hurtigt virkende pastiller/medicin til hal~
Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 28-02-08 21:57

Hejsa!
Jeg er blevet slemt forkølet med ondt i halsen og snottethed, hvilket er et
stort problem, da jeg skal synge koncert i morgen og overmorgen aften.
Jeg ved professionelle vokalister benytter sig af visse stærke pastiller
eller medicin i nødsituationer.
Jeg har selv fået fat i nogle vicks og noget strepsil, men synes ikke det
ahr den stærkeste effekt. Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg
muligvis kunne anskaffe på et apotek e.l.?

På forhånd tak
Søren K.

Fra : Peter Heide

Dato : 28-02-08 22:11

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ahr den stærkeste effekt. Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg
> muligvis kunne anskaffe på et apotek e.l.?

Min ondt i halsen forsvandt efter denne kur allerede første dag :

4000 mg c-vitamin dag 1 ( fordelt a 1000 mg 4 gang dagligt)
35ug d-vitamin pr. dag

3000 mg c-vitamin dag 2
2000 mg c-vitamin dag 3

osv

og 35ug d-vitamin (hver dag a 10ug 3 gange dagligt)

Fra : Lise Hansen

Dato : 29-02-08 08:29

Fra : Lise Hansen

Dato : 29-02-08 08:32

hej.
Først kom jeg til at svare privat - det er jo ikke god tone i en n.g.
Dernæst kom jeg til at dobbeltklikke på "bevar gruppe" - og dermed sende et
"tomt svar".

Her er mit forslag ang. Sørens problem:

Almindelige smertestillende medicin (Panodil, Codymagnyl, Ipren ) virker
hurtigt - men naturligvis kun i nogle timer.
Sagt med andre ord: det tager de værste symptomer i nogle timer - men
helbreder ikke.
Hilsen
Lise

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-08 09:44

"Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message

> Jeg har selv fået fat i nogle vicks og noget strepsil, men synes ikke det
> ahr den stærkeste effekt. Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg
> muligvis kunne anskaffe på et apotek e.l.?

http://www.nycomed.dk/dk/Menu/Produkter/Produkter/Forkoelelse/Hexokain/

/Alex

Fra : Peter Heide

Dato : 01-03-08 04:00

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Sren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote in message

> http://www.nycomed.dk/dk/Menu/Produkter/Produkter/Forkoelelse/Hexokain/

Hexokain er det rene gift og gør tilstanden værre.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-08 09:59

On Sat, 1 Mar 2008 03:59:33 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>Hexokain er det rene gift og gør tilstanden værre.

Øhhhh.. nå
Tak for din lægefaglige vurdering

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : bk

Dato : 01-03-08 12:02

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hexokain er det rene gift og gør tilstanden værre.

Den må du lige underbygge og henvise til noget om denne påstand.

Fra : Pernille

Dato : 29-02-08 13:13

> [...]
> ahr den stærkeste effekt. Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg
> muligvis kunne anskaffe på et apotek e.l.?

Måske kan du finde hjælp i "Dagens ord: Doktor"...

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 29-02-08 14:06

Pernille skrev:

> Måske kan du finde hjælp i "Dagens ord: Doktor"...

Jeg undrede mig også over den underlige krydspostning.

--
Herluf :·)

Fra : Sv-e

Dato : 29-02-08 14:02

Sren Kjeldsen skrev:
> [...]
> ahr den stærkeste effekt. Er der nogle som har nogle forslag til hvad jeg
> muligvis kunne anskaffe på et apotek e.l.?

Det her er faktisk effektivt:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-J_fHrql2k&feature=related