seneskedehindsebetændelse i håndled
Fra : KS

Dato : 05-03-08 06:40

Nogen gode forslag til hvordan man kommer af med en sådan lidelse?
Der er forsægt akupunktur, ultralyd og laser.

Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe arbejdet.

på forhånd tak
Kenneth

Fra : uh

Dato : 05-03-08 10:09

"KS" skrev i en meddelelse

> Nogen gode forslag til hvordan man kommer af med en sådan lidelse?
> Der er forsægt akupunktur, ultralyd og laser.
>
> Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe arbejdet.

Hej KS. Mon du selv har været inde på netdoktor og læse? Her er et link til
dig hvis ikke. God bedring!
mvh uh

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200178.htm

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-03-08 17:57

> Nogen gode forslag til hvordan man kommer af med en sådan lidelse?
> Der er forsægt akupunktur, ultralyd og laser.
>
> Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe arbejdet.

Der skal ro til - og meget længere end du tror. Jeg fik besked på at holde
mig i ro i 3 måneder, og da det kneb, blev det til et år. Det viste sig at
være i underkanten.

Mvh Maria

Fra : Preben Kaas

Dato : 06-03-08 10:35

On Wed, 5 Mar 2008 06:39:39 +0100, "KS" <kennedFJERNSPAM@ofir.dk>
wrote:

>Nogen gode forslag til hvordan man kommer af med en sådan lidelse?

>Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe arbejdet.
>
>på forhånd tak
>Kenneth

Hej Kenneth
Jeg led meget af det som yngre indtil en kiropraktor fik klaret
problemet med nogle vrid i nakkehvirvlerne.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 08-03-08 16:23

Preben Kaas skrev:

> Hej Kenneth
> Jeg led meget af det som yngre indtil en kiropraktor fik klaret
> problemet med nogle vrid i nakkehvirvlerne.

> [...]

Hmm ... kan ikke helt se sammenhængen mellem det at have en inflammeret
seneskede opstået som følge af ensidige gentagne bevægelser og så det at
få vredet nakken. De bevægelser der gav irritationen fjernes jo ikke ved
at få nakken vredet igennem.

Derimod kunne der være en sammenhæng mellem facetledssmerter i nakken og
udstråling til armen - men så er det jo ikke samme sygdom vi snakker om.

Blot en undren - tillykke med det gik væk c^^)

/Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 12:34

Jesper Mehlsen wrote:

> [...]
> snakker om.
> Blot en undren - tillykke med det gik væk c^^)

Det kan nu sagtens komme pga problemer et andet sted end i håndleddet.

For et par år siden havde jeg seneskedehindebetændelse i min venstre hånd. I
ca ½ år fik jeg ultralyd, laser og akupunkter hos min fysioterapeut. Først
da en fysioterapeut tog godt fat ved min skulder gik det væk...
Lokalbehandlinger lindrede skam, helt sikkert, men det kan godt hjælpe med
behandlinger i skulder/nakke.

Fra : Studo

Dato : 06-03-08 13:57

On Wed, 05 Mar 2008 10:09:22 +0100, uh wrote:

> Hej KS. Mon du selv har vret inde p netdoktor og lse? Her er et link til
> dig hvis ikke. God bedring!
> mvh uh
>
> http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200178.htm

Som der står i netdoktorartiklen, så fjern de bevægelser der giver
betændelsen. AT holde i ro er vel meget godt, men ikke fuldstændig ro. Så
får du svage håndled, pga manglende muskelkraft.

Du skal holde op med det som har givet dig betændelsen, og så lave noget
andet med håndleddet som stimulerer. Et forslag kunne være en Powerball.
Benytter den selv, hvis jeg har brugt musen for meget, og har ondt. En
ven af gigt, og undgår smerter ved at dyrke meget motion. Hun bruger en
powerball til sine håndled.
http://www.powerball.dk
Den billigste er fin nok, alt det med tæller og metal er bare pop, hvis
det er til træning. Dog kan en metaludgave give større modstand, men jeg
synes ikke helt det forsvarer prisen. Og slet ikke ved førstegangskøb.

Hvis det er musen der har givet dig problemet, så skift hån, pegeplade
eller en af de dyre mousetraps. (som ikke er en decideret trap, men en
mus) De der hvor en kuglemus låses fast vil du blive træt af. De andre er
hundedyre, men virker skide godt.

Fra : KS

Dato : 09-03-08 11:49

tak til alle - det er nu ikke míg der lider, men konen...
mvh
kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-08 12:38

KS wrote:
> [...]
> Der er forsægt akupunktur, ultralyd og laser.
>
> Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe

Hej Kenneth

Lige et par råd til fruen, selvom det er lidt sent...

Jeg har selv haft seneksedehindebetændelse i venstre hånd, og døjede med det
i ca ½ år.
Undervejs brugte jeg en lindrinde bandage som fixerede tommelen, hvor
betændelsen sad. Den købte jeg hos Sahva, men Matas har dem også.
Man kan smøre med smertestillende creme, som fx. Voltaren Gel, det giver en
god lindring.
Det er dog vigtigt af aflaste håndleddet, fx med en bandage. Hvis fruen har
en idé om hvad der udløste betændelsen kan det jo være godt at holde pause
med den aktivitet.

Jeg har også nogle råd med betændelseshæmmende natur-medicin, men vil først
høre om det er noget der har interesse. Hvis det har, giver jeg dem gerne
videre.....

God bedring til fruen

Louise

Fra : KS

Dato : 11-03-08 17:48

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har også nogle råd med betændelseshæmmende natur-medicin, men vil
> først høre om det er noget der har interesse. Hvis det har, giver jeg dem

hej louise!

alt har interesse - det er ikke sjovt at have, sp kom endelig med hints til
naturmedicin.
mvh
Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-08 18:35

> hej louise!
>
> alt har interesse - det er ikke sjovt at have, sp kom endelig med
> hints til naturmedicin.
> mvh
> Kenneth

Hej igen

Her er et par råd fra naturmedicinens verden:

- Urtepencil, som er en kapsel med forskellige urter, og som virker
betændelseshæmmende. Kan også bruges ved andre former for milde infektioner,
fx. ved halsbetændelse.
- Traumeel, som er en creme der smøres på stedet nogle gange om dagen, den
virker betændelseshæmmende

Desuden:
- Evt- Echinaforce (Rød solhat), som dråbber, som tages i et glas vand 2-3
gange dagligt
- Grøn the kan lindre, da det er stabiliserende kroppens syre/base-balance

Produkterne kan købes i de fleste helsekostforretninger, Matas har det også,
måske undtaget Traumeel.

Det kan hjælpe at skære ned på syreholdige mad- og drikkevarer, fx kaffe,
sodavand, slik etc.

God bedring til fruen

Louise

Fra : KS

Dato : 13-03-08 11:26

hej louise"!
det er hermed noteret og jeg har skrevet siden ud til fruen.

jeg takker og vender tilbage med en melding om eventuel effekt...
mvh
Kenneth

Fra : Jette

Dato : 10-03-08 13:24

On 5 Mar., 06:39, "KS" <kennedFJERNS...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> Der er forsægt akupunktur, ultralyd og laser.
>
> Det er voldsomt hæmmende og i perioder er det umuligt at passe arbejdet.

Er du undesøgt for karpaltrunnelsyndrom?

/Jette

Fra : KS

Dato : 11-03-08 17:46

"Jette" <jjj@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> på forhånd tak
> Kenneth

Er du undesøgt for karpaltrunnelsyndrom?

ja det er der undersøgt for og det er ikke tilfældet...
kenneth