Køb fa CBR 600 f2 derhar stået stille..
Fra : Theis

Dato : 05-03-08 12:12

Jeg overvejer at købe en CBR600 F2 fra 92. En gammel sag, men klokken står
kun på 10.000km og den har kun haft 1 ejer.

Kan der være problemer ved den ikke har kørt mere gennem årene og stået
meget stille?

Dækkede som også kunne være kritiske, bliver skiftet. Jeg kigger slanger,
dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte motoren ser ud
som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud fra fabrikken.

Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg skal
være opmærksom på?

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-08 12:31

"Theis" <theisxxxaarup@hotail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg skal

Kan ikke se det skulle være et problem, giv den nye dæk, olie,oliefilter,
tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og
vær så glad for din "nye" cykel

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 05-03-08 13:41

Dennis Hellan Pedersen (4690) skrev:
> [...]
> tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og

Der kunne evt. være noget med møre pakninger, rust i
tanken/karburatoren, rust mellem kædeleddene og lignende, men det findes
der jo også løsninger for.

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE

Fra : Anders Majland

Dato : 05-03-08 13:45

> Kan ikke se det skulle være et problem, giv den nye dæk, olie,oliefilter,
> tændrør, luftfilter, bremsevæske/koblingsvæske (hydraulisk kobling ?), og
> vær så glad for din "nye" cykel

Og efterse andet gammelt gummi - f.eks Indsugningsgummi. De revner ofte pga
alder. og kan være dyre. Ligeledes kan membranerne i karbunaderne også
trænge til udskiftning. Som minimm bør de adskilles rengøres og
kontrolleres.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-03-08 20:05

Theis skrev:
> [...]
> slanger, dæmpere, bremser igennem når jeg besøger ham. Sælger fortalte
> motoren ser ud som ny. Hele cyklen ser ud som om den lige er kommet ud

ned til cafeen tilbage igen - ned til cafeen tilbage igen - ned til
cafeen tilbage igen - ned til kirken tilbage igen - ned til cafeen
tilbage igen - ned til bageren tilbage igen - ned til luderen tilbage
igen - ned til cafeen tilbage igen - ned til cafeen tilbage igen - ......

10.000 kan slide lige så meget på motoren som 50.000....

men vent blot til Orla ser tråden, så vil han "synge" for dig

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-08 23:37

On Wed, 05 Mar 2008 20:04:35 +0100, "J.C.Kløve" wrote:

> men vent blot til Orla ser tråden, så vil han "synge" for dig

Jeg må si' dig, jeg må si' dig, jeg må si' dig, NEJ

En anden gang, et andet sted, en anden tid.....
Orla Pedersen, med RENT i ørerne. Kig ind på det Hem'li, og få en
musikoplevelse.
www.musicaliber.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-08 20:16

Theis wrote:

> Hvis den lyder godt og trækker som den skal, er der der så andet jeg
> skal være opmærksom på?

Orla har vist haft uheldige erfaringer. Måske kan lejer have en slags
"flat spots", og den konstante oliestand (med lidt surt vand ovenpå) kan
måske give tæringer på motordele.

Jeg har købt en NTV fra 1993 med 10000km på tælleren - den er fin i
gummiet rundt omkring, og karburatormembranerne er også fine. Dækkene
var stive (de var fra 2000 og ubrugte). Indtil videre opfører den sig
som en ny cykel. Jeg har skiftet alle væsker og bremseslanger foran for
at gøre den så "ny" som muligt.

--
vh
Torben

Fra : Senius

Dato : 05-03-08 20:43

Hej
Jeg har købt en CBR 1000 fra 1992 med 12000 km på uret
Skulle skifte dæk, olie i forgafler (bare for en sikkerheds skyld) og
selvfølgelig alm. olie- og filterskift.
Kører og ser ud som ny - Lyder sgu også godt

Mvh John