Gøgereden Danmark elsker tvang, elekt
Fra : Lyrik

Dato : 08-02-08 01:09

En 47-årig kvinde var indlagt på en psykiatrisk afdeling på grund af
påtrængende selvmordstanker. Hun blev under indlæggelsen søgt behandlet
med beroligende medicin, antipsykotisk medicin og antidepressiv medicin i
forskellige kombinationer og doseringer uden tilstrækkelig effekt på
tilstanden. På den baggrund besluttede en afdelingslæge i samråd med den
ledende overlæge at tilbyde patienten behandling med Leponex (clopazin).

Patienten fik langsomt øget Leponexdoseringen, men fik to gange
generaliserede krampeanfald. Undersøgelse af hjernen ved hjælp af
elektroencefalogram (EEG) gav ikke mistanke om epilepsi som årsag til
kramperne. For at forebygge krampeanfald som følge af Leponexbehandlingen
blev patienten herefter behandlet med antiepileptisk medicin, sammen med
at Leponex.

En rutinemæssig kontrolblodprøve viste leucocyttal på 1,7 x 109 pr.
liter. Endvidere blev der målt en koncentration af stoffet oxcarbazepin
(antiepileptisk medicin) på 76 mikromol/l, hvorefter doseringen af både
den antiepileptiske medicin og af Leponex blev hævet.

Otte dage senere tilså afdelingslægen patienten og konstaterede, at
koncentrationen af den antiepileptiske medicin nu var 86 mikromol/l,
hvorefter han øgede Leponexdoseringen.

7 dage senere tog patienten på weekend fra indlæggelsen, men hun kom
atter i afdelingen om søndagen, idet hun havde det dårligt, havde
temperaturstigning til 39,8º C, og var sløv og træt. Hun var ved ankomsten
til afdelingen tydeligt sløj, grå i hovedet og kunne ikke gå uden støtte.
Hun blev samme dag overført til en infektionsmedicinsk afdeling til
intensiv behandling for lungebetændelse og blodforgiftning (sepsis) samt
utilstrækkelig vejrtrækning. Samme dag var leukocyttallet blevet målt til
0,3 x109 pr liter.

Det blev herefter den 25. maj 2004 besluttet at give <****>
ECT-behandling ved tvang(Elektrochock red.), men ved udsigten hertil
accepterede hun behandling med Leponex(blev bange for elektrochock og
måtte købe sig fri med Leponex red.), hvorfor ECT-behandlingen ikke blev
gennemført. Da hun nægtede at fortsætte behandlingen med Leponex blev der
i midten af juli 2004 truffet beslutning om tvangsbehandling med Leponex i
doser op til 600 mg dagligt, primært som tablet, alternativt som injektion
i halv dosis. Samtidig med denne behandling modtog hun behandling med
injektion Trilafon depot 162 mg pr. uge. Det psykiatriske Patientklagenævn
ved <****> godkendte begge disse tvangsbehandlinger.

I løbet af sensommeren 2004 skete der i første omgang en bedring af
<****>s tilstand, der dog senere blev forværret igen, og hun beskrives i
oktober 2004 som urolig og forpint, og hun følte stadig, at hun blev
beskudt med navne og måtte vifte stemmerne væk med håret, ligesom hun
havde hyppige skrigeture. Endvidere var der tilfælde, hvor hun kastede med
en stol og slog og sparkede efter personalet, ligesom hun igen smadrede
termokander. Den 9. november 2004 blev behandlingen med Leponex øget til
600 mg dagligt fordelt på tre doser. I denne periode blev <****> primært
behandlet med Leponex i tabletform, men jævnligt nægtede hun at tage
tabletterne, hvorfor hun disse gange fik injektioner i halv dosis.

Det fandtes godtgjort, at hun ikke regelmæssigt indtog sine tabletter
Leponex, idet hun spyttede dem ud igen eller gemte dem, hvorfor der den
12. november 2004 blev truffet beslutning om, at tvangsbehandlingen med
Leponex skulle gennemføres som to injektioner dagligt, i første omgang for
14 dage.
http://www.pkn.dk/offentliggjorteafgoerelser/afgoerelser/0551414/text/

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : dktekno

Dato : 08-02-08 12:45

Hvorfor lige Leponex? Det er jo dødeligt!

Men jeg tror jeg ved hvorfor...

Ser i, psykiatriske patienter koster for meget for samfundet, og kræver
specialbehandling, og kan sjældent komme i arbejde. De er ikke bare
uproduktive, de koster simpelthen samfundet penge, uden at de giver noget
tilbage.

Derfor behandler man dem med Leponex, for at de skal dø.

Altså indirekte eutanasi.

news.t56iprlrcof222@lyrik.local...

Fra : Lyrik

Dato : 08-02-08 13:11

Den 08.02.2008 kl. 12:44 skrev dktekno <dktekno@gmail.com>:

> [...]
> tilbage.
>
> Derfor behandler man dem med Leponex, for at de skal dø.

Hej Tekno! (Har du forøvrigt tænkt, da du valgte "navnet?" dk= Danmark
tekno= barn(græsk))

Danmark er på eutanasivognen med Leponex, ingen tvivl om det.

Og med de mange dødsfald omkring brugen af Leponex, kan det ikke være i
god tro at man giver det. Ingen somatisk patient ville finde sig i medicin
med så store bivirkninger som de psykiatriske patienter må tåle!

Jeg har diskuteret det med konen. Hun siger:" De giver for hurtigt op med
at prøve psykofarmaka. Når det mislykkes for dem, så tyr de til Leponex."
Jeg mener at det især går ud over sådan nogle som grænsepsykotiske
borderlinepatienter.
Disse kræver en kombination af antidepressiv, antipsykotikum og
mani-stabilisering. Det sidste kræver Lithium med deraf følgende
serum-lithium-kontrolprøver. Alt det vanskellige og svære, kan man
erstatte med en gang Leponex i stedet!

Det er jo bare for fristende for en behandler!! Den ustabile og klagende,
elendigt udseende patient, der ikke er en reklame for behandlerteamet, kan
med et trylleslag forvandles til en person der træder ind af døren og
siger :"Hej folkens!"-ved at få en gang Leponex!
(Uheldigvis risikerer patienten at kradse af!)

Den svære, men rigtige vej, er at indstille kombinationen af andre
præperater der giver samme resultat, men som ikke risikerer patientens liv!

Med hensyn til psykiatriske patienter, så er de meget vigtige for
samfundet. De er lakmusprøver på medmenneskelighed og kulturelt stade. De
kan vende op og ned på vanetænkning og være banebrydere for fornyelse af
kulturen. Grundtvig var manio-depressiv. Ingen har vel som han været til
gavn for Danmark.

Du får jo også endevendt nogle ting. Det er dit bidrag til samfundet, lige
nu.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.