holdbarhed på pålæg?
Fra : Ove Lissner

Dato : 04-02-08 22:43

Hej allesammen!
Når man nu bor alene, og man køber pålæg, så er der tit en mærkat man skal
krydse dagen af for, hvornår at man har åbnet pakken, og holdbarheden på
f.eks. karrysalat & Italiensk salat er sat til 5 dage, kan det virkelig
passe, at det ikke kan holde sig længere i køleskabet, så at man skal smide
pålægget ud (er ikke ret god til det med at lugte til varen om den stadig er
god nok).

Med venlig hilsen og god aften
fra
Ove L.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-02-08 20:30

"Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in

> Når man nu bor alene, og man køber pålæg, så er der tit en mærkat man
> skal krydse dagen af for, hvornår at man har åbnet pakken,

Jeg kan betro dig at feltet også er der selvom man ikke bor alene

> holdbarheden på f.eks. karrysalat & Italiensk salat er sat til 5 dage,
> kan det virkelig passe, at det ikke kan holde sig længere i
> køleskabet,

Holdbarhedsangivelser er minimumsangivelser. Dvs. producenten garanterer
holdbarheden indefor den angivne tidsramme såfremt
opbevaringsforeskrifterne overholdes.

Afhængig af pålægstypen kan du godt regne med ekstra holdbarhed, men
selvfølgelig på eget ansvar.

> (er ikke ret god til det med at lugte til varen om den stadig er god
> nok).

Så ville jeg holde mig til de anbefalede holdbarhedsdatoer.

Fra : Ove Lissner

Dato : 06-02-08 21:09

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Ove Lissner" <dsl237123@vip.cybercity.dk> wrote in

> Afhængig af pålægstypen kan du godt regne med ekstra holdbarhed, men
> selvfølgelig på eget ansvar.

> Så ville jeg holde mig til de anbefalede holdbarhedsdatoer.

Jeg siger 1000 tak for hjælpen!
Hilsen Ove L.