Kaffe/chokoladekande
Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 15:28

Hej gruppe

Min kone har længe gået og ville købe en gammel porcelæns kande,som
skal bruges til varm kakao,så får hun at vide at der er forskel på en
kaffekande og en kakaokande,er her nogen som kender forskellen?

/gubbi

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-08 15:32

Gubbi skrev:

> [...]
> som skal bruges til varm kakao, så får hun at vide at der er
> forskel på en kaffekande og en kakaokande, er her nogen som kender

Gør de der hævder at der er forskel ikke?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 15:45

>Gør de der hævder at der er forskel ikke?
>
>Mvh,

Nej det gør de ikke,det er bare noget de har hørt bla bla bla du ved,
hun er på en ren kvinde arbejdsplads,så om det har noget på sig ved vi
ikke.

/gubbi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-02-08 15:45

gubbi writes:

> Min kone har længe gået og ville købe en gammel porcelæns kande,som
> skal bruges til varm kakao,så får hun at vide at der er forskel på en
> kaffekande og en kakaokande,er her nogen som kender forskellen?

Dette skulle være en kakaokande:
http://www.jamerantik.dk/images/BGStel/BG444Seagull-1.25lat.jpg og
dette skulle være en kaffekande:
http://www.jamerantik.dk/images/BGStel/BG091ASeagul-1.5LtrT.jpg

Så det er nok noget med om man hælder ud af en tud eller ud af en
fordybning i kanden.

Det passer meget godt med at vi altid har fået fødselsdagskakao i en
kande i stil med denne her
http://www.worldantique.net/apstort.asp?selbinr=56177, bare med hank
og noget større.

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 16:02

> [...]
>fordybning i kanden.
>
>Det passer meget godt med at vi altid har fået fødselsdagskakao i en

Det ser rigtigt ud,troede egentligt at det var en mælkekande,men den
kan da sagtens bruges til kakao.

gubbi

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-02-08 16:00

<gubbi> skrev i en meddelelse
> [...]
> kande,som skal bruges til varm kakao,så får hun at vide at der er
> forskel på en kaffekande og en kakaokande,er her nogen som kender

Jeg har selv en virkelig smuk antik kakaokande i hvidt med guld. Den
er noget over 100 år gammel og vi altid brugt den til fødselsdage
o.s.v.

Min kande har en meget kort, lidt bred hældetud, og låg. En
kaffekande plejer jo at have en lang buet slank tud. Mon ikke det er
der forskellen ligger ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-08 16:23

> [...]
>
>Min kande har en meget kort, lidt bred hældetud, og låg. En
>kaffekande plejer jo at have en lang buet slank tud. Mon ikke det er

Nu sidder man lidt med røde ører efter den arbejdsplads
bemærkning,undskyld piger!

/gubbi

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-02-08 16:28

<gubbi> skrev i en meddelelse

> Nu sidder man lidt med røde ører efter den arbejdsplads
> bemærkning,undskyld piger!
>
> /gubbi

LOL Alt forladt. En ren kvindearbejdsplads kan da godt være
noget af en hønsegård. Jeg har dog altid selv haft mandlige kolleger
også. Det er ikke så ringe endda.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-08 19:53

> [...]
>
> Min kande har en meget kort, lidt bred hældetud, og låg. En
> kaffekande plejer jo at have en lang buet slank tud. Mon ikke det

Selvfølgelig hedder det chokoladekande og ikke kakaokande. Jeg fik
taget et billede af den. Lyset er ikke så godt, men man kan da se
hvad det ligner:

http://picasaweb.google.dk/minimis33/Diverse/photo?authkey=JOxlv2SID-o#5164682398511409810

Fra : Max

Dato : 08-02-08 20:06

Hej Tove

> Selvfølgelig hedder det chokoladekande og ikke kakaokande. Jeg fik
> taget et billede af den. Lyset er ikke så godt, men man kan da se
> hvad det ligner:

Ja det ligner noget fra "vis mig din rædsel" konkurence :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-08 20:13

> Hej Tove

> Ja det ligner noget fra "vis mig din rædsel" konkurence :)

LOL Nåh, så det synes du, den er også pænere i virkeligheden,
men det var jo sådan de så ud i de "gode gamle dage". Jeg synes selv
den er meget pæn.

Fra : Max

Dato : 08-02-08 20:30

Hej Tove

> LOL Nåh, så det synes du, den er også pænere i virkeligheden,
> men det var jo sådan de så ud i de "gode gamle dage". Jeg synes selv
> den er meget pæn.

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige, vi har jo alle vores rædsler
i skabene. Der er jo sikkert en historie bag din kande der også
betyder noget for dig, og så vidre. Den er jo også lidt speciel at
sætte på bordet en kold vinterdag med varm chokolade i, og så
friskbagte rosinboller med tandsmør :)

Idag er den slags kander egentlig lidt fantasiforladte

http://www.kop-kande.dk/Default.aspx?ID=1951&ProductID=PROD311&PID=3072

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-02-08 21:19

> [...]
> speciel at sætte på bordet en kold vinterdag med varm chokolade
> i, og så friskbagte rosinboller med tandsmør :)

Jo, den betyder faktisk en hel del for mig. Jeg har adskillige
antikviteter (arvestykker) som jeg sætter stor pris på, men ingen
rædsels-keramik-opsatser heldigvis.

> Idag er den slags kander egentlig lidt fantasiforladte

Ja, mon ikke ? Alt skal jo efterhånden være så minimalistisk at det
gør ondt.

Fra : Max

Dato : 08-02-08 22:33

Hej Tove

> antikviteter (arvestykker) som jeg sætter stor pris på, men ingen
> rædsels-keramik-opsatser heldigvis.

Sådan en har jeg, bruger den til småkager og kransekagekonfekt :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 20:57

On Fri, 8 Feb 2008 19:53:04 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>

>Selvfølgelig hedder det chokoladekande og ikke kakaokande. Jeg fik
>taget et billede af den. Lyset er ikke så godt, men man kan da se

Syntes den er flot,billeder lyver mange gange lidt,har lige købt den
her,http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=53633794
/gubbi