/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Første tur med nye dæk
Fra : Jørgen


Dato : 07-03-08 01:55

Har fået nye dæk på Honda'en.
To Bridgestone BT45.
Var ude i dag i solskinnet og kørte 125 km.
Havde først fjernet hovedparten af den voks, der sidder på nye dæk, med
sprit og kørte lidt forsigtigt de første 75 km.
VAU en forskel fra de gamle dæk. Den kørte simpelthen som på skinner )

Hilsen
Jørgen
Honda CX500B (1981)
May the multitude of wheels in your head always control the two wheels
between your legs.




 
 
Studo (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 07-03-08 08:56

On Fri, 07 Mar 2008 01:55:03 +0100, Jørgen wrote:

> Har fået nye dæk på Honda'en.
> To Bridgestone BT45.
> Var ude i dag i solskinnet og kørte 125 km. Havde først fjernet
> hovedparten af den voks, der sidder på nye dæk, med sprit og kørte lidt
> forsigtigt de første 75 km. VAU en forskel fra de gamle dæk. Den kørte
> simpelthen som på skinner )
Også min oplevelse, den her gruppe kan sgu trylle indimellem

Studo, CX650E
-der næppe smider andet end bt45 på cx.

Armand (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-08 10:16

Studo skrev:
> On Fri, 07 Mar 2008 01:55:03 +0100, Jørgen wrote:
>
>> Har fået nye dæk på Honda'en.
>> To Bridgestone BT45.
>> Var ude i dag i solskinnet og kørte 125 km. Havde først fjernet
>> hovedparten af den voks, der sidder på nye dæk, med sprit og kørte lidt
>> forsigtigt de første 75 km. VAU en forskel fra de gamle dæk. Den kørte
>> simpelthen som på skinner )
> Også min oplevelse, den her gruppe kan sgu trylle indimellem
>
Jup - D.F.M. rules!

Men alt andet lige, så vænner man sig til de langsomt ændrede
styreegenskaber i løbet af dækkenes nedslidning, hvorved man altid vil
kunne mærke den pludselige ændring ved montering af et friskt dæk - Og
ved dobbelt udskiftning, som i dette tilfælde, kører motorcyklen som ny,
hvilket er meget længe siden at man oplevede sidst

Lille anekdote om mit allerførste dækskifte: Dengang var Bridgestone
nogle hårde og umulige dæk som den erfarne motorcyklist af nød
accepterede som fabriksmonterede.
Min første motorcykel var en XS360, købt fra ny, og da mit første bagdæk
var slidt næsten til lærredet talte den lokale mc-bix mig fra at montere
"samme dæk som hidtil" hvorved jeg istedet fik et Metzeler (Hvad hulen
er dét for et navn, kan jeg huske at jeg tænkte dengang!) som anbefalet.
Efter montering af det friske Metzeler styrede motorcyklen vildt
underligt og meget følsomt, den nærmest faldt rundt om hjørnerne i indre
by. Jeg brød mig ikke om forandringen og tilskrev det ukendte Metzeler
den anderledes karakteristik og brokkede mig til mekanikeren, som var
noget uforstående og anbefalede mig at slå koldt vand i blodet til
støbetrådene var kørt af (hvis det skulle være dém der var skyld i
balladen); men lige lidt hjalp det og efter en uges tid brokkede jeg mig
så grundigt at han, mekanikeren, tog en prøvetur hvorunder han ikke
kunne mærke noget unormalt og derfor tog det for givet at det var
skiftet fra nedslidt til rundt bagdæk jeg reagereder på og lovede mig at
han nok skulle skifte til et Bridgestone gratis, hvis blot at jeg ville
give Metzeler en chance på en måneds tid!
Og dét var fornuftigt sagt, for der gik jo ikke længe inden jeg havde
vænnet mig til at motorcyklen kørte som den egentlig skulle!

--
Armand.
(der tydeligvis også har været totalt uforstående newbie engang)

Anders (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-03-08 17:49


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47d10798$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jup - D.F.M. rules!

Ja her er pisse rart, og fyldt med viden :)

> Men alt andet lige, så vænner man sig til de langsomt ændrede
> styreegenskaber i løbet af dækkenes nedslidning, hvorved man altid vil
> kunne mærke den pludselige ændring ved montering af et friskt dæk - Og ved
> dobbelt udskiftning, som i dette tilfælde, kører motorcyklen som ny,
> hvilket er meget længe siden at man oplevede sidst

Det er vildt fedt at få nye dæk på.. ja undtaget prisen, men uha, det er
alle pengene værd når man kører fra forhandleren :)
Min dækmand siger altid, at jeg kal skifte fordækket sammen med bagdækket..
jeg skiftet altid 2 bagdæk for 1 fordæk, da det forreste absolut ikke føles
som om det er fladt, eller kørt ned.. Har min dækmand mon ret, eller vil han
bare sælge lidt mere? Synes det er synd at skifte et fordæk efter 6000km når
man ikke kan se noget synligt slid? :-/

Jeg kører for resten på Michelin Pilot Power 2ct og er fint tilfreds med
det, til trods for alt det brok Tommy Rønn giver det. Efter at have købt 2
brugte maskiner hvor der var Bridgestone BT010'ere på har jeg ikke turde
forsøge mig med Bridgestone mere, 010'erne har skræmt mig væk

Mvh Anders



Armand (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-08 18:47

Anders skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d10798$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jup - D.F.M. rules!
>
> Ja her er pisse rart, og fyldt med viden :)
>
>> Men alt andet lige, så vænner man sig til de langsomt ændrede
>> styreegenskaber i løbet af dækkenes nedslidning, hvorved man altid vil
>> kunne mærke den pludselige ændring ved montering af et friskt dæk - Og ved
>> dobbelt udskiftning, som i dette tilfælde, kører motorcyklen som ny,
>> hvilket er meget længe siden at man oplevede sidst
>
> Det er vildt fedt at få nye dæk på.. ja undtaget prisen, men uha, det er
> alle pengene værd når man kører fra forhandleren :)
> Min dækmand siger altid, at jeg kal skifte fordækket sammen med bagdækket..
> jeg skiftet altid 2 bagdæk for 1 fordæk, da det forreste absolut ikke føles
> som om det er fladt, eller kørt ned.. Har min dækmand mon ret, eller vil han
> bare sælge lidt mere? Synes det er synd at skifte et fordæk efter 6000km når
> man ikke kan se noget synligt slid? :-/
>
Som sagt er fornemmelsen dejlig, men den er nok dyrt købt hvis man skal
skifte fordæk for hvert bagdæk (nogle magter ikke meget over 4.000km på
et bagdæk!). Hver anden gang, hvis du ellers har et fornuftigt
dækforbrug bagpå lyder meget fornuftigt :-/

--
Armand.

Perminator (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 07-03-08 17:18

Hej!
"Jørgen" skrev i en meddelelse > Har fået nye dæk på Honda'en.
> To Bridgestone BT45.
> Var ude i dag i solskinnet og kørte 125 km.
> Havde først fjernet hovedparten af den voks, der sidder på nye dæk, med
> sprit og kørte lidt forsigtigt de første 75 km.
> VAU en forskel fra de gamle dæk. Den kørte simpelthen som på skinner )
>
> Hilsen
> Jørgen
> Honda CX500B (1981)

Også min yderst behagelige overraskelse med BT45 på CX. Det er et rigtig
godt match, incl at de velkendte wobletendenser på nogen cykler også
forsvinder.

vh
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057



Jørgen (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 07-03-08 18:45


"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:47d16abf$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Også min yderst behagelige overraskelse med BT45 på CX. Det er et rigtig
> godt match, incl at de velkendte wobletendenser på nogen cykler også
> forsvinder.
>
> vh
> "Perminator"
> Per Misser
> CX500 Eurosport 82
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057

Min CX havde også nogle ubehagelige woblertendenser.
Det var li'som den slog med halen og/eller med forhjulet, når jeg kørte
langs en kant på de hvide vejafmærkninger eller jeg kørte langs kanten af
lange reparationsfelter i asfalten. Højest ubehageligt.

Dette fænomen er nu - med de nye dæk - helt forsvundet )

Vh
Jørgen
Honda CX500B (1981)
May the multitude of wheels in your head always control the two wheels
between your legs.



Perminator (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Perminator


Dato : 07-03-08 23:41

Hej
>> Også min yderst behagelige overraskelse med BT45 på CX. Det er et rigtig
>> godt match, incl at de velkendte wobletendenser på nogen cykler også
>> forsvinder.
>>
>
> Min CX havde også nogle ubehagelige woblertendenser.
> Det var li'som den slog med halen og/eller med forhjulet, når jeg kørte
> langs en kant på de hvide vejafmærkninger eller jeg kørte langs kanten af
> lange reparationsfelter i asfalten. Højest ubehageligt.
>
> Dette fænomen er nu - med de nye dæk - helt forsvundet )

Lige nu er min CX500E hos en CX-klub-guru i København til Tripple By-Pass,
hvilket heldigvis har udmøntet i, at statoren holder skansen, så det bliver
kun dubble By-Pass i form af skift af knastkæde og vandpumpepakning.
Samtidig bliver en masse pakninger skiftet, så mtoren stadig holder
"Honda-tæt".
Jeg har lovet ham at skrive et lille skrift til CX-Nyt om, hvordan jeg slap
af med den generende wobling. Cyklen kører lejlighedsvis med 3 x 35l
GIVI-tasker på campingture. Dækvalget er ret vigtigt, og synlig slitage er
klart en fjende.
--

"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste