større tandbehandling
Fra : Nilla

Dato : 19-02-08 08:38

Er der nogen der ved om man selv kan henvende sig til tandlægehøjskolen? og
tlf. nr? jeg er førtidspensionist og har ikke de stor ressurser . Helst
tandlægehøjskolen i Århus.

Fra : Holst

Dato : 19-02-08 09:03

Nilla wrote:

> Er der nogen der ved om man selv kan henvende sig til tandlægehøjskolen? og
> tlf. nr? jeg er førtidspensionist og har ikke de stor ressurser . Helst
> tandlægehøjskolen i Århus.

Søg på Google eller De Gule Sider for kontaktoplysninger.

Du skal dog være opmærksom på, at Tandlægehøjskolen ikke er et sted, som
bare laver gratis tandbehandlinger for folk, som ikke her råd til det.

Det er derimod en uddannelses- og forskningsinstitution, og det betyder,
at de mennesker, som de tager ind til tandbehandlinger, er mennesker,
som bliver udsat for studerende, behandlinger der tager længere tid end
normalt og lignende. Ligeledes skal Tandlægehøjskolen have et "behov"
for den pågældende patient. Har de ingen studerende, der skal øve sig i
at lave kroner lige nu, så tages der ikke patienter ind, der gerne vil
have lavet en billig krone.

Min tandlæge sendte mig forbi Tandlægehøjskolen for et par år siden (hun
sendte brev til dem, hvorefter de indkaldte mig). De fandt ikke mit
tandsæt tilstrækkeligt interessant til deres arbejde, så jeg fik ingen
gratis tandbehandling hos dem.

Derudover skal du også være klar over, såfremt de finder dig
interessant, at du fortsat vil skulle betale for materialer og lignende.
Men eftersom arbejdslønnen jo typisk er sparet, så skulle det også være
væsentlig billigere.

Søgte lige på nettet og fandt:

http://www.odontologi.au.dk/faelles/profil_faelles

Der ser ud til at være meget lukket lige pt. for ny patienter.