Teaktræ, stumper og stykker
Fra : SørenH

Dato : 20-02-08 16:58

Det har været efterlyst et par gange i tidens løb, og jeg har lige
kontaktet de som er blevet anvist i gruppen.
Her er resultaterne:

# Risør i Rødovre er blevet til XL-byg Horneman i Brøndby og har kun
lille udvalg, med min.tykkelse 26mm

# Hellers i Kastrup har ikke teak (mere?).

# Øbro træ, Randersgade 23-27, åbent 7-17, har teak (juhuuu) og
fortæller de stort set er de eneste som sælger teak i stor-stor-København.
Tykkelser fra 15 til 21mm, bredder fra 43 til 142mm og diverse længder.

# Malmølist AB (www.malmolist.se) i udkanten af Malmø har osse teak.
Tykkelser fra 6 til 22mm, bredder fra 33 til 120mm og diverse længder.

Kender man et værft som arbejder i/med teak kan man ofte finde stumper
til rimelige priser. "Mit" værft har hvad jeg skal bruge, men ligger
desværre i Bandholm, så det blir Øbro træ!

Mvh
SørenH
Marie af Næstved
- nu snart med skydekappe-konsol til solfanger, og ekstra reol i
forkahyt, i ægte teak!

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 21-02-08 14:29

Hej Søren,

Har du prøvet at kontakte dette firma:

http://www.savvaerket.dk/default.asp?ID=99

Mvh/Harding

P.S. ser du ikke i din G-mail mere?

Fra : SørenH

Dato : 21-02-08 15:02

Harding E. Larsen (slet QXC3Z) skrev:
> Hej Søren,
>
> Har du prøvet at kontakte dette firma:
>
> http://www.savvaerket.dk/default.asp?ID=99
>
> Mvh/Harding

Hej Harding m.fl.
Det har jeg så nu, og det er godt fundet.
De ligger i Ølstykke, de har teak i alle slags formater "fra kævler til
lister", og handler meget med sejlere.
Han gjorde opmærksom på, at der er ikke noget af deres teak som er
tørt/ovntørret, så man bør købe ind og pinde op i god tid før anvendelsen.
Godt råd, for selvom teak har masser af olie i sig kan det stadig slå
sig og svinde når fugtprocenten går ned.
Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-02-08 08:59

Hej Søren,

Den sultne mus fandt Mc Google på sit foretrukne menukort.
Slog et slag med halen og skrev: teak trælast
Musen blev kløet lidt på venstre øre og dagens menu kom op.
Musen bestemte sig for tredie ret og blev igen kløet på venstre
øre.
Vupti, op kom opskriften på dagens menu.

Mvh/Harding

Fra : SørenH

Dato : 22-02-08 11:30

Harding E. Larsen (slet GAKUP) skrev:
> [...]
> Musen bestemte sig for tredie ret og blev igen kløet på venstre
> øre.
> Vupti, op kom opskriften på dagens menu.

Hehe! - musen fandt masser af burgere med indlagt teakgulv og
teaktræsmøbler, men de smagte ikke godt!

Jeg tog udgangspunkt i de leverandører som du og andre tidligere havde
remset op, i den tro at alle kunne bruges, men det var som sagt ikke
tilfældet.
Så googlede jeg, - bl.a. på: teak trælast , men uden resultat på de
første 3 sider med hits (derefter er det som regel uinteressant).

Seneste jeg fandt i et diskussionsforum fra 2001 er (citat):
A.L. BÃ¥de
Frederiksborgvej 523, Gundsømagle
4000 Roskilde
tlf. 46 78 83 44
Han har alt til selv byggeren. Også teaktræ i mindre stykker.
(citat slut).

Desuden Schultz trælast i Svendborg, men den by flyttede jeg jo fra for
10 år siden.

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-08 19:53

Er det ike AL der lukkede for et par år siden ??

Bjarke

Fra : Ellinor & Niels Otto~

Dato : 22-02-08 22:15

Jo, du har ret !
Desværre de var ellers ret hjælpsomme.
Nu bruger jeg selv Øbro Træ idag.
--
Med sejlerhilsen,
Niels Otto

Bjarke M. Christensen <Bjarkegrevestranddk> (snabel-a) (punkt)