så er der dæk
Fra : OZ3BTO

Dato : 08-03-08 03:35

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 08-03-08 04:33

"OZ3BTO" skrev i meddelelsen
news:47d1fdfe$0$99018$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> http://youtube.com/watch?v=GScWPb8qcng

Imponerende, men ikke desto mindre må det jo give en del ekstra uaffjedret
vægt. Og hvordan så med varmeudvikling ved høj fart.

Kenn H. Jensen

Fra : HC

Dato : 08-03-08 09:43

Mere info her: http://rhinotire.com/

--
Keep the rubber side down and the shiny side up!
Honda CB1300 ABS 2005

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 08-03-08 12:11

"Kenn H. Jensen" <find_mailadressen_paa@www.multi-max.dk> skrev i en
meddelelse news:2c501$47d208eb$55181a70$10861@news.arrownet.dk...
> "OZ3BTO" skrev i meddelelsen

> Imponerende, men ikke desto mindre må det jo give en del ekstra uaffjedret
> vægt. Og hvordan så med varmeudvikling ved høj fart.

Sådan noget gel-snask, der kan trænge ud og tætne må da også løbe lidt, og
give en potentiel ubalance eller....?

Michael D

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-03-08 12:26

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>
> Sådan noget gel-snask, der kan trænge ud og tætne må da også løbe
> lidt, og give en potentiel ubalance eller....?

De bruger noget lignende i dækkene på rallybiler - de kalder det for
Foam (skum).
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-03-08 14:40

Michael Dahlberg skrev:

> Sådan noget gel-snask, der kan trænge ud og tætne må da også løbe
> lidt, og give en potentiel ubalance eller....?

Kørte i gamle dage i en årrække med noget "Heal and seal" i fordækket - det
var noget lyserødt creme man hældte i slangen.

Under kørslen fordelte det sig og afballancerede hjulet totalt.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Anders Majland

Dato : 10-03-08 21:03

> Kørte i gamle dage i en årrække med noget "Heal and seal" i fordækket -
> det var noget lyserødt creme man hældte i slangen.
>
> Under kørslen fordelte det sig og afballancerede hjulet totalt.

Det "dækpilot" og lign man kan købe idag som nødrep fordeler sig ihvertfald
ikke jævnt. Sidste sommer punkterede jeg 2 gange på en uge. Første gang
kunne dækpiloten slet ikke lappe hullet efter et stykke jenskrot så det var
en tur med dah til søborg mc der lagde en ny slange i næste dag. 2 dage
senere punkterer jeg så igen på et lille søm - denne gang på bagdækket. Den
fik så en dækpilot og det så ud til at holde tæt. For en sikkerhersskyld
lånte jeg så lige en 12v kompresser af en kollega (den er standard i hans
audi istedet for reservehjul) og kørte fra kbh til nordjylland - og nåede
også hjem igen til midtjylland. Men ved motorvejsfart var der voldsom
ubalance i maskineriet ... Og den var bestemt ikke nogen fornøjelse at køre
på ..

Men til rally brug bruger man ofte en "moose" i dækket der er blød men
massiv gummislange. Det svarer ca til at køre med 0,8-0,9 bar i dækket og
derfor ikke noget man bruger på gademaskiner

Men det ser da overbevisenden ud med den spray behandling ....

/A

Fra : KentBM

Dato : 11-03-08 14:46

Anders Majland skrev:
> [...]
> også hjem igen til midtjylland. Men ved motorvejsfart var der voldsom
> ubalance i maskineriet ... Og den var bestemt ikke nogen fornøjelse at køre
Er skummet i dækpilot ikke kun beregnet til nødreparation? Kørsel til
nærmeste dæk-forhandler?

--

Kent

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-08 14:44

> Er skummet i dækpilot ikke kun beregnet til nødreparation? Kørsel til
> nærmeste dæk-forhandler?

Jo det er det jeg skriver ...

Jeg kender ikke til flydende produkter til "hurtige" køretøjer. Man kan få
noget beregnet til havetraktorer / cykler mm men der skriver producenten
selv at det ikke duer til noget hurtigere...

Så det rhinotyre er det første produkt jeg har hørt om, men det er så heller
ikke flydende når det først er påført....

Jeg lægger gerne et 12" hjul med dæk til et forsøg ....

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-03-08 13:26

Har set det herhjemme på en udstilling for nogle år siden. Måske ikke præcis
samme produkt (husker det ikke). Men mener ikke det kunne godkendes
herhjemme af en eller anden årsag. Så det kunne vist kun sælges til
trillebøre mv....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.