Køb af båd i udlandet (Holland)
Fra : Finn

Dato : 02-03-08 12:22

Hej,

Jeg har indgået en aftale med en forhandler i Holland om køb af en sejlbåd.
Selvfølgelig betinget af at vi kan blive enige om udformningen af
kontrakten.
Jeg har ikke fået tilsendt kontrakten endnu, men gør mig naturligvis mine
tanker om hvad jeg vil have med der i. Jeg har set SørenH's udmærkede indlæg
fra d. 27.02.

Er der nogen her der har et udkast til en kontrakt på engelsk (eller Dansk)
??? der må være nogen der har handlet i udlandet før.

Her er det jeg foreløbig har tænkt på (til beskyttelse af mig selv):
The seller declares to be the rightful owner of the boat, with the right to
sell it.
The seller assures that he do not know of any creditor claims which can be
made on the purchased boat or its equipment. Should however any such claims
be made, the seller will clear the buyer of such claims.
The seller assures that all customs, import taxes and VAT are paid on the
boat and its contents. Should however any such claims be made, the seller
will clear the buyer of such claims.
The buyer will get official documentation as proof for paid VAT.
The seller declares that he do not know of any hidden defects or faultiness
for the boat.
The seller assures that the boat do not have any osmosis or leakages.
The seller assures that the engine is working properly and without
defects/faults.
The boat is delivered including all equipment/extras as described in the
Equipment list.

Har jeg glemt noget ?

Forøvrigt mener jeg at når en forhandler sælger en brugt båd til mig, som er
deres egen (indbyttet på en ny båd), så er der garanti i et år
(forbrugerkøb), men umiddelbart benægter firmaet at der er tilfældet i
Holland - hvad er rigtigt ?

Mvh. Finn

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-08 12:32

"Finn" <virker_ikke@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke fået tilsendt kontrakten endnu, men gør mig naturligvis mine
> tanker om hvad jeg vil have med der i. Jeg har set SørenH's udmærkede

Var det mig, der skulle købe båd mi udlandet, ville jeg gøre som den tyske
sejlunion anbefaler:
Hyre en advokat i pågældende land til at assistere.
Koster lidt, men kan hurtigt vise sig at være det forkerte sted at spare.

MVH
Egon

Fra : Leif Langgaard

Dato : 02-03-08 16:40

Hej

Vi kom hjem i går, efter at have set på og købt en Sunwing 35, båden så fin
ud, og prisen var særdeles rimelig.
Sælger havde en standart "brugtbådskontrakt", som vi udvidede med en
udstyrsliste og et print af websiden med annoncen.
Det var umuligt at få nogen form for garanti, hvilket nok er medvirkende til
den attraktive lave pris.
Vi tog turen der med og overnattede i nærheden af hvor båden lå, så vi næste
morgen havde god tid til inspektion af båden.
Det blev også aftalt at båden kan ligge ved sælger, til sælger finder en
"Skipper" der kan sejle den hjem. Prisen er ca 750,- dkr i døgnet, +
transport og forplejning i ca 5-7 dage, hvilket er billigt i forhold til
landtransport, især hvis båden ligger i vandet som denne gjorde.
Jeg har ikke selv lyst til at sejle turen, da nogle af broerne i Holland
ikke er bemandet hele tiden endnu inden sæsonen, men jeg skal da med på
turen!

Jeg tror ikke du får en billig båd og samtidigt bliver dækket ind i hoved og
r..

Og får du "garanti" er jeg sikker på du kommer til at døje en del før du får
noget dækket. Find din båd, få prisen ned (vores røg fra annoncerede 59.000?
til 41.500?, så der er plads til lidt rep. om så uhældet er ude

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : SørenH

Dato : 02-03-08 18:21

Hej Finn
Se tråd af 27.02 "Ville I købe denne båd"
Mvh
SørenH
Marie af Næstved