LM dokumentation
Fra : M. Lock

Dato : 20-02-08 12:56

Hej gruppe

Er der nogen der ved hvor man kan erhverve sig, eller måske ligger
inde med dokumentation, salgsbrochurer eller andre former for
specifikationer på LM både. Det er specielt LM 26, 28, 30 og 32 der
har interesse, sekundært LM 24.

Og et andet spørgsmål.
Min far købte for et års tid siden en LM 24. Der fulgte en gammel
fishfinder med båden, som fungerede fint, men skærmen var ikke særlig
god. Vi købte derfor en ny Garmin, men vi havde store problemer med
den medfølgende hæk-transducer. Vi prøvede at få den til at skyde
gennem skroget ved at følge en guide hvor vi støbte den ind i noget
silicone, men uden det store held, signalet var for dårligt. Hvis der
er andre LM-ejere herinde, hvordan har i så placeret jeres transducer?
Er der et specielt sted hvor skroget er mere egnet til dette end
andre?

Mvh

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-08 21:55

[...]

Hej Martin,

i min (LM27) har jeg 2 transducere - een er skroggennemført (i bunden af
"klædeskab") og een er limet indvendigt (i salonen - højre kistebænk under
sofa) - du kan lime den i sikaflex eller TEK7 eller lignende.

Der er ingen forskel i billedet.

Jeg har overvejet at prøve at sætte den indvendigt limede transducer helt
frem på et tidspunkt - bare for at "skyde" en anelse mere fremad - men som
sagt, virker begge fortrinligt som de sidder nu.

venlig hilsen

JN

Fra : michael.grauengaard@~

Dato : 21-02-08 09:09

On 20 Feb., 20:56, "M. Lock" <l...@mail.dk> wrote:
> [...]
> er andre LM-ejere herinde, hvordan har i så placeret jeres transducer?
> Er der et specielt sted hvor skroget er mere egnet til dette end

Hej Martin

En god måde at finde det bedste sted for transduceren, er at fylde en
plastpose med vand, sænke transduceren ned i posen og derefter prøve
dig frem til du får det bedste resultat. Du skal selvfølgelig sikre
dig at posen er i god kontakt med skroget.

Venlig hilsen

Michael

Fra : Steffen Skov

Dato : 21-02-08 17:57

skal transduceren ikke ligge oven på posen? Det er til hverti fald min
erfaring!
Hilsen Steffen
--
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"

Fra : michael.grauengaard@~

Dato : 21-02-08 11:36

On 21 Feb., 17:56, "Steffen Skov" <Xss...@vip.cybercity.dkY> wrote:
> [...]
> dig frem til du får det bedste resultat. Du skal selvfølgelig sikre
> dig at posen er i god kontakt med skroget.

Det vigtige er at der ikke er luft imellem transducer og skrog.

Michael

Fra : M. Lock

Dato : 25-02-08 14:10

On 21 Feb., 19:36, michael.grauenga...@gmail.com wrote:

> Det vigtige er at der ikke er luft imellem transducer og skrog.
>
> Michael- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Hej alle

Efter at have snakket med nogle Garmin folk på bådmessen har vi
bestilt en transducer til skroggennemføring.
Jeg er i øvrigt stadig interesseret i LM dokumentation og
salgsmateriale, hvis nogen skulle ligge inde med sådan noget.

Mvh
Martin

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-02-08 14:32

prøv:
http://www.allerpay.dk/search.aspx?searchword=lm&searchcatid=28&searchbtn.x=26&searchbtn.y=10
hilsen
Steffen

Fra : jan krogh

Dato : 26-02-08 21:27

Hej M:Loch
jeg har en lm27 hvor du køber en stump<pvc rør og limer så tæt
ved kølsiden under kistebænken heri nedsænker du trancduceren og
fylder op omkring med madolie (fordamper ikke lige med det
samme ) denne fusker fidus virker meget godt og holder hele
sommeren,så er der fint ekko til bunden.

--
lappedykkeren