Melatonin og Zoloft ?
Fra : Knud Børge

Dato : 09-02-08 22:10

Kan man tage disse 2 piller samtidig:

Jeg sover ( måske indbildt ) godt på Melatonin men min doktor har udskrevet
Zoloft til mig pgra let depression ??

Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-08 19:07

"Knud Børge" <hidre@hidre.dk> skrev i meddelelsen
> Kan man tage disse 2 piller samtidig:
>
> Jeg sover ( måske indbildt ) godt på Melatonin men min doktor har
> udskrevet Zoloft til mig pgra let depression ??

Nogen steder står der at Melantonin er effektivt imod depression . Andre
steder at man IKKE skal tage det hvis man er under behandling og får
medicin.Så det er ikke rigtigt til at blive klog på hvad man kan eller ikke.

Har prøvet dem. Jeg kunne ikke mærke en skid så jeg kylede dem ud.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-02-08 20:10

> Har prøvet dem. Jeg kunne ikke mærke en skid så jeg kylede dem ud.

Det er sådan set pointen med Melatonin - det er ikke et rusmiddel på samme
måde som sovemedicin og nervemedicin ellers kan være, og som alt for ofte
skaber afhængighed.

Mvh Maria

Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-08 20:19

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Det er sådan set pointen med Melatonin - det er ikke et rusmiddel på samme
> måde som sovemedicin og nervemedicin ellers kan være, og som alt for ofte
> skaber afhængighed.

De gav mig ikke en bedre søvn overhovedet, dér for kylede jeg dem ud efter
et 2 -3 forsøg.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-02-08 22:41

> De gav mig ikke en bedre søvn overhovedet, dér for kylede jeg dem ud efter
> et 2 -3 forsøg.

Så har du nok ikke haft behov for den ekstra melatonin, og det er jo fint
nok.

Mvh Maria

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-02-08 20:22

On Sun, 10 Feb 2008 20:18:58 +0100, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>De gav mig ikke en bedre søvn overhovedet, dér for kylede jeg dem ud efter
>et 2 -3 forsøg.

Der er 2 typer Melatonin i omløb. De "naturlige" med et effektivt
indhold på typisk 0,1 mg pr pille, og så de virksomme med et indhold
på 2 eller 3 mg.

Dem med 3 mg virker fint på mig. Og har jeg brug for at sove en god
drømmesøvn (typisk en weekend nat) så nupper jeg 2 af dem.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Preben Kaas

Dato : 11-02-08 23:22

On Mon, 11 Feb 2008 20:21:34 +0100, Nicolai Lang
<nnews0403051902@hjorth.com> wrote:

> [...]
>
>Dem med 3 mg virker fint på mig. Og har jeg brug for at sove en god
>drømmesøvn (typisk en weekend nat) så nupper jeg 2 af dem.

Der er 2 godkendte typer Melatonin på markedet:

1) Circadin 2 mg. som kan fås på recept til voksne 55+ fra årsskiftet

2) Melatonin, peroral 3mg som fra 1.1.08 kan fås på recept men kun til
børn. De produceres specielt på sygehusapoteket i Glostrup.

Hvis man (som voksen) før 1.1.08 har fået Melatonin, peroral kan der
søges om dispensation hos lægemiddelstyrelsen til forsat levering.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx
www.prebenkaas.dk