Hurtig hjerterytme ?
Fra : Peter Heide

Dato : 08-02-08 19:47

Min læge har udskrevet en pille mod hurtig hjerterytme. Den hedder :
Metoprololsuccinat ( ja, der er sgu ikke engang løgn ) ifbm et lille problem
jeg har.

Je g lider ikke af forhøjet blodtryk . Den er endda , for det meste , et
stykker under 135/85.

Er den pille een man kan tage , når der er tryk på , eller skal man tage den
HVER dag ?

Glemte at spørge lægen.

Fra : Ulvir

Dato : 08-02-08 21:06

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Er den pille een man kan tage , når der er tryk på , eller skal man tage
> den HVER dag ?
>
> Glemte at spørge lægen.

Hvad med at læse indlægseddelen, eller anvisningen på pakken? Eller måske
ringe til din læge og spørge?

Fra : Peter Heide

Dato : 08-02-08 21:38

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med at læse indlægseddelen, eller anvisningen på pakken? Eller måske
> ringe til din læge og spørge?

Ham kan jeg først få fat på mandag. Det kunne jo tænkes der var nogen hér i
gruppn der vidste det.

Der står i indlægseddelen den skal tages een gang daglig men de oplysninger
stemmer jo ikke altid med virkeligheden. På apoteket sagde de at den kan
tages ved behov men jeg er bare ikke helt overbevist hvad en tilfældig
ekspedient siger.

Fra : Else Holm

Dato : 09-02-08 20:21

Peter Heide wrote:
> [...]
> apoteket sagde de at den kan tages ved behov men jeg er bare
> ikke helt overbevist hvad en tilfældig ekspedient siger.

Jeg kender nogle stykker, som får Metoprololsuccinat Farma eller
Hexal - som er et kopipræparat i forhold til Selozok (man får det
blliigste præparat - det kan være forskelligt fra gang til gang)
- mine bekendte har alle på et tidspunkt haft en blodprop i
hvertet, tager tabletten hver morgen og har ingen bivirkninger
mærket.
Ingen har af en apoteksassistent fået at vide, at man kan tage
tabletten efter behov
- hvordan ved man, at man har "behov".
Om der kan være forskel på tablettens virkning sammenholdt med de
øvrige tabletter, du får, ved jeg intet om.

--
Else

Fra : Peter Heide

Dato : 09-02-08 20:29

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> - hvordan ved man, at man har "behov".
> Om der kan være forskel på tablettens virkning sammenholdt med de øvrige

For mit vedkommede hvis hjertet banker deruda og jeg gerne vil falde lidt
til ro ; tager en piller og vupti, hjertet banker langsommere. Kan man det ?
Eller hænger man på den HVER dag ? Syntes egentligt mit spørgsmål er ganske
simpelt

Fra : Jesper

Dato : 10-02-08 10:51

> [...]
> til ro ; tager en piller og vupti, hjertet banker langsommere. Kan man det
> ? Eller hænger man på den HVER dag ? Syntes egentligt mit spørgsmål er

Kære Peter.

Du har helt ret i, at dit spørgsmål er ganske simpelt - ligeså simpelt er
det absolut eneste rigtige svar på dit spørgsmål:

TAL MED DIN LÆGE!

Jeg skriver det med store bogstaver fordi jeg er selv hjertepatient og den
eneste som kan give dig det rigtige svar er naturligvis din egen læge og
absolut ikke en på apoteket og ingen her i nyhedsgruppen (ikke for at
fornærme nogle her i gruppen, men alle seriøse ved, at det kun kan være
Peters læge som præcist ved, hvad Peter fejler - og man skal altså ikke
"spøge" med hjertemedicin - og medicin generelt).

Blot et godt råd...

Mvh

Jesper

Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-08 14:51

"Jesper" <christop@post1.dknet**.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Peters læge som præcist ved, hvad Peter fejler - og man skal altså ikke
> "spøge" med hjertemedicin - og medicin generelt).

Mange tak for svar Jesper.

Jeg skal til lægen på onsdag og indtil da vil jeg vente med at tage disse
piller.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 14:55

Efter mange tanker skrev Peter Heide:

>For mit vedkommede hvis hjertet banker deruda og jeg gerne vil falde lidt
>til ro

Du skal bare holde dig fra div. torsdags demonstrationer, så tror jeg
dit blodtryk falder automatisk.

--
Rygning er en STOR belastning for det danske sundhedsvæsen.
Afgiften dækker kun ½ af udgiften, der påføres sundhedsvæsenet.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-08 18:58

"Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du skal bare holde dig fra div. torsdags demonstrationer, så tror jeg dit
> blodtryk falder automatisk.

Har heldigvis ikke noget problem med forhøjet blodtryk . Men tak for dit
fantastiske råd.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-02-08 19:32

Peter Heide skrev den 10-02-2008:
> "Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Har heldigvis ikke noget problem med forhøjet blodtryk . Men tak for dit
> fantastiske råd.

Var så lidt, jeg ved jo du brænder for de demonstrationer.

Fra : Peter Heide

Dato : 10-02-08 19:45

> Var så lidt, jeg ved jo du brænder for de demonstrationer.

Har ikke deltaget siden sen-sommeren 2007, ikke pgra manglende sympati men
jeg gider ikke mere.

Fra : Lyrik

Dato : 08-02-08 21:05

Den 08.02.2008 kl. 19:46 skrev Peter Heide <pheide@ofir.dk>:

> [...]
> stykker under 135/85.
>
> Er den pille een man kan tage , når der er tryk på , eller skal man tage

Så må du ringe og spørge.

Af almindelig sniksnak kan jeg sige at jeg for år tilbage også fik
betablokker imod uregelmæssigt hjerte. Dengang var de uspecifikke og
virkede også andre steder end hjertet. Pistolskytter brugte den som
doping, idet de kunne holde hånden mere i ro.

Min egen erfaring var at den skulle tages når der var stress og bummelum
på. Ikke når man var morgentræt og dvask. Tog man den der kunne man
ligesom gå helt i stå.
Jeg husker at jeg ikke var klar over det og bare tog den om morgen med
vitaminpillen. Jeg var bliktud og skulle op med værktøj på loftet. Benene
blev tungere og tungere. Tilsidst var de som bly og jeg måtte sætte mig og
vinde kræfter på 3.sal. Hjerterytmen var blevet droslet for langt ned.
Derefter tog jeg den når jeg vidste at der var gang i organismen om
eftermiddagen. Den er rytmeregulerende så hjertet slår roligt og
fornuftigt, men det kan altså blive lidt vel roligt!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Peter Heide

Dato : 08-02-08 21:56

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i meddelelsen
news.t5713aj1cof222@lyrik.local...

> [...]
> eftermiddagen. Den er rytmeregulerende så hjertet slår roligt og
> fornuftigt, men det kan altså blive lidt vel roligt!

Mange tak for et fint svar. Så ved jeg ligesom hvad jeg har med at gøre.
Tror jeg venter lidt med at benytte mig af de piller.
Egentlig fantastisk hvad jeg i løbet af en uge har få udskrevet af piller :
Metoprololsuccinat , Sertralin, Stilnoct, Alopam og Kodein.