chikane fra årets start
Fra : m0rt3n

Dato : 05-03-08 16:08

Panserne vil intensivere kontrollen med MCer. Det kunne tyde på, at de vil
gentage deres glansnummer fra forrige år, hvor de insisterede på at stoppe
alle 2-hjulede i forbindelse med Bakkens åbning. Jeg kan huske, at jeg holdt
i kø(leskab) 1 time på vej hjem, fordi 2 betjente skulle stoppe alle på vej
ud fra Bakken.

-m0rt3n zrx1100

http://www.berlingske.dk/article/20080305/danmark/80305134/
"Kontrollen vil bl.a. foregå ved større arrangementer, som typisk tiltrækker
mange motorcyklister. F.eks. Bakkens åbning på næste torsdag, hvor
politikontrollen ikke alene foregår i Klampenborg og omegn men i hele
landet."

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 16:27

> [...]
> alle 2-hjulede i forbindelse med Bakkens åbning. Jeg kan huske, at jeg
> holdt i kø(leskab) 1 time på vej hjem, fordi 2 betjente skulle stoppe alle

Det er såmend fint nok med lidt kontrol engang imellem - men så skal de også
sætter resourcerne ind til det. Hvis jeg bliver vinket ind og de ikke har
tid til at tale med mig kan de være sikre på skriftlig klage med det samme

/A

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-03-08 16:33

On Wed, 5 Mar 2008 16:08:01 +0100, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk>
wrote:

> [...]
>i kø(leskab) 1 time på vej hjem, fordi 2 betjente skulle stoppe alle på vej

Ja, jeg kører helt sikkert heller ikke væk derfra via Klampenborgvej
denne gang. Der var §-et-eller-andet på toppen af bakken ved Fortunen
sidste år, og kø hele vejen op. Det bliver ind gennem de mindre veje i
Charlottenlund i håb om at slippe for det gøgl. Fint nok hvis de
ligger på lur derinde og stopper mig. Jeg gider bare ikke holde i kø i
en time først.

Meen nu må vejrguderne gerne (bebe) sende lidt styrtregn, så lidt
varmegrader, og derefter solskin. Ellers må Bakken åbne uden mig i år.

/Jan

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 05-03-08 08:43

On 5 Mar., 16:08, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:
> [...]
> mange motorcyklister. F.eks. Bakkens åbning på næste torsdag, hvor
> politikontrollen ikke alene foregår i Klampenborg og omegn men i hele

Ak ja... og om årsagen:

"En af teorierne for det stigende antal ulykker er, at en del
midaldrende mænd har fået råd til at opfylde en gammel drøm om at
mærke suset på landevejene. Men deres kørefærdigheder på en kraftig
maskine er ikke altid lige så store som deres drøm....."

Kontrollerne og formålet hænger ikke sammen - "gamle mænd på nye
cykler" kører formentligt på nogle af de bedst vedligholdte (nye)
maskiner, overholder sandsynligvis hastighedsgrænserne og er næppe
berusede, så hvordan kontrollen skulle gøre noget synderligt ved
ulykkestallene har jeg svært ved at se... Lyder umiddelbart som en
politisk beslutning.

Det er vel kun en fåtal der er så dumme at køre til/fra bakkeåbning/
lukning med for meget i blodet og selve optoget giver ikke megen
mulighed for race....

SIdste gang jeg var ved at blive et tal i statesstikken var med lav
hastighed (ellers havde jeg ikke skrevet dette), hvor en eller anden
brian med kasketten den anden vej, kører ud fra sin ubetingede
vigepligt fordi han lige skal snakke med sidemanden og i mobilos
samtidigt... (havde jeg siddet i gryden havde han været en tur på
hospitalet - så havde jeg ikke set ham over de parkerede biler og
bremset præventivt....)

Jeg synes i bund og grund problemet kan summeres kort: UOPMÆRKSOMHED -
og MC-folket er desværre ofte taberen og det hjælper aktionerne sgu
ikke på..........

Glædede mig i øvrigt over at høre at de i P4 københavn i sidste uge
orienterede om at Motorcyklerne nu kom på gaden og en lygte derfor
ikke kun tilhører scooter/knallertfolket... Det er sådan noget der kan
redde et liv eller to....

Bent
GSF1200

Fra : Martin Wittrock

Dato : 05-03-08 23:00

> Jeg kan huske, at jeg
> holdt i kø(leskab) 1 time på vej hjem, fordi 2 betjente skulle stoppe alle
> på vej ud fra Bakken.

Det er godt at vide at man da skal huske meget varm beklædning så :)

--
Martin Wittrock (4400 / 2800)
Kawasaki Gpz 500 88 - en dejlig maskine

Fra : Ole

Dato : 07-03-08 18:34

m0rt3n wrote:
> [...]
> mange motorcyklister. F.eks. Bakkens åbning på næste torsdag, hvor
> politikontrollen ikke alene foregår i Klampenborg og omegn men i hele

Chikane my ass, har du ikke set alle de MCer
med prøveplader som tror at de er fredet
til bakkens åbning ?

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Specks6812

Dato : 08-03-08 14:14

"m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> said in

> [...]
> tiltrækker mange motorcyklister. F.eks. Bakkens åbning på næste
> torsdag, hvor politikontrollen ikke alene foregår i Klampenborg og

Jeg synes det er fint hvis sådan en kontrol kan nappe bare en eneste der
har overskredet spiritus grænsen eller en som kører på en stjålet cykel
eller en der måske er eftersøgt for personfarlig kriminalitet.

Man kan ikke bebrejde politiet i at planlægge en kontrol ved sådan et
arrangement. Chancen for at fange folk som laver de ovennævnte
overtrædelser er vel rimelig høj.