pantry vask sidder fast
Fra : Kondrup

Dato : 25-02-08 17:01

Kære alle
Kan nogen hjælpe?
Min pantry vask er utæt ved forkanten, så der løber vand ned i skabet
underneden.
Det er en vask med en bukket kant rundt om overfladen af pantrybordet.
Vasken sidder (bortset fra utætheden) urokkeligt fast (i Sicaflex).

Er der nogen der har en god ide til, hvordan man får den løsnet, før
jeg får banket hele pantrysektionen fra hinanden?

Når den skal sættes fast igen: er det ikke bedst med silikone, så man
senere kan få den løs igen?

Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 01:43

Hvorfor noget der limer ? Den er jo skruet fast. jeg ville da bare bruge det
"grå" man bruger når den skal monteres derhjemme ..... Følger med når man
køber en ny derhjem til ....

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-08 12:08

"Kondrup" <kondrup@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du vil have vasken af, prøv da dette:
Tag en strimmel jern, 1 til 1,5 mm tyk og omkring 40 mm bred.
Fjern graterne, og rund hjørnerne i arbejdsenden.
Anvend nu strimlen som en slags stemmejern, og slå den med små slag ind
imellem vasken og bordpladen.
Hold den parallelt med bordpladen.
Går det som det plejer, får du vasken fri uden at beskadige hverken vask
eller bordplade.

Når du skal sætte den på igen, anvend da ganske normal fugemasse fra
byggemarkedet.
I mange tilfælde er dette fugemasserne fra bådpusherne overlegent.

MVH
Egon

Fra : Kondrup

Dato : 26-02-08 17:13

On 26 Feb., 12:07, "Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
> byggemarkedet.
> I mange tilfælde er dette fugemasserne fra bådpusherne overlegent.

Kære Egon
Vasken er netop ikke skruet fast, men limet fast
Tak for god ide.
Hilsen
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-08 13:25

Nej.
Men: Når du sætter den i igen, eller en ny, brug da ovennævnte fugemasse, og
stik den en undersænket skrue i hvert hjørne.
Da vil du altid kunne komme eventuelle utætheder til livs let og elegant

MVH
Egon

Fra : Steffen Skov

Dato : 27-02-08 18:21

Hej Egon mfl.
For en gang skyld er jeg ikke enig med dig. Det med de 4 undersænkede skruer
er en dårlig ide, da matrialet på vaskens kant er meget tyndt. Skal der
skruer i skal de være gennemgående bolte med linsehoved. Men man kan fuge
(som skrives med flere fugemasser) og lægge en massiv plade ovenpå og bede
svigermor side der et døgns tid. Nægter hun, skal man bare sætte en anden
"god" vægt på pladen. Så har der været et jævnt tryk på alle kanter til
fugemassen er hærdet.
Overskydende fugemasse fjernes nemt med et skarpt stemmejern.
Hilsen Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-08 13:49

Er "marinevaske" tyndere end normale køkkenvaske i godset?
Man kan glimrende anvende undersænkede skruer i materialer på knap en
milimeter.

MVH
Egon

Fra : Steffen Skov

Dato : 28-02-08 17:23

Hej Egon
Min er tyndere (og mindre).

Fra : Kondrup

Dato : 27-02-08 16:58

On 27 Feb., 18:21, "Steffen Skov" <Xss...@vip.cybercity.dkY> wrote:
> svigermor side der et døgns tid. Nægter hun, skal man bare sætte en anden
> "god" vægt på pladen. Så har der været et jævnt tryk på alle kanter til
> fugemassen er hærdet

Kære Steffen
Lyser smart - og så ved man hvor man har både vask og svigermor.
Hilsen
Jens

Fra : John Lydom

Dato : 03-03-08 11:41

Hej.
Prøv med varme, det får det meste der ligner lim til at slippe hæftet.

John.