Honda er da japansk ik?
Fra : Dak

Dato : 05-03-08 17:06

Blev lige i tvivl da jeg tog DBA's analys.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : kop

Dato : 05-03-08 22:39

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Blev lige i tvivl da jeg tog DBA's analys.

...... men jo ikke ensbetydende med at alle modeller bygges i Japan. GoldWing
er f.eks. ærke-amerikansk.

kop

Fra : Ivar

Dato : 05-03-08 22:58

kop skrev:

> GoldWing er f.eks. ærke-amerikansk.

GL1000 blev konstrueret og bygget i Japan, senere modeller
er udviklet og bygget i USA. Så ærke-amerikansk vil jeg
ikke mene, at man kan sige.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-03-08 16:37

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> GL1000 blev konstrueret og bygget i Japan, senere modeller
> er udviklet og bygget i USA. Så ærke-amerikansk vil jeg
> ikke mene, at man kan sige.

Arh, det er da vist tæt på?

Den gamle ur-GL'er har dælme ikke meget med nutidens GoldWing's at gøre.

/Rittig

Fra : Ivar

Dato : 07-03-08 21:08

Claus Rittig skrev:

> Den gamle ur-GL'er har dælme ikke meget med nutidens GoldWing's at gøre.

Det er blot udvikling, der er fulgt med tiden. Hvis man ikke
kendte noget til mellemliggende udvikling, ville man alligevel
ikke være i tvivl hvilken af 75'modellerne, der er ophav til
den nuværende model. At der ikke er en skrue tilbage fra den
første model, er mere en regel end en undtagelse for en model
der har være over 30 år i produktion.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Richard

Dato : 05-03-08 23:04

kop wrote:

> ...... men jo ikke ensbetydende med at alle modeller bygges i Japan.
GoldWing
> er f.eks. ærke-amerikansk.

Ligesom fx VTX og tidligere de store 1100cc US-udgaver af Magna og Sabre
var...

- Honda-fabrikken i Marysville, Ohio stopper nemlig med at producere mc'er
i 2009 til fordel for biler, se bl.a.:

<http://article.wn.com/view/2008/02/28/Honda_will_move_bike_production_to_Japan_from_US/>

Trist nok, en epoke er dermed slut, sparket igang af den amerikanske
toldtarif fra 1984 til 1986, affødt af dumpingpriser efter at de japanske
mærker tilsammen kom ud af 1981 eller 1982 med et lager i USA svarende til
det seneste års salg. Årsagen var indirekte Yamahas ambition i
sen-halvfjerserne om at overhale Honda; det lykkedes som bekendt ikke, og
Yamahas topchef begik siden harikiri. Som en sådan nu hør og bør...

Men det er en anden historie

--
Richard Pade, Klampenborg, DK

Fra : Harald Blaatand

Dato : 06-03-08 12:30

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message

> [...]
og
> Yamahas topchef begik siden harikiri. Som en sådan nu hør og bør...

Og hvordan foregår det så lige det der "Harikiri" som Yamahas topchef
begik i en anden historie ?
Seppuku (Japanese: ??, "belly-cutting") is a form of Japanese ritual
suicide by disembowelment.

Seppuku is also known as hara-kiri (???, "cutting the belly") Hara-kiri is
the more common term in English, where it is often mistakenly rendered
"hari-kari."

- -

Steen

Fra : Richard

Dato : 07-03-08 19:25

Harald Blaatand wrote:

> [...]
> Seppuku is also known as hara-kiri (???, "cutting the belly") Hara-kiri is
> the more common term in English, where it is often mistakenly rendered

Må vi så få stavekontrol på web-interfacet på dfmc.dk, tak

--
Richard Pade, Klampenborg, DK