et nyt sted med vejrdata
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-08 12:31

Hej gruppe,

faldt netop over denne i nyhedsgruppen rec.boats.electronics - der vist tale
om en privatpersons videreformidling af vejrdata, men umiddelbart ser det da
fair nok ud.

Men bedøm selv på http://www.passageweather.com/ om det er noget I kan
bruge.

venlig hilsen

JN

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-02-08 12:58

Hej JN,

Ja det er et fint animationsprogram over de nedtagne data,
tilsyneladende er det GRIB data. Den datatype som vi tidligere
har skrevet om her i gruppen.
Det viser de overordnede data som sendes ned fra rumstationerne
og man kan tillige se mængden af opsamlede billeder der ligger
til grund for animationen.
I tillæg til disse informationer kan man for at få microvejret
frem benytte farvandsvæsenets animationsprogram:
http://ifm.frv.dk/index.asp?USER=PLEASURE
Hvor man kan zoome ind på det aktuelle sejladsområde og til- og
fravælge i de mange informationer som gives her.

Mvh/Harding

Fra : Steffen Skov

Dato : 25-02-08 15:38

Hejsa
Nu kan jeg ikke lige huske indholdet i den tidligere tråd, men jeg har fået
dette link af en kollega:
http://www.grib.us/
Hilsen Steffen

"Harding E. Larsen (slet 4UM6M)" <harding@4UM6Mlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en