/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Første MC i asfalten iår - måske
Fra : OZ3BTO


Dato : 04-03-08 01:14

Ja den første har været nede og ligge

HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade

http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm


Erik



 
 
Torben Scheel (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-03-08 08:28

OZ3BTO wrote:
> Ja den første har været nede og ligge

Jeg lod MC'en stå i dag - og brugte 15 minutter på at skrabe is på bilen
og 1time+ på de 38km.. snevejret på vej hjem på MC i går var tæt på min
komfortgrænse

> HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade
>
> http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm
>
Jeg gætter på at det er effektkurven fra råbepotten der har overrasket
ham i svinget - fik du dén Dak?

--
vh
Torben

Dak (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 04-03-08 15:48


> Jeg gætter på at det er effektkurven fra råbepotten der har overrasket
> ham i svinget - fik du dén Dak?
>


he he... ja men nu får jeg også nye dæk på min inden levering, så den ville
sidde fast i sådanne situationer. *ønsketænkning*

Men husk nu at jeg nu istedet bestiller en helt LOVLIG og GODKENDT
potte..... men det kan jo være at DB-eateren som er installeret kan ryge
af engang imellem.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"





Torben Scheel (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-03-08 17:22

Dak wrote:
>
> he he... ja men nu får jeg også nye dæk på min inden levering, så den ville
> sidde fast i sådanne situationer. *ønsketænkning*
>
> Men husk nu at jeg nu istedet bestiller en helt LOVLIG og GODKENDT
> potte.....

OK - det havde jeg ikke fanget. Du har hermed officielt min velsignelse

Jeg har selv en Remus med fin lovlig brummen på min FJ1100 som selv ikke
Orla ville bortdømme face to face (sikkert mest af høflighed). Den
larmer ikke ved alm. omdrejninger, men kan da godt levere et vræl når
man en sjælden gang hidser sig op over 5000 o/min.

> men det kan jo være at DB-eateren som er installeret kan ryge
> af engang imellem.

Tjah - du bliver hurtigt selv træt af larmen, og ikke mindst tøserne der
laver det sigende pege- og tommelfingertegn "mini"

Men få nu rullet maskinen så effektkurven ikke bliver helt i skoven. Du
kan sikkert finde anbefalinger af rullesteder på groups.google.dk

--
vh
Torben


Michael Dahlberg (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 04-03-08 19:09


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:47cd78e3$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Dak wrote:
>>
>> he he... ja men nu får jeg også nye dæk på min inden levering, så den
>> ville sidde fast i sådanne situationer. *ønsketænkning*
>>
>> Men husk nu at jeg nu istedet bestiller en helt LOVLIG og GODKENDT
>> potte.....
>
> OK - det havde jeg ikke fanget. Du har hermed officielt min velsignelse
>
>
> Jeg har selv en Remus med fin lovlig brummen på min FJ1100 som selv ikke
> Orla ville bortdømme face to face (sikkert mest af høflighed). Den larmer
> ikke ved alm. omdrejninger, men kan da godt levere et vræl når man en
> sjælden gang hidser sig op over 5000 o/min.
>
> > men det kan jo være at DB-eateren som er installeret kan ryge
> > af engang imellem.
>
> Tjah - du bliver hurtigt selv træt af larmen, og ikke mindst tøserne der
> laver det sigende pege- og tommelfingertegn "mini"
>
> Men få nu rullet maskinen så effektkurven ikke bliver helt i skoven. Du
> kan sikkert finde anbefalinger af rullesteder på groups.google.dk
>
> --
Og husk at få den rullet med de gamle dæk!!!!
Flere dækfabrikanter advarer mod at anvende dæk på landevej, hvis det har
været på rulle for at måle max effekt, m.m. Det er en for ekstrem
påvirkning!
http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/faq/hidden/dyno_en.html


Michael D



Ukendt (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-03-08 23:35

On Tue, 4 Mar 2008 19:08:37 +0100, Michael Dahlberg wrote:


> Og husk at få den rullet med de gamle dæk!!!!
> Flere dækfabrikanter advarer mod at anvende dæk på landevej, hvis det har
> været på rulle for at måle max effekt, m.m. Det er en for ekstrem
> påvirkning!
> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/faq/hidden/dyno_en.html

Huh?? Kan dæk nu ikke længere holde til maximal acelleration ? Dét lyder
som en and, det er da ikke april endnu... :-/

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-1-2008

Michael Dahlberg (05-03-2008)
Kommentar
Fra : Michael Dahlberg


Dato : 05-03-08 10:21


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:2dc7w3e6ls04$.1c317sxthyfcs.dlg@40tude.net...
> On Tue, 4 Mar 2008 19:08:37 +0100, Michael Dahlberg wrote:
>
>
>> Og husk at få den rullet med de gamle dæk!!!!
>> Flere dækfabrikanter advarer mod at anvende dæk på landevej, hvis det har
>> været på rulle for at måle max effekt, m.m. Det er en for ekstrem
>> påvirkning!
>> http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/motorcycle/themes/faq/hidden/dyno_en.html
>
> Huh?? Kan dæk nu ikke længere holde til maximal acelleration ? Dét lyder
> som en and, det er da ikke april endnu... :-/
>
Jeg er ikke mindre overrasket end du, men det har stået i Contis materiale
længe, og jeg har set det hos et andet fabrikat også, men husker desværre
ikke hvor.
Jeg har aldrig selv været nær en rullestand i drift til MC, men jeg har fået
rullet en bil engang. Det stank af gummi, og den kunne dreje en del længere
op i topgear end ellers (Ingen vindmodstand), så måske er der noget om
snakken i enkelte tilfælde, og for så at være på den sikre side.....

I alle tilfælde er det nu givet videre, så kan den enkelte selv gøre op, om
han/hun vil tage hensyn til det ;-\

Michael D



Anders Majland (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 04-03-08 17:43

> Men husk nu at jeg nu istedet bestiller en helt LOVLIG og GODKENDT
> potte..... men det kan jo være at DB-eateren som er installeret kan
> ryge af engang imellem.

Den har jo den helt klare fordel at du hurtigt kan sætte DB-killeren i igen
.... Inden du overbeviser dig selv om at den lyder fedt uden så prøv at pille
den ud, bytte mc med en anden og så køre en tur på et par timer bag din egen
åbne potte... Hvis du så stadig synes den lyder fedt, så tag ørepropperne ud
og prøv igen. Synes du så stadig synes den lyder fedt er du nok uden for
pædagoisk rækkevidde

Da jeg købte min XTZ var den monteret med en åben laser produro potte - hold
kæft for en larm. Selv med ørepropper og konstant 80km/t i højeste gear var
den uudholdelig at høre på ... Den har nu fået en original potte

Ikke at jeg er "hellig" - Marving potten på XT'en er måske ikke lovlig,
eller jeg har ikke nogen papirer der siger noget om den burde kunne synes
med den. Men den var billig og larmede mindre end den originale der var ved
at være gennemtæret .... Den er også ved at være færdig og den nye brugte
der kommer på har jeg heller ikke tyske godkendelsespapirer på. Så måske den
heller ikke er lovlig, men den larmer ikke ...

/A



Nighthawk (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Nighthawk


Dato : 04-03-08 08:52

"OZ3BTO" <no@spam.dk> wrote in news:47cc942b$0$89174$157c6196
@dreader1.cybercity.dk:

> Ja den første har været nede og ligge
>
> HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade
>
> http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm
>
>
> Erik
>
>

Det var så den forårssæson for ham.

Gad vide om han får "præmie" for at blive den første i år der indmelder en
kasko-mc-skade?

NH

Søren Høyer Hansen (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Søren Høyer Hansen


Dato : 04-03-08 12:14

Ja, brug nu hovedet her ved sæsonstart - tænk på: Veje der ligger grus på
(fordi der stadig bliver saltet og gruset!), dæk der er længe om at varme
op, måske nye dæk der stadig ikke er kørt til, veje der er iskolde, bilister
der ikke er vant til at se mc'ere, en lang vinter hvor hesten har stået på
stald. Så lad nu være med at køre som om det var midt på sæsonen hvor asfalt
og dæk klæber og reaktionsevner og køreteknik er på toppen.
Vær nu forsigtig!

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
news:47cc942b$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja den første har været nede og ligge
>
> HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade
>
> http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm
>
>
> Erik
>


kim.svensson@tdcadsl~ (05-03-2008)
Kommentar
Fra : kim.svensson@tdcadsl~


Dato : 05-03-08 00:01

On Tue, 4 Mar 2008 12:13:46 +0100, Søren Høyer Hansen
<siren@post.tele.dk> wrote:

>Ja, brug nu hovedet her ved sæsonstart - tænk på: Veje der ligger grus på
>(fordi der stadig bliver saltet og gruset!), dæk der er længe om at varme
>op, måske nye dæk der stadig ikke er kørt til, veje der er iskolde, bilister
>der ikke er vant til at se mc'ere, en lang vinter hvor hesten har stået på
>stald. Så lad nu være med at køre som om det var midt på sæsonen hvor asfalt
>og dæk klæber og reaktionsevner og køreteknik er på toppen.
>Vær nu forsigtig!
>
>"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
>news:47cc942b$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Ja den første har været nede og ligge
>>
>> HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade
>>
>> http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm
>>
>>
>> Erik
>>

Nej han var ikke den første i år, i sidste uge røg der en på bælum
kanten (nordjylland), han står vist til flere præmier, nybegynder,
stor maskine, endnu ikke kortet i hus, og så allerførst på en sæson.

Det er bare ærgerligt, så kan han lære det og alt det der.

Kim

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 300 Saxon - Velorex 1993
MZ ETS 250 1972
MZ ES 150/1 1974

tp (05-03-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 05-03-08 07:47

> Nej han var ikke den første i år, i sidste uge røg der en på bælum
> kanten (nordjylland), han står vist til flere præmier, nybegynder,
> stor maskine, endnu ikke kortet i hus, og så allerførst på en sæson.
>

Men han slap også fra det uden større mén ?


>
> BMW R100RS 1977
> MZ ETZ 300 Saxon - Velorex 1993
> MZ ETS 250 1972
> MZ ES 150/1 1974

Og hvor mange MZ'ere skal han ha for at holde én kørende

Mvh TP
R1100RS (og en ekstra som reserve


kim.svensson@tdcadsl~ (06-03-2008)
Kommentar
Fra : kim.svensson@tdcadsl~


Dato : 06-03-08 22:24

On Wed, 5 Mar 2008 07:47:15 +0100, "tp" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>> Nej han var ikke den første i år, i sidste uge røg der en på bælum
>> kanten (nordjylland), han står vist til flere præmier, nybegynder,
>> stor maskine, endnu ikke kortet i hus, og så allerførst på en sæson.
>>
>
>Men han slap også fra det uden større mén ?
>
>
>>
>> BMW R100RS 1977
>> MZ ETZ 300 Saxon - Velorex 1993
>> MZ ETS 250 1972
>> MZ ES 150/1 1974
>
>Og hvor mange MZ'ere skal han ha for at holde én kørende
>
>Mvh TP
>R1100RS (og en ekstra som reserve

Tjah når man har BMW skal man ha noget til hverdag,
jeg nyder dem faktisk, mangler bare en så er min samling komplet. og
jeg har råd til det. ¶;-D


Studo (04-03-2008)
Kommentar
Fra : Studo


Dato : 04-03-08 18:17

On Tue, 04 Mar 2008 17:42:31 +0100, Anders Majland wrote:

>> Men husk nu at jeg nu istedet bestiller en helt LOVLIG og GODKENDT
>> potte..... men det kan jo være at DB-eateren som er installeret kan
>> ryge af engang imellem.
>
> Den har jo den helt klare fordel at du hurtigt kan sætte DB-killeren i
> igen ... Inden du overbeviser dig selv om at den lyder fedt uden så prøv
> at pille den ud, bytte mc med en anden og så køre en tur på et par timer
> bag din egen åbne potte... Hvis du så stadig synes den lyder fedt, så
> tag ørepropperne ud og prøv igen. Synes du så stadig synes den lyder
> fedt er du nok uden for pædagoisk rækkevidde
>
> Da jeg købte min XTZ var den monteret med en åben laser produro potte -
> hold kæft for en larm. Selv med ørepropper og konstant 80km/t i højeste
> gear var den uudholdelig at høre på ... Den har nu fået en original
> potte
>
> Ikke at jeg er "hellig" - Marving potten på XT'en er måske ikke lovlig,
> eller jeg har ikke nogen papirer der siger noget om den burde kunne
> synes med den. Men den var billig og larmede mindre end den originale
> der var ved at være gennemtæret .... Den er også ved at være færdig og
> den nye brugte der kommer på har jeg heller ikke tyske
> godkendelsespapirer på. Så måske den heller ikke er lovlig, men den
> larmer ikke ...
>
> /A

Det er jeg temmelig enig i. Nu må min gamle cx'er jo larme en hel del.
Men der er godt nok nogle gange hvor jeg overvejer at finde et sæt som HD-
kører har aflagt. Bare ikke af rørtypen, nok mere noget af det originale.
Læste på en engelsk side at de skulle være billige, de vil ikke have
originalen, men har aldrig fået det undersøgt.

Kim J. (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 06-03-08 09:33

Hejsa folkens,

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:47cc942b$0$89174$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Ja den første har været nede og ligge
>
> HELDIGVIS kom føren kun lettere tilskade
>
> http://www.112alarm.dk/2008/strubberupvej1/strubberupvej1.htm
>
>
> Erik
Det var mig der var ved at redde mig den tvivlsomme ære som årets første
stunt / styrt, pis!

Det er bare en af de ting der sker. Jeg kommer ind i svinget med ca. 50
km./t. måske endda under? Jeg havde ikke travlt og skulle bare tilbage til
min arbejdsplads. Begge hjul skrider, helt sikkert pga. diesel olie, hvilket
jeg også tror politiet giver mig ret i. Raket nr. 1 har kun smidt lidt
bremsevæske ellers ingen væsker. Men de har smidt kattegrus ud over en stor
del af vejen.

Da jeg skrider retter jeg selvfølgelig op, kan se muligheden for at køre
lige ud, men desværre kommer der en meget stor modkørende varevogn i samme
øjeblik. Jeg retter op, bremser alt hvad jeg kan, slipper bremserne og
prøver at styre. Havde jeg ikke gjort det, så havde jeg ramt ham frontalt.
Nu ramte jeg ham i stedet ved venstre forlygte, og motorcyklen blev slynget
180 grader rundt, mens jeg og maskine kurede langs siden på den. Maskinen
har sandsynligvis ikke været nede at ligge, det ser i hvert fald ikke sådan
ud, og jeg mindes det hellere ikke.Jeg kan huske, at jeg talte med
chaufføren, var nok lidt forvirret, da jeg åbenbart har parkeret mit hoved
ind i siden på varevognen. Pludselig var ambulance, politi og brandvæsen
der.

Jeg har bare været mega heldig! Jeg har 6 fingre, som jeg ikke har ondt i,
derfor kan jeg skrive, men begge håndled er forstuvede, jeg ligner
elefantmanden i ansigtet, det ene ben er meget ømt, jeg er blå hele vejen
hen over lysken, selv tissemanden er blå, spooky...... håber ikke den falder
af? Derudover er jeg øm alle mulige og umulige steder på kroppen, har fundet
nye steder, at have ondt, suk! Men skidt, jeg kommer over det, regner jeg da
med. Raketten bliver forhåbentlig også sat i stand igen?

Billeder kan ses her:
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19683

Jeg kommer til at mange en stickers af en bulldog, mon nogle kan hjælpe mig
med at finde en ny? Bliver den restaureret, bliver det sikkert tilbage til
original hvid / rød.

Nu lige inden nogle af jer unge knægte sætter mig i den bås der hedder
"gamle mænd" der pludselig har fået råd til en al for stor maskine, vil jeg
da lige sige, at jeg har kørt fast siden 1983, og har haft mange forskellige
maskiner. Regner man mit årlige gennemsnitlige antal kørte km. ud vil den
sikkert ligge på 20.000 km. pr. år. Jeg har haft en del sæsoner, hvor jeg
har rundet de 30.000 Km., men også et par sæsoner, hvor jeg ikke har kørt.

Pas på der ude!!! Skid hul i sne, is, våde blade, sand, korn, det kan man
alt sammen se, det er træls, men man kan se det! Diesel kan man ikke se, og
man skrider uden varsel, pis!!!

Hygge hejsa her fra
Kim J. (Knap så rå lige nu)
MC De Få Rå
Løsning




Armand (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-03-08 16:01

Kim J. skrev:
>
> Det var mig der var ved at redde mig den tvivlsomme ære som årets første
> stunt / styrt, pis!
>
>........selv tissemanden er blå, spooky...... håber ikke den falder af?
>
Hej Kim.
Kondolerer!

R1!?
Giver en lærerløn virkeligt så godt?

Detaljerne passer fremragende på en SMS jeg fik ind i dag, så du bliver
ikke sparet for den:
"Kim J. tager til sin læge: Den ene testikel er blevet blå og han er
lidt urolig - Lægen siger: Tag det roligt - Jeg skærer den ligeså fint
af og så tager vi nogle prøver af den!
Som sagt, så gjort; men nogle dage efter bliver den anden testikel blå
og Kim skynder sig til lægen, som handler som sidst: Tag det roligt, jeg
skærer klunken ganske fint af af og sender med til analyse
Allerede dage efter er Kims tissemand blevet blå og han haster op til
lægen der dysser ham ned og siger: Tag det bare roligt, Jeg har fået
besked fra laboratoriet: Det er bare dine nye overalls der farver alting
blåt!"

--
Armand.

Kim J. (06-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 06-03-08 22:41

Hejsa Armand,

[SNIP]
> R1!?
> Giver en lærerløn virkeligt så godt?
Nope.... det gør den bare ikke, men man må jo prioritere

Var det ikke noget for dig at købe min GPX'er, du har jo set den
El problemer, ellers ok!

> Detaljerne passer fremragende på en SMS jeg fik ind i dag, så du bliver
> ikke sparet for den:
> "Kim J. tager til sin læge: Den ene testikel er blevet blå og han er lidt
> urolig - Lægen siger: Tag det roligt - Jeg skærer den ligeså fint af og så
> tager vi nogle prøver af den!
> Som sagt, så gjort; men nogle dage efter bliver den anden testikel blå og
> Kim skynder sig til lægen, som handler som sidst: Tag det roligt, jeg
> skærer klunken ganske fint af af og sender med til analyse
> Allerede dage efter er Kims tissemand blevet blå og han haster op til
> lægen der dysser ham ned og siger: Tag det bare roligt, Jeg har fået
> besked fra laboratoriet: Det er bare dine nye overalls der farver alting
> blåt!"
AVS! Den var ond!!! Godt det kun er tissetrolden der er blevet blå!

> --
> Armand.
Hygge hejsa her fra
Kim J.
Mc De Få Rå, formanden er ikke rå lige nu, av av av....



Armand (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-08 00:39

Kim J. skrev:
> Hejsa Armand,
>
> Var det ikke noget for dig at købe min GPX'er, du har jo set den
> El problemer, ellers ok!
>
Nope!
Jeg har sq for mange planer og ikke mindst motorcykler i forvejen

--
Armand.

Kim J. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 07-03-08 11:39

Hejsa Armand,

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47d080a3$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim J. skrev:
>> Hejsa Armand,
>>
>> Var det ikke noget for dig at købe min GPX'er, du har jo set den
>> El problemer, ellers ok!
>>
> Nope!
> Jeg har sq for mange planer og ikke mindst motorcykler i forvejen
He he... hva' søren en fra eller til

har det skidt med den står og støver til pga. sikringsboksens print er død.

> --
> Armand.

Hygge hejsa her fra
Kim



tp (07-03-2008)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 07-03-08 17:41

>>> Hejsa Armand,
>>>
>>> Var det ikke noget for dig at købe min GPX'er, du har jo set den
>>> El problemer, ellers ok!
>>>
>> Nope!
>> Jeg har sq for mange planer og ikke mindst motorcykler i forvejen
> He he... hva' søren en fra eller til
>
> har det skidt med den står og støver til pga. sikringsboksens print er
> død.
>

Hvae Kim, snakker vi om den GPX der for nogle år siden rundede 100.000miles
? Den må da være stendød efterhånden

Er Raketten smidt til rep, eller skal du først afvente forsikrings et eller
andet? Det er jo ligesom nu sæsonen starter ikk

Mvh TP
R1100RS - I fuld funktionsdygtig stand....


Kim J. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 07-03-08 19:18

Hejsa TP,

[SNIP]

> Hvae Kim, snakker vi om den GPX der for nogle år siden rundede
> 100.000miles ? Den må da være stendød efterhånden
Hva' kwak' stendød, kan ikke lade sig gøre!!!

Det er rigtig nok den. Den kørte 180.000 km. med original motor, smed 2
udstødningsventiler ved 250 km/t, hvor efter den fik (ny) motor fra en anden
totalskadet GPX'er. Stellet har kørt over 200.000 km. men ikke ret mange af
de dele der er på den, he he....

Jeg har lidt følelser for den. Den har fan'me gjort det godt, og kunne jeg
få tid, så blev den total restaureret. Motoreren skal der ikke gøres noget
ved, men den skal have nye skiver på og nyt fordæk + sikringsboks. Den er
fan'me flot, øøøøhhhh... var.. den er ret støvet og eskidt nu.

> Er Raketten smidt til rep, eller skal du først afvente forsikrings et
> eller andet? Det er jo ligesom nu sæsonen starter ikk
Den afventer taksator :o/ Værkstedet mener den er total død. ØV! Den var
fan'me flot! Bliver nok svært at finde en i samme stand

> Mvh TP
> R1100RS - I fuld funktionsdygtig stand....



Armand (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-08 18:43

Kim J. skrev:
>
> ............. pga. sikringsboksens print er død.
>
Klassisk problem for de vandkølede modeller hvis køler-blæser kan køre
efter at tændingsnøglen er fjernet: Der er altid strøm på
ledningsnettet, og som jeg husker at biler tidligere havde problemer med
irrede akkumulator-poler vil det ligeledes gå ud over et sted på
motorcyklens ledningsnet med tiden - Og printene bagpå sikringsboksen er
i den forbindelse et af de svageste steder, som ikke tåler meget ir
førend forbindelsen er helt væk

GPZ900'eren fik samme problem, dog i et multistik bagpå boksen der lod
sig reparere med et by-pass á en tynd ledning, og problemet er tungt
argument for at afmontere batteri(forbindelsen) i stilstandsperioden -
Og forøvrigt også et tungt argument i salt-debatten

Men er en sådan GPX-box ikke relativt let at skaffe på Ebay??

--
Armand.

Kim J. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 07-03-08 19:23

Hejsa Armand,

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:47d17e7d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Kim J. skrev:
>>
>> ............. pga. sikringsboksens print er død.
>>
> Klassisk problem for de vandkølede modeller hvis køler-blæser kan køre
> efter at tændingsnøglen er fjernet: Der er altid strøm på ledningsnettet,
> og som jeg husker at biler tidligere havde problemer med irrede
> akkumulator-poler vil det ligeledes gå ud over et sted på motorcyklens
> ledningsnet med tiden - Og printene bagpå sikringsboksen er i den
> forbindelse et af de svageste steder, som ikke tåler meget ir førend
> forbindelsen er helt væk

Tror du har slået hovedet på sømmet

Det er lige netop det der er problemet. Har du mon også løsningen? Er det
hele elnettet der skal skiftes?

Den kan sagtens startes med en lus i tændingsboksen.

> GPZ900'eren fik samme problem, dog i et multistik bagpå boksen der lod sig
> reparere med et by-pass á en tynd ledning, og problemet er tungt argument
> for at afmontere batteri(forbindelsen) i stilstandsperioden - Og forøvrigt
> også et tungt argument i salt-debatten
>
> Men er en sådan GPX-box ikke relativt let at skaffe på Ebay??

Falder du over sådan en boks, vil det være kanon, lad nu være med at slå
dig!!!! Der står mindst en stor fed fadbamse til den der finder den
rigtige!!! Husk det er en US-Model. Snuppede sikringsboksen fra kammeratens
ZX10'er, ser ens ud, men det fungerede ikke. Nummeret var hellere ikke helt
den samme.

Har du stadig din række 6? Benelli?

Har lige fået at vide af værkstedet, at Raket nr. 1 sandsynligvis er
totalskadet snøft.....

> --
> Armand.

Hygge hejsa
Kim J.



Armand (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-08 21:08

Kim J. skrev:
> Hejsa Armand,
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:47d17e7d$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Kim J. skrev:
>>> ............. pga. sikringsboksens print er død.
>>>
>> Klassisk problem for de vandkølede modeller hvis køler-blæser kan køre
>> efter at tændingsnøglen er fjernet: Der er altid strøm på ledningsnettet,
>> og som jeg husker at biler tidligere havde problemer med irrede
>> akkumulator-poler vil det ligeledes gå ud over et sted på motorcyklens
>> ledningsnet med tiden - Og printene bagpå sikringsboksen er i den
>> forbindelse et af de svageste steder, som ikke tåler meget ir førend
>> forbindelsen er helt væk
>> GPZ900'eren fik samme problem, dog i et multistik bagpå boksen der lod sig
>> reparere med et by-pass á en tynd ledning,
>
> Tror du har slået hovedet på sømmet
> Det er lige netop det der er problemet. Har du mon også løsningen? Er det
> hele elnettet der skal skiftes?
> Den kan sagtens startes med en lus i tændingsboksen.
>
Uden at huske den eksakte ledningsføring bestod det omtalte by-pass af
en ledning/"lus" mellem multistikket og den matchende sikring á simpelt
i klemme med spadesikringen, og som med den slags reperationer virkede
det så godt at jeg ikke fik gjort andet ved dét de sidste par sæsoner :-|

> Har du stadig din række 6? Benelli?
>
Jup!
Problemet i kældere er jo netop at jeg ikke slipper af med noget

--
Armand.

KimT (06-03-2008)
Kommentar
Fra : KimT


Dato : 06-03-08 22:55


> Det var mig der var ved at redde mig den tvivlsomme ære som årets første
> stunt / styrt, pis!

Avavav, jeg har medlidenhed med dig.
Godt du kom (relativt) helskindet fra det! (Skidt med cyklen...)
Håber din egen udrustning snart er klar igen

/Kim


Kim J. (07-03-2008)
Kommentar
Fra : Kim J.


Dato : 07-03-08 11:42

Hejsa Kim T,

"KimT" <virkerikke@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:47d06831$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Det var mig der var ved at redde mig den tvivlsomme ære som årets første
>> stunt / styrt, pis!
>
> Avavav, jeg har medlidenhed med dig.
> Godt du kom (relativt) helskindet fra det! (Skidt med cyklen...)
> Håber din egen udrustning snart er klar igen

Takker, jeg kan godt bruge en masse medlidenhed nu, he he...

Vil nu ikke helt sige skidt med cyklen, suk! Det gør næsten mere ondt på
mig, at den er skadet, end de fysiske skader jeg har.

Er der nogle der har tid, så leder jeg vildt efter et nyt bulldog stickers
magen til den der sidder på den, men har ikke fundet den endnu, se
News:fk.binaer

> /Kim

Hygge hejsa og av av her fra
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste