Holdbarhed på bundmaling
Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 19:03

Jeg har nogle bøtter stående der er nogle år gamle. Dels noget Ultimate2 og
dels noget VC17. Nogen der kender holdbarheden på den slags produkter ?

Bjarke

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 16-02-08 20:05

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
en meddelelse news:47b7253b$0$89176$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har nogle bøtter stående der er nogle år gamle. Dels noget
> Ultimate2 og dels noget VC17. Nogen der kender holdbarheden på den
> slags produkter ?
>
> Bjarke
Hej Bjarke

Mon ikke det virker, sålænge du kan røre det op.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-08 20:42

JO, men jeg vil nødig åbne dem. VC17'erne skal nok sælges "brugt" da jeg
kører med mille.

Bjarke

Fra : Per Nordahl

Dato : 16-02-08 21:06

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i
en meddelelse news:47b73c72$0$99015$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> JO, men jeg vil nødig åbne dem. VC17'erne skal nok sælges "brugt" da
> jeg kører med mille.
>
> Bjarke

Måske jeg er aftager, mit VC17 er i hverfald brugt
Men vi ses jo d. 12/3 (til det der kommercielle møde)

Mvh. "Thulfen"

Fra : kenneth andersen

Dato : 17-02-08 18:40

Hej Bjarke.

Jeg har noget af det "gode gamle" til at stå, og det virker perfekt, selv
efter så mange år.!
Jeg ryster bare spandende én gang imellem, og så løsner det sig nede i
bunden.

kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-08 18:56

Men er det noget af det "rigtige" gamle, hvor der er en lille fugl der
falder ned fra træet, når man åbner bøtten, eller er det af
mellemgenerationen som vi bruger nu om dage ?

Jeg blev noget i tvivl da jeg så at Hempels Utimate 2 ikke kan holde sig når
det er blandet. Men jeg kan ikke finde noget på Hempels hjemmeside om hvor
længe det kan holde sig når det ikke er blandet.

VC17 holder sikker "evigt" da det jo blot er kobber og teflon (som jeg har
forstået det)

Bjarke

Fra : kenneth andersen

Dato : 18-02-08 04:26

Det er den slags, som gør min båd er renere end andres, når de kommer op ad
vandet..
Jeg har arbejdet på værft, og der må vi jo stadig ligge det på bunden af de
store skibe skibe.

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:47b87531$0$89170$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-08 14:39

Ja, det er godt at os i de små både kan frem-kæmpe teknologiske løsninger
som de store så kan overtage om 30 år ....

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 18-02-08 18:43

"kenneth andersen" <postmaster@sejlerdiscount.dk> skrev i en meddelelse
> Det er den slags, som gør min båd er renere end andres, når de kommer
> op ad vandet..
> Jeg har arbejdet på værft, og der må vi jo stadig ligge det på bunden
> af de store skibe skibe.

Det bliver vi vist hvert år stærkt advaret mod at bruge. Hvis der på et
tidspunkt bliver konstateret bare den mindste antydning af stoffet i
havnen, koster det en halv nationalbank at få renset op.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : kenneth andersen

Dato : 21-02-08 13:13

Det er nok grunden til at jeg "kun" bruger 1,5 liter til 30 fod, hvor andre
"sviner" en del mere med det... det er forskellen..!

Fra : claus b.p.

Dato : 22-02-08 18:56

> Det er nok grunden til at jeg "kun" bruger 1,5 liter til 30 fod, hvor
> andre "sviner" en del mere med det... det er forskellen..!

Man kunne nok starte en lang filosofisk diskussion om hvorfor det ene
produkt er mere eller mindre miljøvenligt end det andet. 1 1/2 liter meget
giftigt eller 10 liter mindre giftigt + 50 % ekstra CO2 pga. højere
brændstofforbrug osv.
Det er ligesom at sige at en elbil ikke forurener...

Mvh.Claus

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-02-08 19:21

"kenneth andersen" <postmaster@sejlerdiscount.dk> skrev i en meddelelse
> Det er nok grunden til at jeg "kun" bruger 1,5 liter til 30 fod, hvor
> andre "sviner" en del mere med det... det er forskellen..!

Hej Kenneth

Måske har du ret m. h. t. svineri, men du pålægger både dig selv og dine
havnekammerater en betydelig udgift, som forfalder den dag havnen skal
uddybes eller renses op.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail