On Sat, 08 Mar 2008 14:42:11 +0000, Lasse Christensen
<lassenc@gmail.com> wrote:
>kim.svensson@tdcadsl.dk skrev:
>> On Fri, 07 Mar 2008 17:44:29 +0000, Lasse Christensen
>> <lassenc@gmail.com> wrote:
>>
>>> Hej gruppe!
>>>
>>> Er ved at få øjnene op for BMW's ældre boksere, specielt GS modellerne.
>>>
>>> Er der nogle årgange eller motorstørrelser man skal undgå eller noget i
>>> den stil?
>>>
>>> Mvh. Lasse
>>
>> Bedste motorer er nok R80 motorerne, max moment ved 3500 omdr, ikke så
>> grov som en R100. når du kører mere end 150 gør de sidste 10 eller 20
>> hk en forskel, men resten af tiden får du nok den mest afslappende og
>> behageelige kørsel med en R80
>> R65 motorerne har en anden bund end de større motorer, de har samme
>> ydelse som R80 motorerne, men skal snurre noget mere før hestene
>> kommer ud af stalden.
>>
>> De er utroligt slidstærke, meget driftssikre, og generelt nemme at gå
>> til, og reservedele er der nok af , nye som brugte.
>>
>> MVH
>>
>> Kim
>>
>> BMW R100RS 1977
>> MZ ETZ 300 Saxon - Velorex 1993
>> MZ ETZ 250 1986
>> MZ ETS 250 1972
>> MZ ES 150/1 1974
>
>
>Tak for infoen, mener os der er noget med nogle lejer i kardangen hvor
>der er gode og dårlige år, kender du noget til det?
Mmnej,
men hvis du vil vide noget om boxer BMW er der et alt dominerende
forum, det er livligt, og der er folk der ved alt, nogen af dem kører
50000 km /år
>
http://boxerworks.com/message.php
her er den samlede viden kollosal
MVH