kantinen på arbejdet, sagde een af damerne at man ikke måtte putte kakao i
en thermokande...
Den sprænger..

Hun vidste ikke hvorfor og jeg har aldrig hørt om det fænomen.

Er der en her der ved hvad det er der sker og hvorfor??

Ralph.

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-02-08 16:20

Ralph Køster wrote:

> [...]
>
> Hun vidste ikke hvorfor og jeg har aldrig hørt om det fænomen.
>
> Er der en her der ved hvad det er der sker og hvorfor??

Det er nok fordi, at man drikker det så hurtigt, at der skabes et
undertryk i flasken, hvorved den kan sprænge... eller jeg ved det ikke -
undskyld ... :)

Mvh Christian

Fra : N/A

Dato : 07-02-08 20:29

Fra : Søren

Dato : 07-02-08 20:29

"Simon Johan" <simon@johan.invalid> skrev i en meddelelse
> "Christian Hansen" <chrsen@fundanemt.com> wrote in message

> Med det idiotiske svar spildte du alles tid.

Det gør du (og jeg) osse!

Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-02-08 16:19

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hun vidste ikke hvorfor og jeg har aldrig hørt om det fænomen.
>
> Er der en her der ved hvad det er der sker og hvorfor??

Jeg har nu aldrig hørt at varm kakao kan sprænge kanden, men det er
aldrig en god idé at komme varme mælkeprodukter i en thermokande.
Hvis kanden ikke er 100% steril, kan evt. bakterier formere sig med
stor hast, når temperaturen falder i kanden, og man kan få temmelig
ondt i maven.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-02-08 19:24

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i en meddelelse
..

> Er der en her der ved hvad det er der sker og hvorfor??

En kaffekande har den tud, der fremgår af billedet i senere indlæg.
En chokoladekande (har aldrig hørt om en kakaokande har en bred tud med
en "tværbjælke", der opfanger skindet.

Hilsen Inger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 07-02-08 19:34

> [...]
>
> Hun vidste ikke hvorfor og jeg har aldrig hørt om det fænomen.
>
> Er der en her der ved hvad det er der sker og hvorfor??

Det er ikke derfor, men fordi kakao/mælk i løbet af få timer når ned på en
temperatur, hvor den hurtig bliver dårlig. Den var jeg på for mange år
siden - der var gået 6 timer fra jeg hældte den på termokanden til den var
dårlig.

Mvh Maria

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-02-08 01:18

Termokander er ikke til mælkeprodukter - de bliver fordærvede efter ganske
kort tid.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 08-02-08 08:11

Hej Gainsbourg

> Termokander er ikke til mælkeprodukter - de bliver fordærvede efter
> ganske kort tid.

Det er ikke helt korrekt, de er gode til at holde f.eks. mælk kold
på kaffebordet om sommeren.

--
Mvh Max

Fra : MaG

Dato : 08-02-08 17:08

Hejsa!

man kan jo altså få kakao pulver der er til at opløse i varmt vand, sådet
var måske en ide istedet for den med mælk??

Hilsen
Maria