Lykkepiller og bivirkninger ?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-02-08 15:23

Jeg får i øjeblikket 50 mg. Sertralin ( Zoloft ) pgra en lettere depression
og angst-anfald.

Indtil videre har det hjulpet lidt på det sidste men ikke depressionen, som
især er slem når jeg vågner.

Har spist dem i 15 dage og min læge mener jeg skal op på 100 mg.

Har kraftig nattesved som jeg normalt ikke har og lettere kvalme om morgen,
som jeg heller ikke kendte til før.

Bliver disse bivirkninger forstærket ved at gå op i dosis ?

Fra : Preben Kaas

Dato : 24-02-08 16:24

On Sun, 24 Feb 2008 15:22:56 +0100, Lars Jørgensen <lars@f.dk> wrote:

> [...]
>især er slem når jeg vågner.
>
>Har spist dem i 15 dage og min læge mener jeg skal op på 100 mg.

Iflg. indlægsseddel og Medicinhåndbogen opnås den fulde virkning mod
depressionen først efter 3-4uger.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx

Fra : Lyrik

Dato : 27-02-08 01:51

Den 24.02.2008 kl. 16:24 skrev Preben Kaas <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk>:

> Iflg. indlægsseddel og Medicinhåndbogen opnås den fulde virkning mod
> depressionen først efter 3-4uger.
>
> mvh
> Preben
> ved mail fjern xxxx
Rigtigt at det står der, men det er lidt gammel forskning. Ny forskning
viser at pillerne virker med det samme i hjernen. Det er lidt en skam
synes jeg at folk skal have de syntetiske antidepressiver.

Mange deprimerede har haft stor succes med naturens eget antidepressiv
som er Perikum.
Virkningen er den samme som for de syntetiske, men de giver ikke den
kedelige bivirkning som de syntetiske giver,- nemlig impotens og
frigiditet.

Virkningen er bekræftet af psykiaterne i "Psykiatriinformation" hvor
flere psykisk syge har erstattet "lykkepillerne" med et Perikumpræperat.
Samme effekt.
Stor tysk lægelig undersøgelse har også anprist Perikum og bevist
effekten. Man skal tænke på det som et virkeligt lægemiddel selv om det
har status som "kosttilskud"

Her i landet ordineres den ikke! Læger ordinerer jo altid standardiserede
præperater fra Medicinfortegnelsen. "Perikum" findes i flere fabrikater.
Dem jeg har stiftet bekendtskab med har dog alle samme indholdsmængde. De
indeholder 300 mg ekstrakt af prikbladet perikumurt.
Mærker: "Velzina" **** "Calmigen" *** og Neurokan fra Pharma Nord *****,
mine stjerneangivelser. samme beskrevne mængde i alle 3 preperater.

1 stk til en "Måske har jeg lidt vinterdepression."
2 stk til "Depression og angst."
1 stk til "Jeg er lidt oversexet"
2 stk til "Jeg er plaget af min sexualitet, nærmest nymfomanagtig"

--
Greetings Jens "Lyrik" Bech

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 27-02-08 02:29

Lyrik:

> Rigtigt at det står der, men det er lidt gammel forskning....snip

Gider du godt holde dine gammelkoneråd for dig selv, hvis nogen har
depression, skal de sgu ikke eksperimentere selv, så skal de snakke med
deres læge.

Tag dog din kones medicin og smid ud, giv hende noget af naturens, som
du jo er så glad for, hun har jo nok slet ikke brug for lithium og hvad
hun ellers får, hun var borderline, hvis jeg husker rigtigt.

--
mvh.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 24-02-08 16:47

> [...]
> morgen, som jeg heller ikke kendte til før.
>
> Bliver disse bivirkninger forstærket ved at gå op i dosis ?

Både og. Grunden til at du starter med en relativ lav dosis er netop for at
vænne kroppen til det, så du får færre bivirkninger når du skal op i dosis.
Går du for hurtigt op i dosis, kan man ende med så mange bivirkninger at man
dropper behandlingen.

Der går mindst 4 uger før du kan begynde at mærke virkningen mod
depressionen. I mellemtiden kan du prøve at få så meget lys som muligt om
dagen, da det også kan være med til at hjælpe.

Mvh Maria

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-08 21:33

Lars Jørgensen wrote:
> [...]
> morgen, som jeg heller ikke kendte til før.
>
> Bliver disse bivirkninger forstærket ved at gå op i dosis ?

Af egen erfaring kan jeg sige at der går mellem 2 og 6 uger inden man har
den fulde effekt af antidepressiver, dette gælder både når man starter på
medicinen, men også ved dosis-ændringer...
Ofte kan ens omgivelser mærke virkningen får man selv kan...

Louise