Kawasaki 250 ninja
Fra : ukristoff@gmail.com

Dato : 05-03-08 13:22

Er der nogen der ved om den gamle model af 250 ninja'en er solgt i
danmark eller tyskland?
Jeg har ikke kunne finde den på nogen handelssider ebay, motoscout24,
dba.dk osv. Er den blevet importeret til europa eller er det kun en
der er solgt i USA og Japan?
Nu er jeg kommet til at læse et forum indlæg om en fyr som har kørt
700km på en og var blevet rigtig glad for den.
Det skal siges at fyren kører hayabusa til hverdag.
Efter at have læst om den, har jeg forelsket mig i sådan en, passer
perfekt til det lille kørekort
Jeg har dog ikke råd til den nye model, og er derfor interesseret i om
den gamle model findes i europa.

Mvh
Ulrik Kristoffersen

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 22:15

> har ikke kunne finde den på nogen handelssider ebay, motoscout24,
>dba.dk osv.

Kawasaki ZZ-R 250 - 1431 250, '98, km 9. 000, Rødmetal, m. afgift, Kawasaki
ZZR250 sælges for kunde, bemærk km ! - 2 danske ejere - Ref.nr.: 1431
Pris kr. 39.900

Hos Xpedit

Den ny koster kun 10 k mere, så jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

Allan

Fra : Asger

Dato : 07-03-08 09:57

AW wrote:

> Kawasaki ZZ-R 250 - 1431 250, '98, km 9. 000, Rødmetal, m. afgift, Kawasaki
> ZZR250 sælges for kunde, bemærk km ! - 2 danske ejere - Ref.nr.: 1431
> Pris kr. 39.900

Nu er en ZZ-R 250 og en 250 Ninja altsaa ikke det samme.
ZZ-R er en twin, ninjaen en fire cylindret.

Asger

Fra : Armand

Dato : 07-03-08 10:35

Asger skrev:

> Nu er en ZZ-R 250 og en 250 Ninja altsaa ikke det samme.
> ZZ-R er en twin, ninjaen en fire cylindret.

Nix!
Det er samme motor i ny indpakning, samt et par tekniske ændringer!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-03-08 10:36

Armand skrev:

> Nix!
> Det er samme motor i ny indpakning, samt et par tekniske ændringer!

Og så også lige dokumentationen:
http://www.kawasaki.dk/files/pdf/nyheder2008/ninja250r.pdf

--
Armand.

Fra : Asger

Dato : 08-03-08 05:17

Armand wrote:

> Nix!
> Det er samme motor i ny indpakning, samt et par tekniske ændringer!

Well, jeg taenkte paa ZX2R, ogsaa kaldet Ninja paa nogle markeder

Asger

Fra : ukristoff@gmail.com

Dato : 05-03-08 14:22

> Den ny koster kun 10 k mere, så jeg ved godt hvad jeg ville vælge.
>
> Allan

Hvis det ligger i den pris klasse så ved jeg også hvad jeg ville
vælge, (nok den gamle yamaha som jeg har nu ) helt sikkert 2008
modellen. Hvis jeg havde råd, og det har jeg ikke i øjeblikket. Men
den skal prøves på et tidspunkt det er helt sikkert!

Ulrik

Fra : Armand

Dato : 05-03-08 23:17

ukristoff@gmail.com skrev:
> [...]
> modellen. Hvis jeg havde råd, og det har jeg ikke i øjeblikket. Men
> den skal prøves på et tidspunkt det er helt sikkert!

Bemærk: ZZR250 blev hjemtaget af den danske Kawa-import'r et par år
efter Suzuki's salgs-succes med GSXR250 - Den ydede markent mindre (men
passede så til det lille kørekort); var (kun) to-cylindret og kostede
sådan cirka det dobbelte af GSXR'en

De efterfølgende par år blev de så sat ned til 70.000,-kr, omend at de
sidste (=næsten alle sammen??) måske blev skippet af med en yderligere
prisnedsættelse.

Ærgeligt for de få der købte sådan en at se at modellen omkring 10 år
efter er faldet 20.000,- i nypris, men også grunden til at de forsøges
solgt desperat for op imod 40.000,-kr

--
Armand.

Fra : Martin Wittrock

Dato : 05-03-08 22:57

Den kære Ninja 250R (USA) var såmænd også den første motorcykel jeg viste
større interesse i, men da jeg begyndte at lede efter en maskine på dba
kiggede jeg på mange maskiner og det endte med en GPZ 500, som er 250'erens
storebror.

Jeg synes selv maskinen er forholdsvis vanskellig at finde på dba o.lign.
Den går vistnok under betegnelsen zzr 250 (eller GPX 250 eller EX 250)
Der er væsentlige kosmetiske forskelle på 250R Ninja og zzr 250, men ellers
skulle det være den samme maskine. Se eventuelt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Ninja_250R

Jeg har set den en enkel gang på dba til omkring 40.000 DKK
Derudover er der et bæst til salg på mobile.de (Tyskland):
www.kortlink.dk/4vqp

(jeg ved ikke hvor længe linket virker)

Der skal du ca give 10.000 DKK og dertil kommer afgiftshelvedet. Men du skal
da have held og lykke med din søgen - jeg tror bestemt det er en rigtig fin
maskine til lille kørekort.

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki GPZ 500s 88 - en dejlig maskine

Fra : N/A

Dato : 05-03-08 23:17