Looking for a Danaplus log transducer
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 04:29

En sejler i gruppen rec.boats.electronics (er han fra Ungarn???) stiller
følgende spørgsmål:

"My danaplus transducer is not working properly.
Do you think I can still get parts for those instruments?
Anyone (preferably from Europe) has one for sale?
Any other ideas? (is it compatible with other transducers?)

thx,
gabor"

Skulle der være nogen i gruppen her, der kan give ham et tip?

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Lars Schmidt

Dato : 09-02-08 06:58

hejsa
Der er hjælp at hente hos " lighthouse navigation" i Ålborg
( Kent Peter Jørgensen)
Tlf. nr 98125283
venlig sejlerhilsen Lars Schmidt

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 13:56

Hej Lars,

Tak for hjælpen. Jeg har videregivet dine informationer til spørgeren i
rec.boats.electronics.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 09-02-08 18:04

Jeg har i åre vis forsøgt at på fat i "lighthouse"

Jeg har ringet, jeg har mailet, checket hans www side -op til to-tre gange
om ugen, succesrate er absolut 0%.

Mener i virkeligt han stadigt eksisterer? Da han ikke svarede, købte jeg et
nyt Silva anlæg, og har derfor Danaplus stumper liggende der virker
upåklageligt.

mvh
/Børge

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-08 18:17

Hej Børge

Ups - det tænkte jeg ikke over, da jeg blot videregav referencen fra Lars
Undrede mig dog over, at hjemmesiden danaplus.com ikke førte til en brugbar
side ...
Vi havde selv noget Danaplus grej for flere år siden, som vi fik repareret i
Kokkedal, men dem kan jeg ikke finde mere ...
Jeg vælger ikke at gøre mere ved dette emne.

Flemming Torp
Gimle/DEN-61

Fra : Ole Pagh

Dato : 10-02-08 15:44

Flemming Torp skrev den 2008-02-09:
> [...]
> Anyone (preferably from Europe) has one for sale?
> Any other ideas? (is it compatible with other transducers?)

Hvis du stadig vil give informationer videre, så skal transducerens
output være 5V CMOS / TTL kompatibelt, idet loggens kredsløb er
opbygget med CMOS kredse + en Motorola 146805 µ-processor, alt drevet
af en 5V spænding.

Det vil i dag være praktisk umuligt at få reservedele, uden at plukke
fra en skrottet Danaplus log.
Jeg holdt over et par år liv i en Danaplus log samt et Seafarer 5
ekkolod (det med roterende lysdiode), men indså efterhånden at man for
ca. 2500 kr kunne få en kombineret log / ekkolod, der foruden at fylde
meget mindre, kunne meget mere end de gamle instrumenter.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-08 22:13

Hej Ole,

Det er rent volapyk for mig, men jeg forsøger at oversætte og videresende.
Tak for input!

Flemming Torp
Gimle/DEN-61