Basal AIS viden ...
Fra : Ukendt

Dato : 03-03-08 20:15

Faldt lige over:

http://www.easyais.de/templates/en/introduction.php

Den er faktisk meget god at læse.

(undrer mig lidt hvad et sejlskib skal vælge: Navigation status - "at
anchor", "under way using engine" or "not under command").

Det er ret tydeligt at AIS er lavet til tankere. Ikke til sejlbåde ...

Bjarke

Fra : A.Kaup

Dato : 03-03-08 15:58

> Det er ret tydeligt at AIS er lavet til tankere. Ikke til sejlbåde ...

Arrhg - er du ikke lige hurtig nok på tasterne - tror bestemt ikke at
AIS er møntet specielt på tankskibe, men derimod hele den maritime
flåde

Mvh. Akaup.

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-08 00:04

OK, det var billedligt talt. Jeg mente nok store 'kommercielle' skibe. Synes
bare ikke det så ud til at være lavet til min lille "jolle" ....

Bjarke