Fejlsøgning SUMLOG
Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 07-02-08 16:27

Jeg har en VDO sumlog som ikke giver udslag , når man drejer rundt med
"bladende"

Jeg kan konstantere at der er spænding ud til sumloggen, og der er en
konstant spænding på den sidste ledning, både i forhold til plus og minus.

Gode forslag modtages med glæde.

M-V-H

Carlo Gabelgaard

Fra : jetp

Dato : 08-02-08 07:07

"Carlo skrev i en meddelelse
> Jeg har en VDO sumlog som ikke giver udslag , når man drejer rundt med
> "bladende"

> Gode forslag modtages med glæde.

Det er sandsynligvis magnetkontakten indeni føleren, der er færdig. Det er
en lille glaskontakt til ca. en 10 kr, men for de fleste betyder det, at de
skal købe en ny enhed til en helt anden pris. Man kan, hvis man gider,
reparere føleren, men det er ikke en let opgave i alle tilfælde.
Hvis du prøver at slå de 2 ledninger, der går ned til føleren, sammen i
hurtig rækkefølge, som en magnetkontakt ville gøre det, når magneten i
skovlhjulet kører, kan du se, om det er apparatet eller føleren, det er galt
med. Der skal selvfølgelig være normal strøm på apparatet.

Mvh Jens

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 08-02-08 07:32

Der er 3 ledninger til den, (+), (-), (G), vil du ligge G til plus eller
stel ?

M-V-H

Carlo

Fra : jetp

Dato : 08-02-08 07:51

"Carlo Gabelgaard (fjern dd)" <carlo@ddgabelgaard.dk> skrev i en meddelelse
> Der er 3 ledninger til den, (+), (-), (G), vil du ligge G til plus eller
> stel ?

Jeg ville forsøge mig med + og -. G er antageligt skærm?
Det er gætværk fra min side ...

Mvh Jens

Fra : Carlo Gabelgaard \(~

Dato : 08-02-08 09:00

Det er 12 Volts forsyning, der er fast 12 volt på + og -

Fra : claus b.p.

Dato : 10-02-08 23:32

> Det er 12 Volts forsyning, der er fast 12 volt på + og -

Hvis der er 3 ledninger, må det være + - og signal, måske G for "Geber"?
Signalet består af små pulser, måske ikke målbare med et almindeligt
voltmeter. Ellers i AC (vekselstrøm) kan det måske måles at der kommer lidt.
Jeg fandt dette link:
http://usa.vdo.com/NR/rdonlyres/28CFC074-9755-4553-9F6E-6A8517BAEF46/0/SumlogInsturctions.pdf
men der er ikke meget om tilslutningen til giveren.

Mvh. Claus