Jeg er kun kreativ om aftenen - hvorfor?
Fra : dktekno

Dato : 17-02-08 15:31

Jeg har lagt mærke til, at jeg kun kan tænke store tanker, spille ordentlig
musik, skrive filosofiske værker, programmere og få nye tanker om aftenen
EFTER aftensmad, og altid ved 9-tiden frem til sen nat.

Lige præcis på det tidspunkt hvor jeg har aller mindst tid.

I det tidsrum hvor jeg har mest tid, eller hvor det er mest oplagt at jeg
bruger hovedet, dvs. fra kl. 10-18, kan jeg slet ikke tænke. Jeg kan ikke
koncentrere mig om noget, og "store tanker" og kreativitet er som småbyer i
Rusland.

Hvordan kan det være?
Er jeg den eneste der har det sådan?
Skyldes det en sygdom?
Hvad kan jeg gøre ved det?

Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 15:37

Den 17-02-2008, skrev dktekno:
> [...]
> Skyldes det en sygdom?
> Hvad kan jeg gøre ved det?
>
> Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

Det vil din psykiater kunne kaste lys over.

--
I en debat om voldtægt, ytrede Christian R. Larsen
"Dødsstraf til offeret - så er han eller hun da sikker."

Fra : MF

Dato : 17-02-08 16:26

Ludvig Nielsen skrev:

> Det vil din psykiater kunne kaste lys over.

Det ville han højst sansyneligt, de fleste mennesker er
mest aktive om aftenen.
Der "fungerer" hjernen bedst for nogle af os.
Du lyder meget intilligent DKTekno, spild det ikke.
Nå jeg vil slutte, arbejdet kalder.

Mvh MF

Fra : -= JF =-

Dato : 17-02-08 15:41

dktekno skrev:

> Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

Med fare for at lyde som en gaaamel dansk sang: Du er ikke alene

Der er mange der har deres mest produktive timer på tider der ligger
uden for 8-16.
Det er 100% normalt!

--
Mvh. John

Fra : bk

Dato : 17-02-08 16:19

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skyldes det en sygdom?
> Hvad kan jeg gøre ved det?
>
> Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

ja gu skyldes det da en sygdom.Kender du ikke ordet døgnvild?Du er sgu da
ellers i det kreative hjørne på andre tider af døgnet når du udpensler dine
særheder og dine opfundne skavanker og dine selvynkende symptomer.For fanden
mand,tag nu og gør som jeg har sagt tidligere.Kom ud i livet og få dig en på
opleveren.

Fra : MF

Dato : 17-02-08 16:32

bk skrev:
> [...]
> mand,tag nu og gør som jeg har sagt tidligere.Kom ud i livet og få dig en på

Nemlig

Fra : Grev Dracula

Dato : 17-02-08 16:23

On Sun, 17 Feb 2008 15:30:42 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Skyldes det en sygdom?
>Hvad kan jeg gøre ved det?
>
>Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

Det er helt afgjort de skadelige stråler ude fra rummet, der inhiberer
din kreative tankevirksomhed i dagtimerne:
http://zapatopi.net/afdb/

Du vil uden tvivl have stor gavn af at bære en såkaldt AFDB (Aluminum
Foil Deflector Beanie) fra kl. 10-18, når du er derhjemme, men især er
det vigtigt, at du har den på, når du bevæger dig udenfor, hvor de
skadelige ståler er virkelig kraftige

En gør-det-selv vejledning til at lave en AFDB kan du finde her:
http://zapatopi.net/afdb/build.html

Er du interesseret i den videnskabelig dokumentation for virkningen af
AFDB kan du læse nærmere her:
http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/

Jeg håber, ovenstående kan være en hjælp for dig, og at du snart får
det meget bedre, så du også kan være kreativ om dagen

Fra : dktekno

Dato : 17-02-08 17:19

"Grev Dracula" <gamma@praxinfo.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg håber, ovenstående kan være en hjælp for dig, og at du snart får
> det meget bedre, så du også kan være kreativ om dagen

Det er en joke, ikke?

Fra : Grev Dracula

Dato : 17-02-08 18:22

On Sun, 17 Feb 2008 17:18:59 +0100, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

>"Grev Dracula" <gamma@praxinfo.dk> wrote in message

>ordentlig

>Det er en joke, ikke?

Nej, det var ikke en joke.
Var dit oprindelige indlæg måske en joke?

Normalt starter du jo en tråd med et eller andet symptom, som du mener
er et sikkert tegn på et eller andet fatalt. Derefter lader du en
masse mennesker forslå ellee råde dig dig til alt muligt, uden at
gruppen hører mere fra dig.

Men her lykkedes det mig sørme at få dig til at reagere. Det viser, at
du er et fornuftigt menneske, der er i stand til at tænke selv.

Så hvis dit oprindelige indlæg er reelt ment, og du ikke mener, at en
AFDB er den ideelle løsning for dig, så burde du måske snakke med din
praktiserende læge eller bede om et få en personlig samtale med
psykiateren på den institution, hvor du er indlagt eller går til
behandling, og se om de måske har nogle bedre forslag, så du kan komme
ud den onde cirkel, du helt åbenbart er inde i.

Fra : MF

Dato : 17-02-08 17:23

Grev Dracula skrev:

> [...]
>
> Jeg håber, ovenstående kan være en hjælp for dig, og at du snart får
> det meget bedre, så du også kan være kreativ om dagen

Vi var ved at dø af grin da vi læste det!!
DKTekno et åbent spørgsmål, hvad får du af
alle indlæggene?? Hjælper de dig på nogen måde?
Eller er det bare os der gør os til grin?

Mvh Mf

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-02-08 17:33

> Vi var ved at dø af grin da vi læste det!!
> DKTekno et åbent spørgsmål, hvad får du af
> alle indlæggene?? Hjælper de dig på nogen måde?
> Eller er det bare os der gør os til grin?

Det tror jeg ikke, men han er godt nok noget opmærksomhedskrævende. Måske
trænger han til nogle udfordringer i stedet for den passive forsørgelse fra
stedet, hvor han bor.

Mvh Maria

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 17:41

Maria Frederiksen formulerede spørgsmålet:

> Det tror jeg ikke, men han er godt nok noget opmærksomhedskrævende.

***** Forfattere der starter flest tråde *****
...| Forfatter | Start | Med'lser | Bytes | %
----|----------------------------|-------|----------|---------|--------|
1 | dktekno | 55 | 93 | 150.126 | 3,55%

Han har en første plads i oprettelse af tråde.

> Måske trænger han til nogle udfordringer i stedet for den passive
> forsørgelse fra stedet, hvor han bor.

Et los i den dertil indrettede ville nok få ham på andre tanker.

Fra : MF

Dato : 17-02-08 18:04

Ludvig Nielsen skrev:
> [...]
>
> Han har en første plads i oprettelse af tråde.

> Et los i den dertil indrettede ville nok få ham på andre tanker.

Ludvig Du får det værste op en, nej nu ingen jokes om det!
men du er sgu en ener.

Ja Maria, Jeg ved det, men så nemt kommer man desværre ikke over det.
Jeg er fuldstændigt ligeglad med om DKTekno bor i egen egen
Lejelighed, bosted, alle har vel krav på respekt og hjælp?
Hvis man har overskuddet til det? jeg er sikker på du
vil give mig ret i det?

Mvh Mf

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 18:10

MF skrev den 17-02-2008:

> Ludvig Du får det værste op en, nej nu ingen jokes om det!
> men du er sgu en ener.

Det tager jeg som et kompliment, DKTekno ville tage det som en
fornærmelse, nogle af hans personligheder ville i hvert tilfælde.

Fra : MF

Dato : 17-02-08 18:22

Ludvig Nielsen skrev:

> Det tager jeg som et kompliment, DKTekno ville tage det som en
> fornærmelse, nogle af hans personligheder ville i hvert tilfælde.

Du kan tage det som du vil! Den måde du sætter mennersker op på
kan du for h..... ikke se det er forkert?
Dette bliver slut herfra.

Mvh MF

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 18:26

MF kom med følgende:

> Du kan tage det som du vil! Den måde du sætter mennersker op på
> kan du for h..... ikke se det er forkert?

Mennesker!? hvor?

> Dette bliver slut herfra.

Byebye.

Fra : Anders

Dato : 05-03-08 22:02

"Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i en meddelelse
> MF kom med følgende:

> Mennesker!? hvor?

> Byebye.

Ludvig, jeg håber sgu næsten at du bliver ramt af en psykisk sygdom en dag.
Ødelægger DKTekno livet for dig? Nej, vel. Så lad dog være med at kommentere
hans indlæg.

- Anders

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-02-08 19:19

> Ja Maria, Jeg ved det, men så nemt kommer man desværre ikke over det.

Gør man ikke? I dag sætter vi vores psykiatriske patienter på førtidspension
i stedet for at (tvangs)behandle dem, og få dem ud i det virkelige liv til
selvforsørgelse. Ja, der er nogle, der aldrig vil kunne klare sig selv, og
dem kan vi så tage hånd om, men i dag tager vi hånd om alt muligt = vi tager
ansvaret fra den enkelte.

> Jeg er fuldstændigt ligeglad med om DKTekno bor i egen egen
> Lejelighed, bosted, alle har vel krav på respekt og hjælp?

Mener du at det kan vi give ham her (hjælp altså)?

> Hvis man har overskuddet til det? jeg er sikker på du
> vil give mig ret i det?

Der er masser af overskud omkring dktekno - alt for meget faktisk. Så meget,
så han kan sidde og navlepille her, og sikkert også andre steder.

Mvh Maria

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-08 17:39

dktekno wrote:
[...]
> Hvordan kan det være?
> Er jeg den eneste der har det sådan?
> Skyldes det en sygdom?
> Hvad kan jeg gøre ved det?
>
> Kan det virkelig passe, at jeg kun kan være kreativ i aftentimerne?

Det er meget normalt mht. kreativ tænkning. Jeg har det nogenlunde på
samme måde, og jeg kan forestille mig flere ganske almindelige
videnskabelige forklaringer på hvorfor det er sådan. Du behøver slet
ikke bekymre dig.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Frøken Jensen

Dato : 17-02-08 17:43

On 17/02/08 15:30, in article 47b84508$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,

Du er B-menneske Tekno. Det er ingen sygdom. Se www.b-samfund.dk

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 17-02-08 17:54

Følgende er skrevet af Frøken Jensen:

> Du er B-menneske Tekno. Det er ingen sygdom. Se www.b-samfund.dk

Å-menneske er nok nærmere det DKTekno er.