Smitter astma?
Fra : Niels

Dato : 07-03-08 01:09

Smitter astma hvis man kysser meget med en person som har det?

Hilsen Niels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-03-08 02:00

Den 07-03-08 01.09 skrev Niels følgende:
> Smitter astma hvis man kysser meget med en person som har det?

Nej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Thunderbird gør det muligt at søge i fremtidige mails via virtuelle mapper.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 07-03-08 07:07

On Fri, 7 Mar 2008 01:09:14 +0100, "Niels" <nielsen@> wrote:

>Smitter astma hvis man kysser meget med en person som har det?

Astma kan på ingen måde smitte fra person til person, uanset om man
kysser eller laver andet sammen.

Det samme gælder allergi for den sags skyld. Og vel de fleste kroniske
sygdomme?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Workingmom

Dato : 09-03-08 11:10

Niels skrev:
> Smitter astma hvis man kysser meget med en person som har det?
>
> Hilsen Niels

Ikke med den viden, vi har i dag.

Dog er der nogle undersøgelser, der viser sammenhæng mellem visse
staldbakterier og forekomsten af astma. Men omvendt. Fraværet af
staldbakterierne giver mere astma.

Måske du bare skulle gå ud og kysse en ko for at være helt sikker

Tine Ditmar

ps - jeg er astmatiker og har levet sammen med samme mand i 20 år. Han
er ikke astmatiker. Og vi HAR kysset - en del.....