Modsat Vacuumhane
Fra : B&O

Dato : 06-03-08 22:28

Hej
Er der nogen som kan fortælle mig hvorfor vacuumhanen på min Blackbird her
efter vinteropstaldning, pludselig kun virker når det pustes.
Den skal ellers virke ved vacuum fra karburator, men nu skal jeg stå og
puste let i slangen for at der kommer benzin.
Jeg har ikke samlet det forkert!
Hvad kan der være sket?
Kan man få reparationssæt til sådan en vacuumhane?

Hilsen Ove

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 23:37

On Thu, 6 Mar 2008 22:27:36 +0100, B&O wrote:

> Jeg har ikke samlet det forkert!

Jo Du har, Du har sat slangen på ventilationsstudsen på hanen. Den rigtige
studs sidder yderst på bælghuset.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-1-2008

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-08 06:20

"B&O" <ofh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke samlet det forkert!
> Hvad kan der være sket?
> Kan man få reparationssæt til sådan en vacuumhane?

Hej
Det kan heller ikke lade sig gøre.
Den slange der kommer med vacum skal sidde på den studs du ikke kan se på
forsiden af hanen.
Der kan ikke fåes repsæt, men den går ikke stykker . Hvis det
usandsynlige skulle ske
kan du lukke den bagerste studs (udluftningen fra hanen)
Hvorfor spørger du dog ikke i vores egne klub? Der er nogle der ved en del
om Bird
Hygge PD CBR1100t honda-blackbird.dk

Fra : B&O

Dato : 07-03-08 22:01

Hvor vil i hen..... tror i da at jeg er fuldstændig åndsvag. Nå men det gør
i vist, og så er det lige at jeg må erkende min lillebitte fejl. Øhhh host
pust og støn... jeg var altså lige kommet til at sætte vacuumslangen på den
forkerte side af membranen. Men men men, det var min kærestes skyld. Hun
insisterede på at jeg skulle komme op og spise aftensmad, og så blev jeg
forstyrret i mit arbejde. Det kan jeg vel ikke gøre for vel....

Ærbødige hilsener
Ove

Fra : Armand

Dato : 08-03-08 01:21

B&O skrev:
> [...]
> insisterede på at jeg skulle komme op og spise aftensmad, og så blev jeg
> forstyrret i mit arbejde. Det kan jeg vel ikke gøre for vel....

Hæ!
Egentlig lå svaret li'som gemt i din egen problem-beskrivelse, ikke?

Men trøst dig: Dem der er hurtigst på aftrækkeren, blotter at de som
regel selv har stået i situationen på smerteligste vis - Akkurat som den
hob af mekanikere der lo højlydt af mig allerede inden at jeg selv
fattede hvad der var sket da det engang på arbejde sagde *BOOM* og der
efterfølgende lugtede surt af kulbrinter: Jo, de vidste godt hvorledes
det lyder når man sliber hen over et lastvognsbatteri der lades på - Det
gjorde jeg ikke, dengang!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 09:52

On Sat, 08 Mar 2008 01:20:48 +0100, Armand wrote:

> [...]
>
> Men trøst dig: Dem der er hurtigst på aftrækkeren, blotter at de som
> regel selv har stået i situationen på smerteligste vis -

Ja dét kunne sagtens have været scenariet, men i mit tilfælde var det mere
nysgerighed, der "opdagede" Honda finessen. Jeg manglede primefunktion på
"fie", og funderede på den ekstra studs. Det endte med en fast monteret
slange, som der kunne pustes i når primefunktion var påkrævet.

Fra : Armand

Dato : 08-03-08 11:06

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> "fie", og funderede på den ekstra studs. Det endte med en fast monteret
> slange, som der kunne pustes i når primefunktion var påkrævet.

Hæ! Det vil altså sige at Honda'er der løber tør skal have kunstigt
åndedræt!?

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 08-03-08 11:14

> Hæ! Det vil altså sige at Honda'er der løber tør skal have kunstigt
> åndedræt!?

Det har jeg også hørt fra pålidelig kilde, der eller INTET problematisk kan
finde om nævnte mærke.

; - )

KD

Fra : Harald Blaatand

Dato : 08-03-08 12:39

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote klip

> Hæ! Det vil altså sige at Honda'er der løber tør skal have kunstigt
> åndedræt!?
>
> --
> Armand.

Ja,og hvis du vil slippe for at få læberne for tæt på bruger du bare en
kalapøjser !

- -

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-08 15:04

On Sat, 08 Mar 2008 11:05:43 +0100, Armand wrote:

> Hæ! Det vil altså sige at Honda'er der løber tør skal have kunstigt
> åndedræt!?

Yes!