Der er saltet over hele landet i nat.
Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-08 09:11

Jeg lader MC'en stå i en uges tid. Æv!

--
vh
Torben

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 04-03-08 11:33

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:47cd0417$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg lader MC'en stå i en uges tid. Æv!

Øv ja... Jeg har ikke en vinter-mc og derfor kan vinteren virke lang. Nu er
der saltet og der vil gå endnu en rum tid, førend det er mc-vejr. Heldigvis
nåede jeg at banke over 100 km af i søndags, så de værste abstinenser er
heldigvis væk - juhuuuu

--
Mvh,
Allan

Fra : Morten Pedersen

Dato : 04-03-08 15:14

Hvis det regner en del, som det jo ser ud til at ville gøre, tager det så
virkelig stadig en uge at få vasket saltet væk?

Jeg spørger af ren interesse

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-08 17:25

Morten Pedersen wrote:
> Hvis det regner en del, som det jo ser ud til at ville gøre, tager det så
> virkelig stadig en uge at få vasket saltet væk?
>
> Jeg spørger af ren interesse

Man kan sikkert køre med behørig afskylning af maskinen efter brug uden
problemer - min TDM er bare for ny til at løbe risikoen.

Et par dage med heftig regn skulle nok tage det værste. Kys forlygten på
en tilfældig bil, så ved du om der er mere salt tilbage i vandtågerne.

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 04-03-08 18:00

> Man kan sikkert køre med behørig afskylning af maskinen efter brug uden
> problemer - min TDM er bare for ny til at løbe risikoen.

Forstår jeg godt. Min XTZ nåede at få salt inden vinterhiet Den kom så
også på gaden i sidste uge samtidig med at jeg groundede vintercyklen. Så
altertivet til at tage xtz'en imorges var toget - så hellere risikerer lidt
mere saltlage .. Jeg nåede også på tværs af landet med fronten bag mig.
Bivejene var godt nok glatte... Ikke ret langt fra hjemmet var motorbremse
ved ~70km/t i 5.gear var nok til at blokere baghjulet ... Og jeg var ved at
kigge efter en plovfure at parkere i... Men med forsigtighed kan man meget

Til gengæld sner det pænt nu i kbh Ærgeligt at det så er lig mere
saltlage

> Et par dage med heftig regn skulle nok tage det værste. Kys forlygten på
> en tilfældig bil, så ved du om der er mere salt tilbage i vandtågerne.

Jeg vil anbefale at finde en parkeret ...

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-08 11:44

Anders Majland wrote:

> Jeg vil anbefale at finde en parkeret ...

Så kan chauffinen jo ikke se din affektion

--
vh
Torben

Fra : BorreBoy

Dato : 04-03-08 17:28

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg lader MC'en stå i en uges tid. Æv!

Ja det burde være ulovligt at smide det lort på vejene.

Fra : Piwo

Dato : 04-03-08 21:44

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i meddelelsen

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ja det burde være ulovligt at smide det lort på vejene.
XTZ'eren eller salt?

Piwo

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-08 11:45

Piwo wrote:
> XTZ'eren ?

So ein ding have ich nicht

--
vh
Torben

Fra : Perminator

Dato : 05-03-08 00:33

Hej
"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ja det burde være ulovligt at smide det lort på vejene.
Narj det er lovligt!
Herude på Djursland er der i vinter 2 dræbte bilister på biveje, som
Syddjurs kommune ikke havde saltet til kl 0700. De har i kommunen vedkendt
sig, at man ikke nåede rundt overalt til tiden.
Vi har ikke kollektiv trafik af betydnnig, så derfor forventer vi som
privat-pendlere,at vejene er ryddede = saltede, når vi skal bruge dem.
Selvom der er Danmarks største tæthed af motorcyklister i alle aldre har vi
en fælles concensus om at undlade kørsel indtil der er vaskede veje.(Påsken
i år ? )

I et andet andet indlæg tror man, at det er vognmanden der bestemmer,
hvornår der køres ud med saltbilen.

Udkørsel med salt er en logisk handling, der bestemmes af en vagtchef, i
kommunen eller hos Vejdirektoratet.
Datagrundlaget for beslutningen er meldinger fra flere målestationer om
temperatur i luft, asfalt og jord, samt dugpunkt, vind og vejrudsigt.

Når saltbilerne er kørt ud, er det fordi de er beordret. De kan sagtens
være sendt ud pga prognoser og meldinger fra målestationer. Om vejret så
udarter som forudsagt er ikke så væsentligt. Sikkerheden for pendlerne er i
første række.
Saltbilerne er derfor, for trafikken totalt set "state of the art".

Jeg synes at man bare skal lade sin sommercykel stå, indtil der er tørre,
vaskede veje, eller tage sine egne forholdsregler.
Vi har ingen indflydelse på vejr eller klima, men må leve med det der bydes
til.

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : BorreBoy

Dato : 05-03-08 07:05

"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vaskede veje, eller tage sine egne forholdsregler.
> Vi har ingen indflydelse på vejr eller klima, men må leve med det der

Det er naturligvis tragisk for de døde; men hvis de havde haft vinterdæk på,
og kørt efter forholdende, var det vel næppe sket.
I Norge kan de i hvert fald godt finde ud af at køre bil uden der saltes.

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-08 11:47

BorreBoy wrote:

> I Norge kan de i hvert fald godt finde ud af at køre bil uden der saltes.

Er du sikker på det? Personligt tror jeg der ryger en stribe nordmænd
hvert år på den konto.

--
vh
Torben

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 05-03-08 08:42

On Wed, 5 Mar 2008 00:33:24 +0100, "Perminator"
<per.misserfjern@mail.dk> wrote:

>Vi har ingen indflydelse på vejr eller klima, men må leve med det der bydes
>til.

Det er da ellers netop det du argumenterer imod ovenfor.

Fra : Perminator

Dato : 06-03-08 21:11

Hej

"Per K. Nielsen" <pkn.usenet@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er da ellers netop det du argumenterer imod ovenfor.

Man kan altid vende en tankegang om.
Mit udgangspunkt var, at som motorcyklist må man nok affinde sig med at det
er noget andet og mere end hensynet til vores sommercykler der styrer
saltning.
Jeg synes mao. at "saltdebatten" nemt bliver noget internt navlepilleri her
i gruppen.
Bedste hilsener

--

Perminator

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-03-08 15:32

Perminator skrev den 05 mar 2008 i

[klip en del fornuftig snak]

> [...]
> tørre, vaskede veje, eller tage sine egne forholdsregler.
> Vi har ingen indflydelse på vejr eller klima, men må leve med det

.......... eller også flyt til Esbjerg, der har stort set ikke været
frost eller saltet hele vinteren, hæ

Fra : Torben B

Dato : 05-03-08 15:50

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> Perminator skrev den 05 mar 2008 i
>
> [klip en del fornuftig snak]

> ......... eller også flyt til Esbjerg, der har stort set ikke været
> [...]

Næ men så har der vel været oversvømmelser af saltvand fra havet : /

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-03-08 01:46

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ja det burde være ulovligt at smide det lort på vejene.

Flyt til Billund .. Her bruger de ikke salt men masser af grus
Og JA det har kostet et par skjolde på vinterjernet (scooter) som
Uheldigvis blev solgt i Søndags til en Århusianer

Men nå det må jo blive madkassen på arbejde de næste par dage.. Gid der så
bare ville komme lidt sne så den også kan komme i 4wd :p

Erik